VISUAL COMMUNICATION DESIGN (ENGLISH)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VCD702
Ders İsmi: Visual Perception-II
Ders Yarıyılı: 4. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 3 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): -

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders, hedef kitlede istenen algının oluşabilmesi için grafik öğelerin kompozisyonunun, düzenlemesinin nasıl oluşturulması gerektiği, tasarım düşünme becerilerini geliştirmek için basılı ve dijital farklı ortamlarda hangi konulara dikkat edilmesi gerektiği üzerine odaklanmakta ve özgün çeşitli uygulamalar gerçekleştirmesini amaçlamaktadır.
Dersin Hedefi: Grafik düşünme becerilerini geliştirmek, görsel iletişim tasarım süreçlerinin nasıl olması gerektiği konusunda öğrenci bilgi sahibi olur.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Algı kavramı, algı özellikleri, görsel algılama ve Gestalt kavramlarına ait kuramsal bilgiyi tanımlar.
  2) Tasarımda kullanılabilecek yanılsamalara ait kuramsal bilgiyi sınıflandırır ve bilir.
  3) Tasarımcı ve kullanıcı arasında odak yüzeyi aracılığı ile gerçekleşen kitleye yönelik iletişim ilişkisini tartışır.
  4) Odak yüzeyi üzerindeki Grafik Tasarım organizasyonlarında aranan özellikleri ve Grafik Tasarıma ait bilgileri sentezleyip kullanabilme yeteneğine sahip olur.
  5) Alanının gerektirdiği bilgi iletişim teknolojilerini kullanarak Gestalt kavramlarıyla ilgili yapılan araştırmayı, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Algı kavramı ve özellikleri.
2) Algı türleri.
3) Algılamanın örgütleyici işlevleri:
4) Algı ve dünya
5) Antik dünyada Algı, Aristoteles ve Platon üzerinden algı ve değişim - Ekonomi politik
6) Zoon politican kavramı Algılama Faktörleri Algılama Süreci
7) ALGISAL SÜRECİ ETKİLEYEN DIŞ ETKENLER
8) Vize Sınavı
9) İkonik Dünya ve eski dünyanın dijital çağla birlikte okunması. Petrogliflerden emoji dünyasına ikonlar ve görsel dünya hayali. Plastik algı
10) Yapay zekâ (Artificial Intelligence- ve Resim) İşaretler ve Canlandırmalar
11) Sanat ve Modernizmde Algı Witgenstein dil algı ve kodlar OUİZ SINAVI
12) Propaganda ve Sanatın İdeolojisi Video Art ve Dijital dünya Ressamları Refik Anadol Roi İkeda
13) Görsel dil - gelecek algısı ve toplumlar ilişkisi Post- Human Post- Antroposen Çağa giriş ve görsel Algı
14) İmge yaratımı ve dijital algının anlatımı Görsel Hikayeleme FİNAL SINAVI
Diğer Kaynaklar: Uçar, F. (2004). Görsel iletişim ve grafik tasarım. İstanbul: İnkılap Yayınları.

İnceoğlu, M. (2004). Tutum, algı, iletişim. Ankara: Elips Kitap.

Palmer, S. E. (1999). Vision science: Photons to phenomenology. Cambridge, MA: MIT Press.

Rock, I., & Palmer, S. (1990). The legacy of gestalt psychology. Scientific American, 263(6), 84-90.

Itti, L., & Koch, C. (2001). Computational modeling of visual attention. Nature Reviews Neuroscience, 2(3), 194-203.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye dönüştürerek, yenilikçi ve özgün tasarımlar yapar.
1) Teknolojik yenilikleri alan içinde yetkin biçimde sentezler. 3
1) Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmeleri, Görsel iletişim tasarımı alanına ait kuramsal bilgi, ilke ve kavramlarla karşılaştırır. 3
1) Görsel İletişim Tasarımı alanına ilişkin yöntem ve teknikleri analiz eder. 1
1) Görsel iletişim tasarımına ait kuramsal bilgi, ilke ve kavramları bilir.
1) Bireysel ve/veya grup içinde yaratıcı ve güçlü tasarımlar yaratır.
2) Sosyal bilimler ve ilgili sanat disiplinleri ile Görsel iletişim tasarımı alanlarına ait bilgileri sentezler. 2
2) Alanla ilgili yapılan araştırmayı farklı bakış açılarıyla pekiştirir.
2) Bir görsel iletişim tasarımı sürecini ana hatları ile inceler ve aktarır. 3
2) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini savunur.
2) Tasarım yapmak için kullanılan bilgisayar programlarını özellikleriyle anlatır.
2) Görsel iletişim tasarımı alanındaki sorunlara çeşitli perspektiften çözüm bulmak amacıyla araştırma ve geliştirme projelerini eleştirel bir yaklaşımla sentezler. 1
3) Estetik bakış açısını pekiştirir. 1
3) Yeni Medya ortamında Görsel iletişim tasarımı için gereken araç ve teknikleri uygular.
3) Tasarıma ait estetik kuralları kavrar.
4) Mesleki ve etik sorumluluk değerlerine uygun davranır.
4) Görsel iletişim tasarımı uygulamaları için bilimsel araştırma, geliştirme çalışmalarını uygular.
4) Yeni Medya teknolojilerini ifade eder.
5) Kültürlerin ve ulusların karmaşık tasarımlarını bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal açıdan bilir.
5) Alanının gerektirdiği bilgisayar programlarını kullanır.
5) Alanla ilgili mesleki çalışmaların evrensel ve toplumsal boyutlarındaki etkileri ve hukuksal konularını tespit eder.
6) İş sağlığı ve güvenlik konusundaki bilgilerini kendi alanıyla ilişkilendirir.
6) Belirlenen ihtiyaç doğrultusunda bireysel ve kollektif çalışmalarla çok boyutlu tasarımı analiz eder, karşılaştırır ve uygular.
6) Görsel iletişim tasarımı alanına ait ulusal ve uluslararası etik kuralları, mevzuatı ve kalite standartlarını tanımlar. 2
7) Görsel iletişim tasarımda kullanılan görsel-işitsel ve çoklu medya tekniklerini kullanma bilgisine sahiptir.
8) Görsel iletişim alanında tasarlanmış eserlerin özelliklerini ayırt eder. 3

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 14 42
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 14 14
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 1 1
ARA SINAV (Vize) 1 10
Genel Sınava Hazırlanma 1 1
GENEL SINAV (Final) 1 10
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 120
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 4