HEMŞIRELIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HEM703 | ||||||||
Ders İsmi: | Palyatif Bakım Hemşireliği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 3. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan İçi Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Zahide AKSOY |
Dersin Amacı: | Bu ders palyatif bakımın amacı, felsefesi ve ilkelerini, palyatif bakım ekibinin rol ve sorumluluklarını bilmesi, hasta ve ailesinin palyatif bakım gereksinimlerini saptayabilmesi, palyatif bakım hastalarının semptomlarını yönetebilmeyi, bakım süreci, yas dönemiyle etkin baş etme yöntemlerinin uygulanmasında gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmayı ve palyatif bakım hemşireliğinin rol, görev ve sorumluluklarını bilmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin Hedefi: | Palyatif bakım hemşireliğinin rol, görev ve sorumluluklarını bilmek ve palyatif bakım hastalarının semptomlarını yönetebilmek. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Palyatif bakım alan hasta ve ailesinin gereksinimlerini tanımlar, bakımını planlar ve uygulayabilir. |
||
2) İyi ölüm ve yas sürecini bilir. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Palyatif bakım hastalarının semptomlarını tanılayabilir ve yönetebilir. |
||
2) Palyatif bakımı etik boyutuyla ele alabilir. |
||
3) Palyatif bakımda transkültürel yaklaşımın önemini bilir ve uygulayabilir. |
||
4) Palyatif bakımda özel beslenme türlerini bilir ve yönetebilir. |
||
5) Palyatif bakımda transkültürel yaklaşımın önemini bilir. |
Hafta | Konu | ||
1) | Palyatif Bakım Hemşireliği | ||
2) | Türkiye’de Palyatif Bakım Hizmetlerinde Mevcut Durum ve Planlamalar | ||
3) | Palyatif Bakımda Hastane Enfeksiyonlarının Kontrol ve Önlenmesi | ||
4) | Palyatif Bakımda Değerlendirme | ||
5) | Palyatif Bakımda Beslenme | ||
6) | Gastroistestinal Sistem ile İlgili Semptomların Yönetimi | ||
7) | Kardiyovasküler Sistemle İlgili Semptomların Yönetimi | ||
8) | Ürogenital Sistem İle İlgili Semptomların Yönetimi | ||
9) | Hematolojik Sistem İle İlgili Semptomların Yönetimi | ||
10) | İmmun Sistem İle İlgili Semptomların Yönetimi | ||
11) | Solunum Sistemi İle İlgili Semptomların Yönetimi | ||
12) | Cilt İle ilgili Semptomların Yönetimi (Basınç yaraları) | ||
13) | Palyatif Bakımda Özel Bakım Gerektiren Uygulamalar (Kolostomi, trakeostomi, perkütan endoskopik gastrostomi, port katater vb.) | ||
14) | Palyatif Bakımda Etik ve Yasal Boyutlar | ||
15) | Ölüm ve Yas Süreci | ||
16) | Palyatif Bakım ve Transkültürel Yaklaşım | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
4 |
2 |
5 |
3 |
7 |
6 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
2) Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür | 3 | 3 | 2 | 3 | |||||||||||
3) Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | |||||||||
4) Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
5) Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
6) Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | 3 | ||||||||||||||
7) Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır | |||||||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | 3 | 2 | 3 | 3 | |||||||||||
9) Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | 1 | ||||||||||||||
10) Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası toplantı ve eğitimlere katılır. | |||||||||||||||
11) Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar. | 2 | 3 | 2 | ||||||||||||
12) Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
13) Toplumsal değerler ve yasal düzenlemelere uygun davranır | 3 | 3 | |||||||||||||
14) Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
15) Bütüncül Sağlık Bakım Felsefesine inanır | 2 | 3 | 3 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 16 | 48 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | ||
ARA SINAV (Vize) | ||
Genel Sınava Hazırlanma | ||
GENEL SINAV (Final) | ||
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 48 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 1 |