KENTSEL TASARIM VE PEYZAJ MIMARLIĞI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | KTP213 | ||||||||
Ders İsmi: | Digital Anlatım Teknikleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 3. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
Dersin Amacı: | Dersin amacı, temel bilişim teknolojilerine giriş yapılarak, dijital ortamda görselleştirme ve çizim teknikleri arasındaki ilişkileri anlayıp, öğrencilerin tasarım ve kavramsallaştırmaya ilişkin özgün anlatım teknikleri geliştirmelerini sağlamaktır. |
Dersin Hedefi: | Ders kapsamında; • Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında kullanılan dijital sunum, anlatım ve çizim tekniklerinin öğretilmesi, • Çizim, kolaj, imaj oluşturma, model oluşturma, dijital modelleme gibi çeşitli yöntemlerin verilmesi, • Uygulamalı derslerle bilişim teknolojilerini ve tasarım programlarını aktif kullanma becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Bu dersi alan öğrenci;
1. Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı alanında kullanılan dijital anlatım tekniklerini bilir,
2. Bilişim teknolojilerinin tasarım disiplinlerindeki önemini kavrar,
3. Dijital ortamda birden faklı temel tasarım programının hangi amaç ile kullanılabileceğini öğrenir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Bu dersi alan öğrenci;
1. Dijital anlatım yöntemlerini kavrar ve proje sunum tekniklerini geliştirir,
2. Tasarımda dijital temsil becerisi kazanır,
3. Aktarmak istediği tasarım için doğru dijital anlatım yöntemini ve aracını seçebilir,
4. Özgün anlatım teknikleri geliştirebilme becerisi kazanır. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Bu dersi alan öğrenci;
1. Bilgisayar ortamında 2 ve 3 boyutu tasarımlar yapabilir.
2. Tasarım süreçlerinde anlatım ve dijital sunum teknikleri arasındaki ilişkiyi iyi kurgulayabilir. |
Hafta | Konu | ||
1) | Tanışma: Dersin kapsam ve içeriğinin tanıtılması | ||
2) | Bilgi teknolojilerinin kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığındaki önemi | ||
3) | Bilgisayar destekli tasarıma giriş | ||
4) | 2 ve 3 boyutu algılama ve modelleme | ||
5) | Tasarım alanında kullanılan programlar | ||
6) | Tasarım alanında kullanılan programlar : Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, SketchUp | ||
7) | Ara Sınav | ||
8) | Tasarım alanında kullanılan programlar : Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, SketchUp | ||
9) | Uygulama | ||
10) | Uygulama | ||
11) | Uygulama Ödevi | ||
12) | Uygulama Ödevi Sunumları | ||
13) | Final Sınavı | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Final | % 0 | |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |