Dersin Amacı: |
Kentsel tasarım ve peyzaj mimarlığı kapsamında uygulanan konstrüksiyon elemanları ve malzeme seçimleri hakkında kullanım alanlarının, teknik özelliklerinin ve uygulama detaylarının verilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin Hedefi: |
Öğrencinin temel konstrüksiyon (çevreleyici, ayırıcı sistemler; yatay ve düşey yüzey elemanları; su, gölgeleme, bahçe ve kentsel donatı elemanları gibi) ve malzeme (sıkıştırılmış toprak, taş, agrega, ahşap, metal gibi doğal malzemeler ile beto, pişmiş toprak, mozaikler, blok, karo, büz, briketler, sentetik petrol ürünleri, jeotekstil gibi yapay malzemelerin) bilgisine sahip olması, standart teknik detayları benimsemesi hedeflenmektedir. |
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi alan öğrenci;
1. Peyzaj elemanları ile alakalı standart çözümler hakkında bilgi sahibi olur.
2. Malzemenin üretim şekli, ham maddesi; fonksiyon, maaliyet, ekolojik değer ve kullanıcı ilişkisine göre değişen kullanım alanları hakkında bilgi sahibi olur.
3. Konstrüksiyon özelinde hangi malzeme seçimi yapılacağı ve bu ilişkiye bağlı hangi detay çözümüne başvurulacağı hakkında bilgi sahibi olur.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi alan öğrenci;
1.Ders sonunda benimsenen detayları yorumlayarak özgün peyzaj elemanı tasarımı ile malzeme kullanımı konusunda beceri kazanır.
2. Peyzaj elemanı ve malzeme seçimini tasarım süreci içerisinde değerlendirme becerisi kazanır.
3. Geleneksel konstrüksiyon ve malzeme kullanımları hakkında bilgi sahibi olurken; yeni ve yaratıcı konstrüktif çözümler veya sürdürülebilir inovatif gelişmelerden haberdar olur.
|
Yetkinlikler
(Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Bu dersi alan öğrenci;
1. Peyzaj elemanı ve malzeme seçimi/ tasarımı söz konusu olduğunda doğal çevreyi koruma ve/veya iyileştirme ilkesiyle uyumlu, sürdürülebilir çevreler oluşturma yetkinliği kazanır.
2. Peyzaj elemanı ve malzeme seçimini fiziksel ve sosyal sağlığı sağlama ilkesi ile hareket ederek herkes için kapsayıcı çözümler sunma yeteneği kazanır.
3. Peyzaj elemanı tasarımı ve malzeme kullanımında seçimlerini çeşitlendirme yetisi kazanır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Tasarım ve konstrüksiyon-malzeme ilişkisi, temel kavramlar |
2) |
Zemin elemanları: Yüzey kaplamaları, döşeme detayları, drenaj elemanları, bordürler |
3) |
Yaya sirkülasyonu: Eğimler ve seviye değişimleri, basamaklar, rampalar, eğimlerde döşeme |
4) |
Araç sirkülasyonu: Yol ve otoparklar, bisiklet parkı, otoparklarda drenaj |
5) |
Çevreleme elemanları: Duvarlar |
6) |
Teknik gezi |
7) |
Ara Sınav |
8) |
Çevreleme elemanları ve girişler: Parmaklık, korkuluk ve çitler; giriş kapıları, danışma, bariyerler |
9) |
Çatılar ve çatı elemanları |
10) |
Gölgeleme elemanları |
11) |
Su elemanları: yüzme havuzları, süs havuzları, kaskatlı havuzlar, bitkisel havuzlar, yanıma havuzları |
12) |
Donatı elemanları I |
13) |
Donatı elemanları II |
14) |
Final Sınavı |
Diğer Kaynaklar: |
Uzun, G., 1999. Peyzaj Konstrüksiyonu. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayın No: 125, Kitap Yayın No: 37, Adana.
Dines, N. T. and Brown K. D., 1999. Time Saver Standards Site Construction Details Manual, Mc-Graw Hill Publishing Company.
Ryan T. R., Allen E., Rand P. J., 2011. Detailing for Landscape Architects: Aesthetics, Function and Constructability.
Sovinski, R.W., 2009. Materials and Their Applications in Landscape Design, Wiley.
Blanc, A., 1996.Landscape Construction and Detailing, McGraw-Hill,
Giles, F., 1999. Landscape Construction, Stipes Publishing.
Landphair H. and Klatt F., 1998.Landscape Architecture Construction, Prentice Hall PTR.
Sauter, D., 2004. Landscape Construction, Delmar Cengage Learning.
Thallon, R., 2003. Graphic Guide to Site Construction, Taunton.
Littlewood M., 2001. Landscape Detailing, Architectural Press. |
|
Soru-Cevap |
|
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi |
|
Laboratuvar |
|
Sayısal Problem Çözme |
|
Alan çalışması |
|
Grup Çalışması / Ödevi |
|
Bireysel Ödev |
|
WEB Tabanlı Öğrenme |
|
Staj |
|
Yerinde Uygulama |
|
Proje Hazırlama |
|
Rapor Yazma |
|
Seminer |
|
Süpervizyon |
|
Sosyal Faaliyet |
|
Mesleki Faaliyet |
|
Mesleki Gezi |
|
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
|
Okuma |
|
Tez Hazırlama |
|
Arazi Çalışması |
|
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri |
|
Diğer |
|
Logbook |
|
Röportaj ve sözlü görüşme |
|
Araştırma |
|
Film izleme |
|
Kaynakça oluşturma |
|
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme |
|
Fotoğraf çekimi |
|
Eskiz çizimi |
|
Harita üzerinde işaretleme |
|
Harita okuma |
|
Doku örneği alma |
|
Malzeme arşivi oluşturma |
|
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
|