VISUAL COMMUNICATION DESIGN (ENGLISH) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | VCD721 | ||||||||
Ders İsmi: | Text, Culture, Context Analysis | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 7. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Departmental Elective | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | - |
Dersin Amacı: | Bu ders medya ve kültürün etkileşimini incelemeyi amaçlamaktadır. Ders, öğrencilere medya araçlarının nasıl kullanıldığını ve kültürün nasıl şekillendiğini anlamalarına yardımcı olacak bir dizi konuyu ele alır. Bu konular arasında popüler kültür, medya endüstrisi, kültürel kimlik, medya etiği, cinsiyet ve ırkın medyada temsili, medyanın gücü ve etkisi, reklamcılık ve tüketim kültürü gibi konular yer alır. |
Dersin Hedefi: | Öğrencilerin bu dersin sonunda, medya ve kültürün nasıl birbirini etkilediği, bu etkileşimin nasıl toplumsal yapıyı şekillendirdiği ve medyanın gücünün nasıl kullanılabileceği konusunda bir anlayışa sahip olmaları amaçlanmaktadır. Öğrenciler, medya ve kültürü analiz etmek için farklı yöntemleri öğrenecek ve eleştirel düşünce becerilerini kullanarak medya mesajlarını yorumlama yeteneği kazanacaklardır. Bu ders, öğrencilerin medya ve kültürel çalışmalar alanında daha ileri çalışmalar için bir temel oluşturmasını sağlar. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Farklı türdeki metinleri analiz etme becerisi kazanır ve metinlerin yapısal özelliklerini, dil kullanımını ve temasını anlamak için kapsamlı yöntemler öğrenir. |
||
2) Metinleri kültürel bağlam içinde değerlendirme yeteneği kazanır ve metinlerin kültürel etkileşimlerini, temsil biçimlerini ve anlam derinliklerini anlamak için eleştirel bir yaklaşım geliştirir |
||
3) Görsel medya ve tasarıma yönelik temel analitik becerileri geliştirir, görsel içeriği anlamak ve kültürel etkileşimlerini çözümlemek için pratik deneyim kazanır. |
||
4) Metinlerin etkili bir şekilde oluşturulması ve iletilmesi için stratejiler geliştirir ve bu stratejileri çeşitli medya ve iletişim araçlarına uygulayabilir. |
||
5) Metinleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme ve analiz etme yeteneği kazanır, metinlerin arkasındaki ideolojik ve kültürel unsurları sorgulayarak derinlemesine düşünebilir |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
1) | Derse Giriş, Kültürel Çalışmalar ve Medya İlişkisi | ||
2) | Kültür Kavramı (Kültürel Teori, Kültürel Çalışmalar, Popüler Kültür) | ||
3) | Kültürü Okumak (Kodlama-Kod Çözümü, Egemen-Hegemonik Okuma) | ||
4) | Kültür, İdeoloji ve Hegemonya (Sınıf ve Kültür İlişkisi, Kamusal Alan ve Devlet Aygıtları) | ||
5) | Medya ve Kültürel Kimlik | ||
6) | İzleyici Araştırmaları | ||
7) | Antropoloji ve Kültürel Çalışmalar | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Sanat ve Teknoloji İlişkisi | ||
10) | Beğeni Kültürü | ||
11) | Altkültürler ve Direniş | ||
12) | Kültürel Çalışmalar ve Sinema | ||
13) | Kültürel Çalışmalarda Güncel Tartışmalar | ||
14) | Dersin Genel Değerlendirmesi | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||||||||
1) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye dönüştürerek, yenilikçi ve özgün tasarımlar yapar. | ||||||||||||||||||||||||||
1) Teknolojik yenilikleri alan içinde yetkin biçimde sentezler. | ||||||||||||||||||||||||||
1) Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmeleri, Görsel iletişim tasarımı alanına ait kuramsal bilgi, ilke ve kavramlarla karşılaştırır. | 1 | |||||||||||||||||||||||||
1) Görsel İletişim Tasarımı alanına ilişkin yöntem ve teknikleri analiz eder. | ||||||||||||||||||||||||||
1) Görsel iletişim tasarımına ait kuramsal bilgi, ilke ve kavramları bilir. | 2 | |||||||||||||||||||||||||
1) Bireysel ve/veya grup içinde yaratıcı ve güçlü tasarımlar yaratır. | ||||||||||||||||||||||||||
2) Sosyal bilimler ve ilgili sanat disiplinleri ile Görsel iletişim tasarımı alanlarına ait bilgileri sentezler. | 3 | |||||||||||||||||||||||||
2) Alanla ilgili yapılan araştırmayı farklı bakış açılarıyla pekiştirir. | 1 | |||||||||||||||||||||||||
2) Bir görsel iletişim tasarımı sürecini ana hatları ile inceler ve aktarır. | ||||||||||||||||||||||||||
2) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini savunur. | ||||||||||||||||||||||||||
2) Tasarım yapmak için kullanılan bilgisayar programlarını özellikleriyle anlatır. | ||||||||||||||||||||||||||
2) Görsel iletişim tasarımı alanındaki sorunlara çeşitli perspektiften çözüm bulmak amacıyla araştırma ve geliştirme projelerini eleştirel bir yaklaşımla sentezler. | ||||||||||||||||||||||||||
3) Estetik bakış açısını pekiştirir. | ||||||||||||||||||||||||||
3) Yeni Medya ortamında Görsel iletişim tasarımı için gereken araç ve teknikleri uygular. | ||||||||||||||||||||||||||
3) Tasarıma ait estetik kuralları kavrar. | ||||||||||||||||||||||||||
4) Mesleki ve etik sorumluluk değerlerine uygun davranır. | ||||||||||||||||||||||||||
4) Görsel iletişim tasarımı uygulamaları için bilimsel araştırma, geliştirme çalışmalarını uygular. | ||||||||||||||||||||||||||
4) Yeni Medya teknolojilerini ifade eder. | ||||||||||||||||||||||||||
5) Kültürlerin ve ulusların karmaşık tasarımlarını bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal açıdan bilir. | ||||||||||||||||||||||||||
5) Alanının gerektirdiği bilgisayar programlarını kullanır. | ||||||||||||||||||||||||||
5) Alanla ilgili mesleki çalışmaların evrensel ve toplumsal boyutlarındaki etkileri ve hukuksal konularını tespit eder. | ||||||||||||||||||||||||||
6) İş sağlığı ve güvenlik konusundaki bilgilerini kendi alanıyla ilişkilendirir. | ||||||||||||||||||||||||||
6) Belirlenen ihtiyaç doğrultusunda bireysel ve kollektif çalışmalarla çok boyutlu tasarımı analiz eder, karşılaştırır ve uygular. | 1 | |||||||||||||||||||||||||
6) Görsel iletişim tasarımı alanına ait ulusal ve uluslararası etik kuralları, mevzuatı ve kalite standartlarını tanımlar. | ||||||||||||||||||||||||||
7) Görsel iletişim tasarımda kullanılan görsel-işitsel ve çoklu medya tekniklerini kullanma bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||||
8) Görsel iletişim alanında tasarlanmış eserlerin özelliklerini ayırt eder. | 1 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 42 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 14 | 42 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 1 | 1 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 10 |
Genel Sınava Hazırlanma | 1 | 1 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 10 |
Katılım | 14 | 14 |
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 120 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 4 |