DIL VE KONUŞMA TERAPISI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IKU-Z-214
Ders İsmi: Nefesle Gelen Sağlık ve Güzellik
Ders Yarıyılı: 2. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 0 1 1
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Meral YÜNCÜ

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Derin, kapsamlı, bütünsel nefes alış verişleri öğrenerek hücrelerin enerji ihtiyaçlarını yeterli düzeyde karşılamayı, duygusal, düşünsel, hareket bedenlerini ve potansiyellerini en üst düzeyde kullanmayı öğrenirler.
Bilinçli nefes takibi, kendi içine doğru içsel bir yol oluşturmayı sağlar. Nefes, fiziksel, duygusal ve ruhsal iyileşmeyi sağlamak açısından yapabilecek en önemli aktivitedir. Birçok kişi nefes alışverişinin hiç farkında değildir. Nefesin farkında olmayı öğrenerek, kendi içsel bedendeki hareketi bilinçli olarak izlemeyi öğrenerek, nefesle iç ve dış hayat arasındaki ilişki konusunda birçok yeni iç görüler kazanılabilir.
Dersin Hedefi: Sağlıklı ve uzun yaşam, sevmek ve sevilmek, huzur ve mutluluk, bolluk ve bereket oluşturma.
Nefes teknikleri sayesinde stresi yönetme, depresyon, uykusuzluk, fiziksel ve zihinsel detoks, metabolizmayı hızlandırmak, sindirim sistemini dengelemek. Bununla beraber fiziksel ve zihinsel enerjiyi yükseltme, odaklanma yeteneğini güçlendirme, konsantrasyonu arttırma.
Ve beraberinde dengeli beslenme, uyku, spor gibi aktivitelere de dikkat ederek sağlıklı ve güzel fiziksel beden ve dingin bir ruhsal bedene sahip olmak.
Dersin Veriliş Şekli:

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Diyafram nefesi ve burun nefesini öğrenerek beden ve ruhlara katkı sağlanacak. Nefes tekniklerini öğrenerek değişim ve dönüşüm başlatılacak.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Nefes Nedir? Doğru Nefes Nasıl Olmalı? Yetersiz Nefes Almanın Zararları, Nefes Alışkanlığımız Değişebilir mi? Fiziksel, Zihinsel, Duygusal ve Ruhsal Bedende Dönüşüm ve İyileşme nasıl Başlar? Diyafram Nefesinin Sağlığımıza Faydaları Nelerdir?
2) Sağlık Nedir? Kısıtlı Nefes Hücre Ölümüne Neden Olur Mu? Dünya Sağlık Örgütü Sağlığı Nasıl Tanımlıyor? Üç Top Triflo Cihazı Nedir? Nefes = Yaşam Spiritualistler, Mistikler, Sufiler Ve Yogilerin Nefese Bakış Açıları Nedir? Psikolojide Bilişsel-Davranışçı Yaklaşımlama Nefese Bakış Açısı Nedir?
3) Güzellik Nedir? Altın Oran Nedir? Cilt Sağlığını Korumak İçin Neler Yapmalıyız? Cilt (Deri) Nedir ve Ayrıntıları Nelerdir? Cildin (Derinin) Görevleri Nelerdir? Cildin Koruma Görevi Nedir? Cildin Depo Görevi Nedir? Cildin Isı Denetimi Nedir? Cildin Boşaltım Nedir? Cildin Emme Nedir? Cildin Duyu Nedir? Cildin D Vitamin Sentezi Nedir? Cildin Solunum Nedir?
4) Tarihten Günümüze Sağlığın ve Güzelliğin Sırları Nelerdir Tarih Boyunca Ülkelerin Güzelliğe Bakış Açısı Nedir? Kraliçeler İçin Yapılan Güzellik İksirleri Nelerdir? Yüz Yıllar İçinde Güzelliğe Bakış Açısı ve Yaşadığı Değişim Nelerdir?
