ECZANE HIZMETLERI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | IKU-Z-214 | ||||||||
Ders İsmi: | Nefesle Gelen Sağlık ve Güzellik | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 1. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Meral YÜNCÜ |
Dersin Amacı: | Derin, kapsamlı, bütünsel nefes alış verişleri öğrenerek hücrelerin enerji ihtiyaçlarını yeterli düzeyde karşılamayı, duygusal, düşünsel, hareket bedenlerini ve potansiyellerini en üst düzeyde kullanmayı öğrenirler. Bilinçli nefes takibi, kendi içine doğru içsel bir yol oluşturmayı sağlar. Nefes, fiziksel, duygusal ve ruhsal iyileşmeyi sağlamak açısından yapabilecek en önemli aktivitedir. Birçok kişi nefes alışverişinin hiç farkında değildir. Nefesin farkında olmayı öğrenerek, kendi içsel bedendeki hareketi bilinçli olarak izlemeyi öğrenerek, nefesle iç ve dış hayat arasındaki ilişki konusunda birçok yeni iç görüler kazanılabilir. |
Dersin Hedefi: | Sağlıklı ve uzun yaşam, sevmek ve sevilmek, huzur ve mutluluk, bolluk ve bereket oluşturma. Nefes teknikleri sayesinde stresi yönetme, depresyon, uykusuzluk, fiziksel ve zihinsel detoks, metabolizmayı hızlandırmak, sindirim sistemini dengelemek. Bununla beraber fiziksel ve zihinsel enerjiyi yükseltme, odaklanma yeteneğini güçlendirme, konsantrasyonu arttırma. Ve beraberinde dengeli beslenme, uyku, spor gibi aktivitelere de dikkat ederek sağlıklı ve güzel fiziksel beden ve dingin bir ruhsal bedene sahip olmak. |
Dersin Veriliş Şekli: |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Diyafram nefesi ve burun nefesini öğrenerek beden ve ruhlara katkı sağlanacak. Nefes tekniklerini öğrenerek değişim ve dönüşüm başlatılacak. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
1) | Nefes Nedir? Doğru Nefes Nasıl Olmalı? Yetersiz Nefes Almanın Zararları, Nefes Alışkanlığımız Değişebilir mi? Fiziksel, Zihinsel, Duygusal ve Ruhsal Bedende Dönüşüm ve İyileşme nasıl Başlar? Diyafram Nefesinin Sağlığımıza Faydaları Nelerdir? | ||
2) | Sağlık Nedir? Kısıtlı Nefes Hücre Ölümüne Neden Olur Mu? Dünya Sağlık Örgütü Sağlığı Nasıl Tanımlıyor? Üç Top Triflo Cihazı Nedir? Nefes = Yaşam Spiritualistler, Mistikler, Sufiler Ve Yogilerin Nefese Bakış Açıları Nedir? Psikolojide Bilişsel-Davranışçı Yaklaşımlama Nefese Bakış Açısı Nedir? | ||
3) | Güzellik Nedir? Altın Oran Nedir? Cilt Sağlığını Korumak İçin Neler Yapmalıyız? Cilt (Deri) Nedir ve Ayrıntıları Nelerdir? Cildin (Derinin) Görevleri Nelerdir? Cildin Koruma Görevi Nedir? Cildin Depo Görevi Nedir? Cildin Isı Denetimi Nedir? Cildin Boşaltım Nedir? Cildin Emme Nedir? Cildin Duyu Nedir? Cildin D Vitamin Sentezi Nedir? Cildin Solunum Nedir? | ||
4) | Tarihten Günümüze Sağlığın ve Güzelliğin Sırları Nelerdir Tarih Boyunca Ülkelerin Güzelliğe Bakış Açısı Nedir? Kraliçeler İçin Yapılan Güzellik İksirleri Nelerdir? Yüz Yıllar İçinde Güzelliğe Bakış Açısı ve Yaşadığı Değişim Nelerdir? | ||
5) | Günümüzde Güzellik Sektörleri Güzellik Sektörlerinin Güzelliğe Bakış Açısı Kozmetik Sektörleri Kozmetik Sektörlerinin Bakış Açıları Estetik Sektörü Güzelliğe Bakış Açısı Nedir? Çevreye ve İnsana Zarar Veren Ürünler | ||
6) | Beslenme Nedir? Dengeli Beslenme Nedir Ve Çeşitleri Nelerdir? Süt Grubu Et-Yumurta-Kuru baklagil Grubu Sebze ve Meyve Grupları Ekmek ve Tahıl Grubu Yağlar ve Yağların Faydaları Nelerdir? Yeterli ve Dengeli Beslenmenin İlkeleri Nelerdir? Vitaminler, Enzimler ve Faydaları Hormonlar ve Faydaları | ||
7) | Doğru Nefes Programının Kuralları Nelerdir? Basit Nefes Egzersizleri Diyafram Nefesi Nedir? Diyafram Geliştirmek İçin Basit Bir Egzersizleri Temel Nefes Egzersizleri Nelerdir? Gerilimi Kontrol Etmenizi Sağlayacak Nefes Egzersizleri | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Su ve Yaşantımızdaki Yeri Suyla Gelen Güzellik Spa Nedir? Spa’nın Faydaları Nelerdir? Spa Bakımları Nasıl Yapılır? Hamamlar, Saunalar, Buhar Banyoları Termal Sular ve Faydaları Nelerdir? | ||
10) | Solunum Sistemlerinin Yapı Organları Nelerdir? Burun, Yutak, Gırtlak, Akciğerler, Bronşlar Diyafram Kası, Diyafram Kasının Kullanımı | ||
11) | Nefes Teknikleri Nedir? Nefes Farkındalığı Doğru Nefes Programının Kuralları Nefes Boşlukları Odaklanma Nefesi Odaklanma Nefes Çalışmaları, Üç Nefes Bölgesi Kondisyon Nefesi Gülerek Mutluluk Oluşturmak | ||
12) | Masaj Nedir? Anatomi ve Fizyoloji Nedir? Masajın Faydaları Nelerdir? Kimler Masaj Yapabilir? Masaj ve Masaj Terapisi Hakkında Bilmemiz Gereken Şeyler Nelerdir? Masaj Çeşitleri | ||
