KENTSEL TASARIM VE PEYZAJ MIMARLIĞI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | KTP212 | ||||||||
Ders İsmi: | Sürdürülebilir Kentlerin Tasarımı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 4. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Üyesi Melih Yılmaz |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, sürdürülebilir kent kavramının incelenmesi, kentlerin sürdürülebilir gelişiminin farklı boyutları ile ele alınmasıdır. Bu bağlamda derste kent, kentleşme, sürdürülebilir kent kavramları tartışılacak, sürdürülebilirliğin sosyal, ekonomik ve çevresel boyutları ele alınacak, sürdürülebilir gelişmenin sağlanması için ulusal ve uluslararası düzeyde atılan adımlar ve Birleşmiş Milletler'in Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları incelenecek, dirençli kentler için iklim değişikliğine ve afetlere karşı alınması gereken tedbirler tartışılacak, sürdürülebilir kentlerin tasarımında ekolojik kent kavramı, akıllı şehir uygulamaları |
Dersin Hedefi: | Ders kapsamında; •Sürdürülebilirlik, sürdürülebilir kent, sürdürülebilir gelişme ve sürdürülebilir kalkınma kavramlarının irdelenmesi, •Sürdürülebilirliğin sosyal, ekonomik, çevresel boyutlarının irdelenmesi ve kentsel mekan üzerindeki etkilerinin tartışılması, •Küresel, bölgesel, kentsel ve yerel düzeylerde sürdürülebilir gelişmenin sağlanması adına atılan adımların incelenmesi, •Sürdürülebilir kalkınmanın temel göstergelerinin kavranması, •Birleşmiş Milletler Sürdülebilir Kalkınma Amaçlarının ve bu amaçların kent için öneminin ele alınması, •Sürdürülebilir kentler için tasarlanan farklı kent modellerinin tartışılması, •İklime duyarlı ve enerji verimli planlama ve tasarım ölçütlerinin ortaya konması •Sürdürülebilirlik ve kent bağlamında ulusal yönetsel çerçeve ve uygulamaların tartışılması •Sürdürülebilirlik ile küresel iklim değişikliği arasındaki ilişkini ortaya konması, •Afetlere dayanıklı sürdürülebilir kentler için alınması gereken tedbirlerin araştırılması, •Akıllı kent kavramının incelenmesi ve teknolojinin sürdürülebilir kentlerin planlanmasında ve tasarımında kullanımının değerlendirilmesi, hedeflenmektedir. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Sürdürülebilirlik, sürdürülebilir kent, sürdürülebilir gelişme ve sürdürülebilir kalkınma kavramlarını bilir. |
||
2) Sürdülebilir kalkınma amaç ve ilkerini bilir. |
||
3) Sürdürülebilir kalkınma amaçlarının kentler için önemini kavrar. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Kentsel tasarıma sürdürülebilirlik ve ekoloji temelli bakış açısıyla bakabilir. |
||
2) Sürdürülebilirlik kavramını farklı çevresel, sosyal ve ekonomik boyutlarıyla tartışır. |
||
3) Sürdürülebilirlik ile küresel iklim değişikliği arasındaki ilişkiyi ortaya koyabilir. |
||
4) Afetlere dayanıklı sürdürülebilir kentler için alınması gereken tedbirleri değerlendirebilir. |
||
5) Teknolojinin sürdürülebilir kentlerin planlanmasında ve tasarımında kullanımını araştırır. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Sürdürülebilirlik kavramını ve kentsel sürdürülebilirlik yaklaşımlarını tasarımlarında kullanabilir. |
||
2) Sürdürülebilir kentler için tasarlanan farklı kent modelleri ile ilgili değerlendirmeler yapar. |
||
3) Tasarım problemlerinde akıllı kent uygulamalarını içeren çözümler önerir. |
||
4) Tasarım sürecinde karşılaştığı sorunlara sürdürülebilirlik ilkeleri çerçevesinde çözümler geliştirir |
Hafta | Konu | ||
1) | Sürdürülebilirlik Kavramı, İklim Adaptasyonu ve Dirençli Kentler | ||
2) | Doğal Afetler, Küresel İklim Değişikliği ve Kentsel Üzerine Etkisi | ||
3) | Kentsel Alanda Enerji Tüketimi ve Enerji Verimliliği Kavramı | ||
4) | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları ve Kentsel Gündemler | ||
5) | Sürdürülebilir Kent Modelleri Üzerine: (Akıllı Kent Ekolojik Kent Vb.) | ||
6) | Dünya’da Standartlar ve Sertifikasyonlar | ||
7) | Türkiye’de Yasal ve Yönetsel Çerçeve | ||
8) | Enerji Etkin ve İklime Duyarlı Tasarım | ||
9) | Ara Sınav | ||
10) | Sürdürülebilir Kentsel Hareketlilik | ||
11) | Katılımcı Tasarım ve Toplum Merkezli Yaklaşımlar, Kültürel ve Sosyal Sürdürülebilirlik | ||
12) | Neoliberal politikalar, büyük ölçekli projeler ve kentlere etkileri / Kentsel Dönüşüm ve Yeniden Kullanım | ||
13) | Akıllı Şehir Teknolojileri ve Yapay Zeka, Geleceğin Şehirleri | ||
14) | Araştırma ödevlerinin sunumu | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 42 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 12 | 24 |
Proje Hazırlama + Sunma | 12 | 36 |
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | 1 | 6 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 1 | 5 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 1 | 5 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 120 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 4 |