VISUAL COMMUNICATION DESIGN (ENGLISH)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: VCD202
Ders İsmi: Graphic Design-II
Ders Yarıyılı: 4. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 5
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): -

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Fotoğraf, tipografi ve illüstrasyon gibi çeşitli ifade yöntemlerini kullanarak, yaratıcı üst orta düzey grafik tasarım projeleri ile denemeler yapmak.
Dersin Hedefi: Bu ders; Vektör tabanlı program (Adobe illustrator) ve mizanpaj programı (Adobe InDesign) temelleri, Yeni bir döküman oluşturma, Temel kavramlar ve seçim mantığı, Çizim araçları, Metin özellikleri, Grup ve katman mantığı, Renk Oluşturma, Fırça ve sembol teknikleri, Renkler ve desenlerle çalışmak, Resimlerle çalışma, Objeleri ölçülendirmek, Paneller ve Master sayfa oluşturma, Dosya işlemleri ve baskı öncesi hazırlık konularını öğrencilere aktarmayı hedefler.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Grafik tasarımın görsel dilini ifade eder.
  2) İki boyutlu bir alandaki görsel unsurlar arasındaki denge ve ilişkileri değerlendirir.
  3) Resimsel unsurlar ile tipografi arasındaki ilişkiyi doğru bir şekilde uygular.
  4) Uygulamalarda semantik olarak doğru projeler tasarlar.
  5) Adobe Illustrator programıyla tasarım çalışmalarında üst düzeyde uygulama yapar.
  6) Grafik tasarım akımlarını ve günümüz kültürünü yorumlar.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Vektör tabanlı program (Adobe illustrator) ve mizanpaj programı (Adobe InDesign) temelleri
2) Yeni bir döküman oluşturma
3) Temel kavramlar ve seçim mantığı
4) Çizim araçları
5) Metin özellikleri
6) Grup ve katman mantığı
7) Renk Oluşturma
8) Fırça ve sembol teknikleri
9) Renkler ve desenlerle çalışmak
10) Resimlerle çalışmak
11) Objeleri ölçülendirmek
12) Paneller ve Master sayfa oluşturmak
13) Dosya işlemleri ve baskı öncesi hazırlık
14) Uygulama
Diğer Kaynaklar: Kınık, M. (2006). Bilgisayar Destekli Grafik Tasarım 1. İstanbul: Gerhun Yayınları.

Akçadoğan, I. İ. (2006). Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam. İstanbul: Epsilon Yayınları.

Becer, E. (1997). İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi.

Yanık, H. (2009). Masaüstü Yayıncılık. İstanbul: Dönence Yayınları.

Twemlow, A. (2008). Grafik Tasarım Ne İçindir? İstanbul: Yem Yayınları.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye dönüştürerek, yenilikçi ve özgün tasarımlar yapar. 3
1) Teknolojik yenilikleri alan içinde yetkin biçimde sentezler.
1) Bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmeleri, Görsel iletişim tasarımı alanına ait kuramsal bilgi, ilke ve kavramlarla karşılaştırır.
1) Görsel İletişim Tasarımı alanına ilişkin yöntem ve teknikleri analiz eder.
1) Görsel iletişim tasarımına ait kuramsal bilgi, ilke ve kavramları bilir. 2
1) Bireysel ve/veya grup içinde yaratıcı ve güçlü tasarımlar yaratır. 3
2) Sosyal bilimler ve ilgili sanat disiplinleri ile Görsel iletişim tasarımı alanlarına ait bilgileri sentezler.
2) Alanla ilgili yapılan araştırmayı farklı bakış açılarıyla pekiştirir.
2) Bir görsel iletişim tasarımı sürecini ana hatları ile inceler ve aktarır. 1
2) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini savunur.
2) Tasarım yapmak için kullanılan bilgisayar programlarını özellikleriyle anlatır. 2
2) Görsel iletişim tasarımı alanındaki sorunlara çeşitli perspektiften çözüm bulmak amacıyla araştırma ve geliştirme projelerini eleştirel bir yaklaşımla sentezler.
3) Estetik bakış açısını pekiştirir. 3
3) Yeni Medya ortamında Görsel iletişim tasarımı için gereken araç ve teknikleri uygular. 3
3) Tasarıma ait estetik kuralları kavrar. 3
4) Mesleki ve etik sorumluluk değerlerine uygun davranır.
4) Görsel iletişim tasarımı uygulamaları için bilimsel araştırma, geliştirme çalışmalarını uygular.
4) Yeni Medya teknolojilerini ifade eder.
5) Kültürlerin ve ulusların karmaşık tasarımlarını bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal açıdan bilir.
5) Alanının gerektirdiği bilgisayar programlarını kullanır. 3
5) Alanla ilgili mesleki çalışmaların evrensel ve toplumsal boyutlarındaki etkileri ve hukuksal konularını tespit eder.
6) İş sağlığı ve güvenlik konusundaki bilgilerini kendi alanıyla ilişkilendirir.
6) Belirlenen ihtiyaç doğrultusunda bireysel ve kollektif çalışmalarla çok boyutlu tasarımı analiz eder, karşılaştırır ve uygular. 2
6) Görsel iletişim tasarımı alanına ait ulusal ve uluslararası etik kuralları, mevzuatı ve kalite standartlarını tanımlar.
7) Görsel iletişim tasarımda kullanılan görsel-işitsel ve çoklu medya tekniklerini kullanma bilgisine sahiptir. 2
8) Görsel iletişim alanında tasarlanmış eserlerin özelliklerini ayırt eder. 1

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası 14 28
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 5 50
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 1 5
ARA SINAV (Vize) 1 10
Genel Sınava Hazırlanma 1 5
GENEL SINAV (Final) 1 10
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 150
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 5