KENTSEL TASARIM VE PEYZAJ MIMARLIĞI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | KTP315 | ||||||||
Ders İsmi: | Kent Ekonomisi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 5. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencilere kentsel mekanın çok boyutlu dinamiklerini anlamaları için kentteki ekonomik faaliyetlerin yer seçme ve kentsel yapılanmaya etkisi gibi analizlerini yapabilme becerisi kazandırmak amacıyla kuramsal bilgiler aktarmaktır. |
Dersin Hedefi: | Ders kapsamında; - Temel kent ekonomisi kavramları kentsel tasarım ile olan ilişkisinin kavranması, - Değişen ekonomik dönemlerin kentsel yapılanma kararlarındaki rolünün kavranması, - Üretim şekillerinin yer seçimleri üzerinde etkisi ve yer seçim kuramlarının öğrenilmesi, - Kentlerdeki ekonomik faaliyetlerin, karşılıklı ilişkileri, olumlu ve olumsuz etkilerinin analiz edilebilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Bu dersi alan öğrenci;
1. Temel ekonomi kavramlarını bilir.
2. Kent ekonomisinin temel prensiplerini bilir.
3. Yer seçimi teorilerini öğrenir.
4. Ekonomik faktörlerin arazi kullanımına ve kentsel yapılanmaya ilişkin etkisini bilir.
5. Kentlerin ekonomik faaliyetlerin merkezi olduğunu ve dinamik bir yapıya sahip olduğunu bilir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Bu dersi alan öğrenci;
1. Kentsel politika ve kararların oluşturduğu dinamiklerin kent mekanına yansımalarının ne olacağını analiz edip değerlendirebilir.
2. Kente ve bölgeye özgü dinamikleri anlar ve kent mekanında sürdürülen faaliyetlerin arzını ve talebini değerlendirebilir.
3. Temel arazi kullanımı konularına ilişkin problemlerin analizinde kent ekonomisinin temel modellerini kullanabilir. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Bu dersi alan öğrenci;
1. Tasarım projelerinde, ekonominin temel araçlarını kullanır,
2. Sektörlerin yerseçimi ilkelerine hakimdir.
3. Tasarıma başlamadan önce kentin ekonomik yapısına hakimdir ve projeksiyonunu yapmak konusunda yetkindir.
4. Tasarıma konu olan yerleşmenin özelliklerine uygun ekonomik analiz teknikleri seçer. |
Hafta | Konu | ||
1) | Tanışma: Dersin kapsam ve içeriğinin tanıtılması | ||
2) | Bilim olarak “ekonomi” | ||
3) | Kent ve ekonomi | ||
4) | Ekonomik büyüme ve ekonomik gelişme | ||
5) | Yerseçimi kuramları | ||
6) | Ekonominin kentsel kademelenmeye etkisi | ||
7) | Ara Sınav | ||
8) | İçsel ve dışsal faktörler | ||
9) | Üretim süreci ve kentsel yapılanma ilişkisi | ||
10) | Kent ve enformal pratikler | ||
11) | Kent ekonomisine dair güncel tartışmalar I | ||
12) | Kent ekonomisine dair güncel tartışmalar II | ||
13) | Kent ekonomisine dair güncel tartışmalar III | ||
14) | Final Sınavı | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Final | % 0 | |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |