VISUAL COMMUNICATION DESIGN (ENGLISH)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VCD703
Ders İsmi: Art History
Ders Yarıyılı: 3. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 3 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): -

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencinin tarihi boyunca önemli sanat, sanat eseri ve sanat akımlarını tanımasıdır. Sanatın kavramsal, eleştirel, sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel sistem içinde gelişimini anlamak için sanatın farklı dönemlerde değişen ontolojik anlam ve işlevi üzerinden şekillenen sanat tarihi dersinde öğrencilerin, sanatçı ve sanat eserleri üzerinden okumalar yapabilme etkinliği kazanması hedeflenmektedir.
Dersin Hedefi: Geçmişten günümüze sanat akımlarını kavranarak mesleki yaşamda çağdaş sanatsal üretimler yapmayı sağlar. İletişim ve tasarım alanında üretim yapacak öğrencilere estetik bir kazanım sağlayan ders aynı zamanda görsel estetik değerler için kapsamlı beceriler edinirler. Dahası, dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler doğal ve yapay çevreye karşı analitik yaklaşımlar inşa etmek ve geliştirmek için sanatın temel felsefisi üzerinden bilgi ve beceri kazanırlar.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Sanat kavramı hakkında düşünebilme yetisi gelişir
  2) Sanat tarihi boyunca üretilen önemli sanat eserlerini bilir
  3) Tarihteki önemli sanat akımları hakkında bilgi sahibi olunur
  4) Güncel sanat biçimlerini tanır.
  5) Tarih boyunca sosyo kültürel gelişimi kavrar ve bu açıdan analitik düşünme becerisi kazanır.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Tanışma, dersin içerisi, Sanat ve Sanat Tarihine Giriş; Sanat nedir, Sanatçı kime denir? Sanatın felsefesi nedir? Estetik ve Güzel olan üzerine tartışma.
2) Tarih Öncesi Sanat; Bilincin katmanları, kültür evreleri, tanrıça kültü, Kybele üzerinden çağdaş yorumlar üzerine tartışma
3) Eski Mısır Tarihi ve Sanat; Piramitler ve mezar kültürü, Resim ve heykel sanatı.
4) Quiz
5) Yunan Mimarisi ve Yunan'da Sanat; Antik Yunan ve dönemleri yunan mimarisinde sütunlar, Yunanda kabarta sanatı
6) Yunan Mimarisi Büyük Uyanış
7) Roma Dönemi Sanatı, Erken Dönem Hristiyanlığı ve Bizans Dönemi Sanat Tarihi
8) Vize
9) Bizans Mimarisi ve Bizans Sanatı
10) Müze Gezisi
11) Gotik Sanat, Rönesans Dönemi Sanat Tarihi
12) Rönesans Dönemi Resim Sanatı
13) Aydınlanma Dönemi ve Sonrası Akımlar
14) Modern Sanat Akımları Modern -İzmler; Kübizim, Fütürizm, Dadaizim sanat eseri yorumlama Suprematizm ve nesnesiz sanat sanat eseri yorumlama
Diğer Kaynaklar: Arnason, H. H., & Mansfield Elizabeth C. (2013). History of Modern Art, 7th Edition. New Jersey: Pearson Publishing.

Brettell, Richard R. (1999). Modern Art 1851 – 1929: Capitalism and Representation. New York and Oxford: Oxford University Press.

Gombrich, E.H. (2019). Sanatın Öyküsü. İstanbul: Remzi Y.

Harrison, Charles; Wood, Paul (2002). Art in Theory, 1900-2000: An Anthology of Changing Ideas. Blackwell Publishing.

Harrison, Charles; Wood, Paul (2011). Sanat ve Kuram, 1900-2000: Değişen Fikirler Antolojisi. İstanbul: Küre Yayınları.

Janson, H.W. (2018). History of Art. New York: Prentice Hall.

Murray, Chris (2009). Yirminci Yüzyılda Sanatı Okuyanlar. İstanbul: Sel Yayıncılık.

D’Alleva, Anne (2010). How to Write Art History. London: Lawrence King Publishing.

D’Alleva, Anne (2015). Sanat Tarihi Nasıl Yazılır. İstanbul: Literatür.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye dönüştürerek, yenilikçi ve özgün tasarımlar yapar.
1) Teknolojik yenilikleri alan içinde yetkin biçimde sentezler.
1) Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmeleri, Görsel iletişim tasarımı alanına ait kuramsal bilgi, ilke ve kavramlarla karşılaştırır. 1
1) Görsel İletişim Tasarımı alanına ilişkin yöntem ve teknikleri analiz eder. 1
1) Görsel iletişim tasarımına ait kuramsal bilgi, ilke ve kavramları bilir. 1
1) Bireysel ve/veya grup içinde yaratıcı ve güçlü tasarımlar yaratır.
2) Sosyal bilimler ve ilgili sanat disiplinleri ile Görsel iletişim tasarımı alanlarına ait bilgileri sentezler. 3
2) Alanla ilgili yapılan araştırmayı farklı bakış açılarıyla pekiştirir. 1
2) Bir görsel iletişim tasarımı sürecini ana hatları ile inceler ve aktarır.
2) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini savunur.
2) Tasarım yapmak için kullanılan bilgisayar programlarını özellikleriyle anlatır.
2) Görsel iletişim tasarımı alanındaki sorunlara çeşitli perspektiften çözüm bulmak amacıyla araştırma ve geliştirme projelerini eleştirel bir yaklaşımla sentezler. 1
3) Estetik bakış açısını pekiştirir. 1
3) Yeni Medya ortamında Görsel iletişim tasarımı için gereken araç ve teknikleri uygular.
3) Tasarıma ait estetik kuralları kavrar. 1
4) Mesleki ve etik sorumluluk değerlerine uygun davranır.
4) Görsel iletişim tasarımı uygulamaları için bilimsel araştırma, geliştirme çalışmalarını uygular.
4) Yeni Medya teknolojilerini ifade eder.
5) Kültürlerin ve ulusların karmaşık tasarımlarını bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal açıdan bilir. 2
5) Alanının gerektirdiği bilgisayar programlarını kullanır.
5) Alanla ilgili mesleki çalışmaların evrensel ve toplumsal boyutlarındaki etkileri ve hukuksal konularını tespit eder. 1
6) İş sağlığı ve güvenlik konusundaki bilgilerini kendi alanıyla ilişkilendirir.
6) Belirlenen ihtiyaç doğrultusunda bireysel ve kollektif çalışmalarla çok boyutlu tasarımı analiz eder, karşılaştırır ve uygular.
6) Görsel iletişim tasarımı alanına ait ulusal ve uluslararası etik kuralları, mevzuatı ve kalite standartlarını tanımlar.
7) Görsel iletişim tasarımda kullanılan görsel-işitsel ve çoklu medya tekniklerini kullanma bilgisine sahiptir.
8) Görsel iletişim alanında tasarlanmış eserlerin özelliklerini ayırt eder. 3

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 14 42
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 5 10
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav 1 6
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize) 1 10
Genel Sınava Hazırlanma
GENEL SINAV (Final) 1 10
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 120
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 4