VISUAL COMMUNICATION DESIGN (ENGLISH)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VCD716
Ders İsmi: Art Criticism
Ders Yarıyılı: 6. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 3 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): -

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencileri, analitik çerçeveleri temel alarak, sanat ve eleştirel düşünme arasındaki disiplinlerarası dünyaya davet etmektedir. Öğrencilerin sanata olan takdirlerini eleştirel bir bakış açısıyla artırmak için tasarlanmıştır ve onları, eserleri derinlik ve anlayışla değerlendirebilecek ve eleştirebilecek becerilerle donatmayı hedeflemektedir. Katılımcılar, görsel sanatlar, edebiyat ve performans da dahil olmak üzere çeşitli sanat formlarıyla ilgilenecek, eleştirel teoriyi uygulamayı ve düşünceli analizler yapmayı öğreneceklerdir.
Dersin Hedefi: Öğrenciler, "Sanat Eleştirisi" dersi kapsamında sanat eserlerini derinlemesine anlama ve eleştirel bir bakış açısı geliştirme becerilerini kazanacaklardır. Bu hedef, öğrencilere sanat eserlerini analiz etme, tarihsel ve kültürel bağlamda değerlendirme, sanatın farklı türleri ve akımları hakkında bilgi edinme, eleştiri yazma yeteneklerini geliştirme ve özgün düşünce kapasitelerini artırma fırsatı sunacaktır. Bu süreçte, öğrenciler, sanat eserlerinin estetik değeri, anlam derinliği, yaratıcı ifade biçimleri ve toplumsal etkileri konularında kapsamlı bir anlayış geliştirecek ve bu bilgileri etkili bir şekilde iletebilecekleri yazılı ve sözlü iletişim becerilerini edineceklerdir. Ayrıca, öğrenciler, farklı sanat eleştirisi yaklaşımları ve teorileri hakkında bilgi sahibi olarak eleştirel düşünme yeteneklerini pekiştirecek ve sanat dünyasına yönelik eleştirel bir bakış açısı kazanacaklardır.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenciler, farklı sanat eserlerini analiz eder ve karşılaştırmalı değerlendirmeler yapar.
  2) Sanatsal eserleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme yeteneği kazanır ve bu beceriyi uygular.
  3) Çeşitli sanat teorilerini değerlendirir ve bu teorileri eser analizlerinde yorumlar.
  4) Görsel sanatlar ve edebiyat eserlerini eleştirel bir gözle inceler ve değerlendirir.
  5) Sanat eleştirisini yapma becerisini kazanır ve kendi eleştirilerini hazırlar ve sunar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Sanat ve Eleştirel Düşünceye Giriş
2) Sanatta Eleştirel Düşüncenin Temelleri
3) Sanat Teorisi Temelleri
4) Eleştirmenin Görevi
5) Görsel Sanat Analizi
6) Edebiyat Sanatı
7) Performans ve Dramatik Sanatlar
8) Ara Sınav
9) Film Sanatı
10) Dijital Çağda Sanat
11) Sanatı Yorumlama ve Değerlendirme
12) Karşılaştırmalı Sanat Analizi
13) Sanat Eleştiri Yapısı
14) Tüm Adımları Gözden Geçirme ve Final Projesi
Diğer Kaynaklar: Carroll, N. (2009). On criticism. Routledge.

Budd, M. (1995). Values of art: Pictures, poetry, and music. Penguin Books.

Cahn, S. M., & Meskin, A. (Eds.). (2008). Aesthetics: A comprehensive anthology. Blackwell.

Carroll, N. (1999). Philosophy of Art: A Contemporary Introduction. Routledge.

Craig, E. (1996). Routledge Encyclopedia of Philosophy: Genealogy to Iqbal. Routledge.

Davies, S. (2006). The Philosophy of Art. Wiley-Blackwell.

Dickie, G. (1997). Introduction to aesthetics: An analytic approach. Oxford University Press.

Goodman, N. (1968). Languages of Art: An Approach to a Theory of Symbols. Bobbs-Merrill.

Gracyk, T. (2012). The Philosophy of Art: An Introduction. Polity.

Graham, G. (1997). Philosophy of the Arts: An Introduction to Aesthetics. Routledge.

Hume, D. (1987). Of the standard of taste. In Essays Moral, Political, and Literary (pp. 226-249). Libertyclassics.

Janaway, C. (Ed.). (2005). Reading Aesthetics and Philosophy of Art: Selected Texts with Interactive Commentary. Wiley-Blackwell.

Kant, I. (2007). Critique of Judgement (Ed. Nicholas Walker). Oxford University Press.