13) | Basit Nefes Egzersizleri Nefesi İzleme ve İçe Doğru Yolculuk Diyafram Geliştirmek İçin Basit Bir Egzersiz Beyin Dalgaları ve Nefes Bilinçaltını Dönüştürmek İçin Nefes ve Niyet Çalışması Nefes Uygulamaları Temel Nefes Egzersizleri Meditasyon | ||
14) | Fiziksel Aktiviteler ve Spor Hareketleri Spor Türleri Fiziksel Aktiviteler ve Spor Hareketleri Arasındaki Farklar Spor Hareketleri Yapmadan Önce Bilinmesi Gerekenler Spor Hareketleri Nelerdir? Spor Hareketlerinin Faydaları Yaşlara Göre Evde Spor Hareketleri Fiziksel Aktivite Nedir? Fiziksel Aktivitelerin Faydaları | ||
15) | Pozitif Niyet Çalışması Nefesinizi İzleyin Nefes Açma Meditasyonu Otonom Sinir Sistemi Nedir? Parasempatik Sinir Sistemi Sempatik Sinir Sistemi ve Enterik Sinir Sistemidir. Kendinizi Sevmek Nedir? Ağlayın, Gülün, Bağırın. Affetme Nedir? Afetme Meditasyonu | ||
16) | Final Sınavı | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||||||
1) Eczanede sunulan reçeteli ve reçetesiz ilaç, tıbbi ürün, kozmetik müstahzar, tıbbi malzeme ve sağlıkla ilgili diğer ürünlerine dair bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||
2) İlacın hastaya verilmesi ve kullanımı ile ilgili bilgi ve donanıma sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||
3) Güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||
4) İlacın tanınması, kalitesinin sağlanması, kontrolü ve standardizasyonunu sağlayacak bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||
5) İlaç hammaddeleri ve ilaç şekilleri hakkında bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||
6) Eczane Hizmetleri Programı alanındaki etik ilkeler ve kurallarla ilgili bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||
7) Eczane Hizmetleri Programı ile ilgili temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||||||||||||||||||||
8) Cihazların ve laboratuvarının bakımını yapar ve işlerliğini sağlar. | ||||||||||||||||||||||||
9) Tüm ilaç ve ilaç dışı ürünlerin stoklarını takip etmek, gereksinimleri belirlemek ve ilgili depo/şirketlere zamanında ve eksiksiz olarak siparişlerini verir. | ||||||||||||||||||||||||
10) Eczaneye giriş yapan tüm ürünlerin sipariş formu ve fatura ile uyumunu kontrol etmek ve raflanmasını sağlar. | ||||||||||||||||||||||||
11) Miadı geçen ürünleri belirlemek ve eczacı ile birlikte yasal kurallar ve yöntemler çercevesinde imha edilmesini sağlar. | ||||||||||||||||||||||||
12) Eczacı ile birlikte iş sağlığı ve güvenliğine ilişkin önlemler almak veya alınmasını sağlar. | ||||||||||||||||||||||||
13) Eczanede bulunan belgelerin arşivini düzenler. | ||||||||||||||||||||||||
14) Alanıyla ilgili temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanabilme, verileri yorumlayıp değerlendirebilme ve olası sorunları tanımlayıp çözümleyebilme yeteneği kazanır. | ||||||||||||||||||||||||
15) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile alanı ile ilgili, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | ||||||||||||||||||||||||
16) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||||||||||||||||||||
17) Hastanın/müşterinin ihtiyacına bağlı olarak yürütülen hizmete ilişkin bilgi verir. | ||||||||||||||||||||||||
18) İş organizasyonu yapar, ekip çalışmasının sorumluluk bilincinde mesleki görevlerini yerine getirirken gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir | ||||||||||||||||||||||||
19) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. | ||||||||||||||||||||||||
20) Eczanede sunulan ilaç ve diğer sağlıkla ilgili tüm ürünlerin doğru şekilde sunulmasını sağlar. | ||||||||||||||||||||||||
21) Eczanede bulunan cihazların ve eczane laboratuvarının bakımını yapar, ilaçların doğru koşullarda saklanmasını sağlar. | ||||||||||||||||||||||||
22) Eczacıya, ilaç hazırlama konusunda gerekli maddelerin temini, belgelerin arşivlenmesi, depo ilaç takibi, ilaç satışının sağlanması konularında yardımcı olur. | ||||||||||||||||||||||||
23) İş sağlığı ve güvenliği konusunda sertifikalı eğitime sahiptir. | ||||||||||||||||||||||||
24) Temel ilk yardım uygulaması yapabilir. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 14 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 3 | 9 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 3 | 9 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 76 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 2 |