DIŞ HEKIMLIĞI (İNGILIZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IKU-I-211 | ||||||||
Ders İsmi: | Utopian Dystopian Literature | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 6. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Deniz KARACA |
Dersin Amacı: | "Bu ders, antik çağdan modern zamana kadar ütopya ve distopya edebiyatının evrimini keşfedecektir. Her bir metnin dönemin ideallerini ve korkularını nasıl yansıttığını, Platon’dan günümüz medyasına kadar uzanan eserler üzerinde analiz edeceğiz. Ana sorular arasında şunlar yer alıyor: Ütopyalar insan arzuları hakkında neyi ortaya koyar? Distopyalar toplumsal kaygıları nasıl yansıtır? Bu eserler günümüz dünyası ve geleceğimiz hakkında bize ne söyleyebilir? |
Dersin Hedefi: | Dersin sonunda öğrenciler: Başlıca ütopya ve distopya metinlerini analiz edebileceklerdir. Farklı eserlerde idealizm, kontrol, özgürlük ve bireysellik temalarını karşılaştırabileceklerdir. Ütopya ve distopya edebiyatının toplum üzerindeki etkisini değerlendirebileceklerdir. Günümüz medyasındaki modern distopyaları yorumlayabileceklerdir. Metinlerin etik, politik ve toplumsal sonuçları hakkında eleştirel argümanlar geliştirebileceklerdir. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Tarihsel bağlamları incelemek: Ütopya ve distopya anlatılarının gelişiminde tarihsel ve kültürel bağlamların etkisini antik çağdan günümüze kadar anlamak. |
||
2) Medya uyarlamalarıyla eleştirel olarak ilgilenmek: Filmler ve TV dizileri gibi çağdaş medyanın klasik ütopya ve distopya temalarını günümüz sosyal sorunlarını ele almak için nasıl yeniden yorumladığını değerlendirmek |
||
3) Farklı bakış açılarını sentezlemek: Toplum değerlerini yansıtan ve sorgulayan edebiyatın rolü hakkında çeşitli metinlerden edinilen bakış açılarını birleştirerek bilgili görüşler oluşturma becerisini geliştirmek. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
1) | Ütopya ve distopya kavramlarına genel bakış • Temel metinler ve temalara giriş | ||
2) | Okumalar: • Platon’un Devlet adlı eseri (Mağara Alegorisi; Kitap II ve IV’ten seçilmiş bölümler) Konular: • Platon’un ideal toplumu ve filozof kral • Mağara Alegorisi ve insan algısı | ||
3) | Okumalar: • Thomas More’un Ütopya adlı eseri (Kitap I tamamı) Konular: • İdeal bir toplumun hicivsel incelenmesi • More’un eserindeki politik ve sosyal eleştiriler | ||
4) | Okumalar: • Jonathan Swift’in Gulliver’in Gezileri adlı eserinden seçilmiş bölümler Konular: • Fantastik dünyalar aracılığıyla insan doğasına eleştiriler | ||
5) | Okumalar: • George Orwell’in 1984 adlı eseri (Bölüm 1-10) Konular: • Gözetim ve kontrol temalarına giriş | ||
6) | Okumalar: • George Orwell’in 1984 adlı eseri (Bölüm 11-son) Konular: • Orwell’in totalitarizm üzerine distopik vizyonu | ||
7) | Okumalar: • Aldous Huxley’nin Cesur Yeni Dünya adlı eseri (tüm roman) Konular: • Teknoloji, kontrol ve bireyselliğin kaybı | ||
8) | Arasınav | ||
9) | Okumalar: • Ray Bradbury’nin Fahrenheit 451 adlı eseri (tüm roman) