KENTSEL TASARIM VE PEYZAJ MIMARLIĞI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | KTP220 | ||||||||
Ders İsmi: | Kırsal Alan Dinamikleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 4. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Meltem ERDEM KAYA |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, kırsal alanların kendine özgün dokuları barındıran mekânsal bileşenlerini; ekolojik, sosyoekonomik ve kültürel bağlamlarda, kırsala dair çok katmanlı okuma ve derinlemesine bir bakış sunar. |
Dersin Hedefi: | Ders kapsamında; -Kırsal alanlardaki dönüşüm süreçlerini çok boyutlu olarak kavranması -Kırsal yerleşimlerin mekânsal kimliğini ve karakterini analiz edilerek incelenmesi -Kırsal alanların özgün dokuları barındıran mekânsal bileşenlerini analiz haritalamalarının yapılması, -Kırsal kalkınma politikalarının ve sürdürülebilir stratejilerin incelenmesi ve geliştirilmesinin öğrenilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Peyzaj kavramına ve farklı peyzaj tipolojileri hakkında bilgi sahibi olur |
||
2) Kırsal peyzaj tanımlarına ve kırsal peyzaj bileşenlerine ve yönelik bilgi sahibi olur |
||
3) Kent-kır etkileşimi ve kırsal alanların işlevlerine yönelik bilgi sahibi olur |
||
4) Peyzaj değişimi ve değişimi tetikleyen faktörler hakkında bilgi sahibi olur. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Kentsel alan ve kırsal alan arasındaki farklılıkları anlama becerisi kazanır |
||
2) Kırsal peyzaj bileşenlerini ve dokularını tanımlama becerisi kazanır; |
||
3) Kırsal peyzaj değişiminin nedenlerini anlama ve neden-sonuç ilişkisini kurma becerisi kazanır |
||
4) Kırsal peyzaj karakterini farklı araçlar ile temsil etme becerisi kazanır |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Kırsal alanların önemini anlayarak güncel mekansal planlama ve tasarım yetkinliği kazanır. |
||
2) Kırsal peyzajı tüm bileşenleri ile tanımlama ve temsil etme yetkinliği kazanır. |
||
3) Kent-kır etkileşimine yön veren kırsal alan dinamiklerini anlayarak teorik çerçevede tartışabilme yetkinliği kazanır. |
Hafta | Konu | ||
1) | GİRİŞ- Programın Tanıtılması | ||
2) | Terminoloji/ Doğa, Kültür ve Peyzaj / Hava fotoğrafları ile kırsalı okumak | ||
3) | Kırsalı anlamak / kırsal peyzaj bileşenleri, mekan örgütlenmesi, ilişkisellikler, etkileşimler, dinamikler, kırsal yaşam / Makro ölçekli temsiller /Hava fotoğrafları ile kırsalı okumak / A3 boyutunda kırsal dokuların haritalanması | ||
4) | Kırsalı anlamak / Kırsal Peyzaj Dokuları / Tarım dokuları, yerleşim dokuları, ulaşım ağı, ekolojik dokular / Makro ölçekli temsiller /Hava fotoğrafları ile kırsalı okumak / Tema 2. Yerleşim / A3 boyutunda kırsal dokuların haritalanması | ||
5) | Kırsalı gözlemlemek Vol.1/ Saha Gezisi- Ormanlı Köyü- Terkos ve yakın çevresi- Saha çalışması, eskizlerle kırsal anlamak, doku kayıtları | ||
6) | Kırsal Temsil Etmek- Mikro ölçekli temsiller/ Doku haritalaması, kırsal dokular, eskiz çalışmaları | ||
7) | Resmi Tatil | ||
8) | Ara Sınav - Teslimler | ||
9) | Kırsalı Temsil Etmek / Kırsal peyzaja entegre olma / Yerleştirme, kolaj, fotomontaj | ||
10) | Kırsalı Temsil Etmek/ Kırsal peyzaja entegre olma / Yerleştirme, kolaj, fotomontaj | ||
11) | Kırsalı gözlemlemek Vol 2./ Saha Gezisi- Ormanlı Köyü- Terkos ve yakın çevresi- Köy,tarım peyzajı, sulak Alanlar, ormanlık alan, kumullar, ıslak çayırlar | ||
12) | Kırsalı kavramsallaştırma / Kırsal peyzaja entegre olma / Yerleştirme, kolaj, fotomontaj | ||
13) | Kırsalı kavramsallaştırma / Kırsal peyzaja entegre olma / Yerleştirme, kolaj, fotomontaj / Yaratıcı temsil biçimleri | ||
14) | Kırsalı kavramsallaştırma / Kırsal peyzaja entegre olma / Yerleştirme, kolaj, fotomontaj | ||
15) | Kırsal Stüdyo Final Sunumları – Kırsal anlatılar | ||
16) | FİNAL TESLİMLERİ | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 15 | 60 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | 15 | 30 |
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 4 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 1 | 24 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 4 |
Genel Sınava Hazırlanma | 1 | 24 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 4 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 150 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 5 |