5) Günümüzde Güzellik Sektörleri Güzellik Sektörlerinin Güzelliğe Bakış Açısı Kozmetik Sektörleri Kozmetik Sektörlerinin Bakış Açıları Estetik Sektörü Güzelliğe Bakış Açısı Nedir? Çevreye ve İnsana Zarar Veren Ürünler
6) Beslenme Nedir? Dengeli Beslenme Nedir Ve Çeşitleri Nelerdir? Süt Grubu Et-Yumurta-Kuru baklagil Grubu Sebze ve Meyve Grupları Ekmek ve Tahıl Grubu Yağlar ve Yağların Faydaları Nelerdir? Yeterli ve Dengeli Beslenmenin İlkeleri Nelerdir? Vitaminler, Enzimler ve Faydaları Hormonlar ve Faydaları
7) Doğru Nefes Programının Kuralları Nelerdir? Basit Nefes Egzersizleri Diyafram Nefesi Nedir? Diyafram Geliştirmek İçin Basit Bir Egzersizleri Temel Nefes Egzersizleri Nelerdir? Gerilimi Kontrol Etmenizi Sağlayacak Nefes Egzersizleri
8) Ara Sınav
9) Su ve Yaşantımızdaki Yeri Suyla Gelen Güzellik Spa Nedir? Spa’nın Faydaları Nelerdir? Spa Bakımları Nasıl Yapılır? Hamamlar, Saunalar, Buhar Banyoları Termal Sular ve Faydaları Nelerdir?
10) Solunum Sistemlerinin Yapı Organları Nelerdir? Burun, Yutak, Gırtlak, Akciğerler, Bronşlar Diyafram Kası, Diyafram Kasının Kullanımı
11) Nefes Teknikleri Nedir? Nefes Farkındalığı Doğru Nefes Programının Kuralları Nefes Boşlukları Odaklanma Nefesi Odaklanma Nefes Çalışmaları, Üç Nefes Bölgesi Kondisyon Nefesi Gülerek Mutluluk Oluşturmak
12) Masaj Nedir? Anatomi ve Fizyoloji Nedir? Masajın Faydaları Nelerdir? Kimler Masaj Yapabilir? Masaj ve Masaj Terapisi Hakkında Bilmemiz Gereken Şeyler Nelerdir? Masaj Çeşitleri
13) Basit Nefes Egzersizleri Nefesi İzleme ve İçe Doğru Yolculuk Diyafram Geliştirmek İçin Basit Bir Egzersiz Beyin Dalgaları ve Nefes Bilinçaltını Dönüştürmek İçin Nefes ve Niyet Çalışması Nefes Uygulamaları Temel Nefes Egzersizleri Meditasyon
14) Fiziksel Aktiviteler ve Spor Hareketleri Spor Türleri Fiziksel Aktiviteler ve Spor Hareketleri Arasındaki Farklar Spor Hareketleri Yapmadan Önce Bilinmesi Gerekenler Spor Hareketleri Nelerdir? Spor Hareketlerinin Faydaları Yaşlara Göre Evde Spor Hareketleri Fiziksel Aktivite Nedir? Fiziksel Aktivitelerin Faydaları
15) Pozitif Niyet Çalışması Nefesinizi İzleyin Nefes Açma Meditasyonu Otonom Sinir Sistemi Nedir? Parasempatik Sinir Sistemi Sempatik Sinir Sistemi ve Enterik Sinir Sistemidir. Kendinizi Sevmek Nedir? Ağlayın, Gülün, Bağırın. Affetme Nedir? Afetme Meditasyonu
16) Final Sınavı
Diğer Kaynaklar: Mustafa Kartal ( "Birşey Değişir Herşey Değişir", "Nefesle İyileşme", "Nefes Farkındalığı", “Nefes Alma Sanatı” isimli kitapların yazarı
(www.nefesteknikleri.com)
Deepak Chopra, Hint asıllı Amerikalı doktor ve alternatif tıp uzmanı
Bir süre sonra klinikteki uygulamalarına eşlik edecek kitaplar yazmaya başladı.
( Yaşsız Beden, Zamansız Zihin, Genç Kal Uzun Yaşa, Evren Sensin, Süper Beyin)
(www.deepakchopra.com)
Mehmet Ali Bulut İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Arap ve Fars Dilleri ve Edebiyatları Bölümü ve Tarih Bölümü'nden de doktora tezini yaptı.