Lamarque, P., & Olsen, S. H. (Eds.). (2003). Aesthetics and the Philosophy of Art: The Analytic Tradition: An Anthology. Wiley-Blackwell.

Levinson, J. (Ed.). (2003). The Oxford Handbook of Aesthetics. Oxford University Press.

Gaut, B., & Lopes, D. M. (Eds.). (2013). Routledge Companion to Aesthetics. Routledge.

Ribeiro, A. C. (Ed.). (2012). Continuum Companion to Aesthetics. Continuum.

Ridley, A., & Neill, A. (Eds.). (2007). Arguing about Art (3rd ed.). Routledge.

Scruton, R. (1983). The Aesthetic Understanding: Essays in the Philosophy of Art and Culture. St. Augustine's Press.

Sibley, F. (Ed.). (2001). Approach to Aesthetics: Collected Papers on Philosophical Aesthetics. Oxford University Press.

Stecker, R. (2005). Aesthetics and the Philosophy of Art: An Introduction. Rowman & Littlefield Publishers.

Higgins, K. M., Davies, S., Stecker, R., Hopkins, R., & Cooper, D. E. (1996). In Patterson, D. M. (Ed.), A Companion to Aesthetics, Second Edition. Blackwell.

Walton, K. L. (1970). Categories of Art. Philosophical Review, 79(3), 334-367.

Walton, K. L. (1990). Mimesis as Make-Believe: On the Foundations of the Representational Arts. Harvard University Press.

Wollheim, R. (1968). Art and its Objects. Harper & Row.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye dönüştürerek, yenilikçi ve özgün tasarımlar yapar.
1) Teknolojik yenilikleri alan içinde yetkin biçimde sentezler.
1) Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmeleri, Görsel iletişim tasarımı alanına ait kuramsal bilgi, ilke ve kavramlarla karşılaştırır. 2
1) Görsel İletişim Tasarımı alanına ilişkin yöntem ve teknikleri analiz eder.
1) Görsel iletişim tasarımına ait kuramsal bilgi, ilke ve kavramları bilir. 3
1) Bireysel ve/veya grup içinde yaratıcı ve güçlü tasarımlar yaratır.
2) Sosyal bilimler ve ilgili sanat disiplinleri ile Görsel iletişim tasarımı alanlarına ait bilgileri sentezler. 3
2) Alanla ilgili yapılan araştırmayı farklı bakış açılarıyla pekiştirir. 1
2) Bir görsel iletişim tasarımı sürecini ana hatları ile inceler ve aktarır.
2) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini savunur.
2) Tasarım yapmak için kullanılan bilgisayar programlarını özellikleriyle anlatır.
2) Görsel iletişim tasarımı alanındaki sorunlara çeşitli perspektiften çözüm bulmak amacıyla araştırma ve geliştirme projelerini eleştirel bir yaklaşımla sentezler. 2
3) Estetik bakış açısını pekiştirir.
3) Yeni Medya ortamında Görsel iletişim tasarımı için gereken araç ve teknikleri uygular.
3) Tasarıma ait estetik kuralları kavrar. 1
4) Mesleki ve etik sorumluluk değerlerine uygun davranır.
4) Görsel iletişim tasarımı uygulamaları için bilimsel araştırma, geliştirme çalışmalarını uygular. 2
4) Yeni Medya teknolojilerini ifade eder.
5) Kültürlerin ve ulusların karmaşık tasarımlarını bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal açıdan bilir. 2
5) Alanının gerektirdiği bilgisayar programlarını kullanır.
5) Alanla ilgili mesleki çalışmaların evrensel ve toplumsal boyutlarındaki etkileri ve hukuksal konularını tespit eder.
6) İş sağlığı ve güvenlik konusundaki bilgilerini kendi alanıyla ilişkilendirir.
6) Belirlenen ihtiyaç doğrultusunda bireysel ve kollektif çalışmalarla çok boyutlu tasarımı analiz eder, karşılaştırır ve uygular. 2
6) Görsel iletişim tasarımı alanına ait ulusal ve uluslararası etik kuralları, mevzuatı ve kalite standartlarını tanımlar.
7) Görsel iletişim tasarımda kullanılan görsel-işitsel ve çoklu medya tekniklerini kullanma bilgisine sahiptir.
8) Görsel iletişim alanında tasarlanmış eserlerin özelliklerini ayırt eder. 3

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 14 42
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 2 6
Proje Hazırlama + Sunma 1 10
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize) 1 10
Genel Sınava Hazırlanma
GENEL SINAV (Final) 1 10
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 120
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 4