VISUAL COMMUNICATION DESIGN (ENGLISH)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VCD705
Ders İsmi: Cultural and Cognitive Processes
Ders Yarıyılı: 3. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 3 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): -

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu tanıtıcı ders bilince, zihne, ve dile multidisipliner ve kültürel bir yaklaşım sunmaktadır. Bilincin, zihnin, ve dilin; biyoloji, evrim, antropoloji, bilişsel dil bilimi, ve felsefeyi de kapsayan çeşitli alanlardaki okumalarla biyolojik, bilişsel, ve kültürel yönleri açıklanacaktır.
Dersin Hedefi: Bu ders, öğrencilere kültürel etkileşimlerin bilişsel süreçler üzerindeki etkilerini anlama ve değerlendirme yeteneği kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders kapsamında, kültürün bilişsel süreçlere olan etkileri, dilin kültürel bağlamda nasıl şekillendiği ve kültürün bilişsel fenomenlere olan katkıları gibi konular üzerinde odaklanılacak ve öğrencilere bu bağlamda kapsamlı bir anlayış kazandırılacaktır.
Dersin Veriliş Şekli:

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bilincin, zihnin, ve dilin fizyolojik, bilişsel, kültürel, ve antropolojik kökenlerini adlandirmak.
  2) Bilinç, zihin, ve dilin temel biyolojik, bilişsel, ve kültürel yönlerini ayirt etmek.
  3) Bilinç, zihin, ve dilde kültürel boyutların etkisini ayirt etmek.
  4) Bilincin, zihnin, dilin, ve kültürün temel özelliklerini çalışmak için araştırma yöntemlerini kullanmak.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Dengesiz beslenme, yoksulluk ve zihinsel gelişim
2) Bellek tartışmasında bilim
3) Psikoloji, Felsefe, ve hiçlik
4) Modern toplumda zekanın rolü: Kültürel yaklaşım
5) Psikiyatrik bozukluk gerçeği: Kim kimdir?
6) Dil gelişimi: Kültürel ve sosyoekonomik yaklaşım
7) Bilinç: Antropolojik ve Felsefi yaklaşımlar
8) Mitler, karşı miteler, ve zeka ile zihin hakkında gerçekler
9) Kortekssiz bilinç: Evrimsel yaklaşım
10) Rüyaların anlamları: Biyoloji ve Kültür
11) İnsan davranışının sınıflandırılması: Nasıl mümkün olabilir?
12) Kültürler arası araştırmanın bilişe iletilmesi
13) Genel Tekrar
14) Final sınavı
Diğer Kaynaklar: Nisbett, R. E. (2003). The Geography of Thought: How Asians and Westerners Think Differently...and Why. Free Press.

Vygotsky, L. S. (1978). Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes. Harvard University Press.

Medin, D. L., & Bang, M. (2014). The Cultural Mind: Environmental Decision Making and Cultural Modeling Within and Across Populations. Psychological Review, 121(1), 163–176.

Tomasello, M. (2003). Constructing a Language: A Usage-Based Theory of Language Acquisition. Harvard University Press.

Cole, M. (1996). Cultural Psychology: A Once and Future Discipline. Harvard University Press

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye dönüştürerek, yenilikçi ve özgün tasarımlar yapar.
1) Teknolojik yenilikleri alan içinde yetkin biçimde sentezler.
1) Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmeleri, Görsel iletişim tasarımı alanına ait kuramsal bilgi, ilke ve kavramlarla karşılaştırır. 3
1) Görsel İletişim Tasarımı alanına ilişkin yöntem ve teknikleri analiz eder. 1
1) Görsel iletişim tasarımına ait kuramsal bilgi, ilke ve kavramları bilir. 2
1) Bireysel ve/veya grup içinde yaratıcı ve güçlü tasarımlar yaratır.
2) Sosyal bilimler ve ilgili sanat disiplinleri ile Görsel iletişim tasarımı alanlarına ait bilgileri sentezler. 1
2) Alanla ilgili yapılan araştırmayı farklı bakış açılarıyla pekiştirir. 1
2) Bir görsel iletişim tasarımı sürecini ana hatları ile inceler ve aktarır.
2) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini savunur.
2) Tasarım yapmak için kullanılan bilgisayar programlarını özellikleriyle anlatır.
2) Görsel iletişim tasarımı alanındaki sorunlara çeşitli perspektiften çözüm bulmak amacıyla araştırma ve geliştirme projelerini eleştirel bir yaklaşımla sentezler. 2
3) Estetik bakış açısını pekiştirir.
3) Yeni Medya ortamında Görsel iletişim tasarımı için gereken araç ve teknikleri uygular.
3) Tasarıma ait estetik kuralları kavrar.
4) Mesleki ve etik sorumluluk değerlerine uygun davranır.
4) Görsel iletişim tasarımı uygulamaları için bilimsel araştırma, geliştirme çalışmalarını uygular.
4) Yeni Medya teknolojilerini ifade eder.
5) Kültürlerin ve ulusların karmaşık tasarımlarını bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal açıdan bilir.
5) Alanının gerektirdiği bilgisayar programlarını kullanır.
5) Alanla ilgili mesleki çalışmaların evrensel ve toplumsal boyutlarındaki etkileri ve hukuksal konularını tespit eder.
6) İş sağlığı ve güvenlik konusundaki bilgilerini kendi alanıyla ilişkilendirir.
6) Belirlenen ihtiyaç doğrultusunda bireysel ve kollektif çalışmalarla çok boyutlu tasarımı analiz eder, karşılaştırır ve uygular.
6) Görsel iletişim tasarımı alanına ait ulusal ve uluslararası etik kuralları, mevzuatı ve kalite standartlarını tanımlar.
7) Görsel iletişim tasarımda kullanılan görsel-işitsel ve çoklu medya tekniklerini kullanma bilgisine sahiptir.
8) Görsel iletişim alanında tasarlanmış eserlerin özelliklerini ayırt eder. 1

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 14 42
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 4 16
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize) 1 10
Genel Sınava Hazırlanma
GENEL SINAV (Final) 1 10
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 120
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 4