(Can Boğazdan Çıkar, Ruhun Deşifresi)
(www.mehmetalibulut.com/)

GÜZELLİK VE SAÇ BAKIM HİZMETLERİ
VÜCUT ANALİZİ 815SBG037
GÜZELLİK VE SAÇ BAKIM HİZMETLERİ
KİŞİSEL HAZIRLIK VE HİJYEN


Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) İletişim, dil, konuşma, ses, işitme ve yutma kavramlarını bilir ve ilgili süreçlerin gelişimsel, dilbilimsel, davranışsal ve biyomedikal açıdan teorik ve uygulamalı bilgisine sahiptir.
2) Dil, konuşma ve yutma bozukluklarının değerlendirilmesi ve rehabilitasyonunun sağlanması için gerekli kuramsal ve uygulamaya yönelik güncel bilgiye sahiptir.
3) Yeterli mesleki terminolojiye sahiptir
4) Alanındaki bilimsel literatüre ve güncel gelişmelere ve bu gelişmelere ulaşma bilgisine hakimdir
5) Dil ve konuşma terapisi alanında güvenilir, geçerli ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
6) Dil, konuşma ve yutma bozuklukları hakkında toplumu bilgilendirir ve ilgili önleme çalışmaları yapar.
7) Dil, konuşma ve yutma bozuklukları hakkında bireylere, vakalara ve vakaların ailelere ve yakınlarına yönelik danışmanlık hizmeti verir.
8) Dil, konuşma ve yutma bozukluklarının uygun yöntemlere değerlendirmesini ve terapisini gerçekleştirir
9) Dil, konuşma ve yutma bozukluklarının değerlendirilmesi ve terapisi sürecinde uygun araç ve cihazları kullanarak veri toplar, kayıtları not eder, yorumlamasını gerçekleştirir, sonuçları raporlandırır, terapi plan/programı hazırlar, uygular ve izlemesini gerçekleştirir.
10) Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili bilimsel araştırmaları yapar ve alanla ilgili bilimsel literatüre katkı sağlar.
11) Dil ve konuşma terapisi alanında bağımsız/bireysel veya interdisipliner/multidisipliner bir ekip üyesi olarak ilgili süreç ve faaliyetlerde sorumluluk alarak süreçleri izler, yönetir ve sorunlarla karşılaşıldığında kanıta dayalı bilgi ve uygulamalar kapsamında çözüm yolları geliştirir.
12) Toplumun faydasını gözeterek toplum farkındalığını geliştirmek, koruyucu önleyici çalışmalar yapmak ve sağlık politikalarını geliştirmek amacı ile gerekli faaliyetlerin düzenlenmesi, araştırmaların yapılması ve projelerin oluşturulmasın görev alır.
13) İletişim, dil, konuşma, ses, işitme ve yutma süreçleri, bozuklukları, değerlendirilmesi ve terapisi ile ilgili değişen ve gelişen bilgileri takip eder ve bilimsel literatürü bu amaçla uygun şekilde kullanır.
14) Bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre takip eder ve uluslararası gelişmelerden haberdar olur.
15) Yaşam boyu mesleki ve kişisel gelişimi ile ilgili eğitim, kurs, çalıştay, seminer ve kongre aktivitelerine katılarak kendini sürekli geliştirmeyi amaç edinir.
16) Dil ve konuşma terapisi veya danışmanlık hizmeti verilen bireyler ile yaş, sosyo ekonomik, sosyo-kültürel, eğitim düzeyi ve dil-konuşma bozukluğuna uygun şekilde iletişim kurar ve sosyal etkileşimi gerçekleştirir.
17) İnterdisipliner veya multidisipliner ekipte dil ve konuşma terapisi ve diğer alanlara yönelik uygulama, tartışma ve diğer çalışmalarda ekip arkadaşları ile uygun şekilde iletişim kurar.
18) İnsan hakları, bilimsel ve mesleki etik değerler, mesleki mevzuat ve yasalara uygun şekilde davranır ve mesleğini idame eder.
19) Multidisipliner alanda bir ekip üyesi olarak diğer meslek elemanlarına dil ve konuşma terapisti mesleğini tanıtır ve dil ve konuşma terapisi dahil her mesleğin sınır ve yetkinliklerini gözeterek uygun ve etkili bir ekip çalışanı şeklinde davranır.
20) Çevreye duyarlı, yenilikçi, dürüst, araştırmacı karakteri ile topluma doğru örnek bir birey olur.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 14
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 3 9
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma 3 9
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 76
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 2