KENTSEL TASARIM VE PEYZAJ MIMARLIĞI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: KTP213
Ders İsmi: Digital Anlatım Teknikleri
Ders Yarıyılı: 3. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler):

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı, temel bilişim teknolojilerine giriş yapılarak, dijital ortamda görselleştirme ve çizim teknikleri arasındaki ilişkileri anlayıp, öğrencilerin tasarım ve kavramsallaştırmaya ilişkin özgün anlatım teknikleri geliştirmelerini sağlamaktır.
Dersin Hedefi: Ders kapsamında;
• Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında kullanılan dijital sunum, anlatım ve çizim tekniklerinin öğretilmesi,
• Çizim, kolaj, imaj oluşturma, model oluşturma, dijital modelleme gibi çeşitli yöntemlerin verilmesi,
• Uygulamalı derslerle bilişim teknolojilerini ve tasarım programlarını aktif kullanma becerilerinin geliştirilmesi
hedeflenmektedir.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bu dersi alan öğrenci; 1. Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında kullanılan dijital anlatım tekniklerini bilir, 2. Bilişim teknolojilerinin tasarım disiplinlerindeki önemini kavrar, 3. Dijital ortamda birden faklı temel tasarım programının hangi amaç ile kullanılabileceğini öğrenir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bu dersi alan öğrenci; 1. Dijital anlatım yöntemlerini kavrar ve proje sunum tekniklerini geliştirir, 2. Tasarımda dijital temsil becerisi kazanır, 3. Aktarmak istediği tasarım için doğru dijital anlatım yöntemini ve aracını seçebilir, 4. Özgün anlatım teknikleri geliştirebilme becerisi kazanır.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bu dersi alan öğrenci; 1. Bilgisayar ortamında 2 ve 3 boyutu tasarımlar yapabilir. 2. Tasarım süreçlerinde anlatım ve dijital sunum teknikleri arasındaki ilişkiyi iyi kurgulayabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Tanışma: Dersin kapsam ve içeriğinin tanıtılması
2) Bilgi teknolojilerinin kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığındaki önemi
3) Bilgisayar destekli tasarıma giriş
4) 2 ve 3 boyutu algılama ve modelleme
5) Tasarım alanında kullanılan programlar
6) Tasarım alanında kullanılan programlar : Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, SketchUp
7) Ara Sınav
8) Tasarım alanında kullanılan programlar : Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, SketchUp
9) Uygulama
10) Uygulama
11) Uygulama Ödevi
12) Uygulama Ödevi Sunumları
13) Final Sınavı
Diğer Kaynaklar: • Köksal, A, T, Google Sketchup, Pusula Yayıncılık, 2012
• Roskes, B, Google SketchUp Cookbook, , O'Reilly, 2009

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final % 0
Pratik Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Katılım % 0
Tartışma % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0