KENTSEL TASARIM VE PEYZAJ MIMARLIĞI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | KTP202 | ||||||||
Ders İsmi: | Tasarım Stüdyosu-4* | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 4. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi G. Pelin Olcay, Öğr. Gör. Bengü Bilgiç |
Dersin Amacı: | Dirençli kent paradigması çerçevesinde farklı ölçeklerde işlevsel, estetik ve sürdürülebilir kentsel mekân senaryo ve tasarımları oluşturulmasını amaçlanmaktadır. |
Dersin Hedefi: | Öncelikle doğal çevre, yapılaşmış çevre ve beşerî çevre verileri kullanılarak 1/1000 ölçekli analiz ve sentez çalışmaları yapılacaktır. Bu çalışmaların ışığında senaryo ve konseptler geliştirilecek, senaryolarla uyumlu olarak ihtiyaç programları ve tasarım ilkeleri oluşturulacaktır. Senaryo ve ihtiyaç programlarına bağlı olarak gerekli kentsel mekanlar ve yapılar ortaya konacaktır. Sonrasında, çalışma sahasının genel kullanım ve tasarım kurgusuna dair 1/1000 ve 1/500 ölçekli vaziyet planı hazırlanması, 1/200 ölçekte detay çalışmaları yapılması hedeflenmektedir. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Mekan, kentsel mekan ve kamusal mekan kavramlarını bilir. |
||
2) Kentsel mekanın sınırlarını ve bileşenlerini tanır. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Kentsel mekanın sosyal, ekonomik ve fiziksel niteliklerini doğru yöntemlerle analiz eder. |
||
2) Analiz verilerini kullanarak sentez yapar. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Kentsel mekanının gelişimine dair senaryolar oluşturur. |
||
2) Senaryolara göre, bölgenin karakteristiklerini ve kullanıcıları da göz önüne alarak, ihtiyaç programı ve tasarım ilkeleri ortaya koyar. |
||
3) Evrensel ve yerel tasarım ilkeleri çerçevesinde sürdürülebilir tasarımlar geliştirir. |
Hafta | Konu | ||
1) | • Derse Giriş: Stüdyonun temel kavramları, içeriği ve yöntemi • Saha Gezisi • Saha tespitleri- konum, ulaşım ve bağlantıları, arazi kullanımı, fotoğraflar vs. | ||
2) | 1/1000 Ölçekli Analiz ve Sentez Çalışması | ||
3) | Senaryo ve Konsept Çalışmaları | ||
4) | Senaryolar bağlamında ihtiyaç programlarının belirlenmesi | ||
5) | Senaryolar Bağlamında Tasarım İlkeleri Çalışmaları | ||
6) | Ara Jüri | ||
7) | 1/1000 Ölçekli Leke Çalışması | ||
8) | 1/1000 Ölçekli Vaziyet Planı Çalışması | ||
9) | 1/500 Vaziyet Planı | ||
10) | 1/500 Vaziyet Planı | ||
11) | Ara Jüri | ||
12) | 1/200 Detay Çalışması | ||
13) | 1/200 Detay Çalışması | ||
14) | 1/200 Detay Çalışması | ||
15) | Final Jürisi | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 11 | 88 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | 1 | 4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 96 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 12 | 24 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 2 | 16 |
ARA SINAV (Vize) | 2 | 8 |
Genel Sınava Hazırlanma | ||
GENEL SINAV (Final) | 1 | 4 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 240 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 8 |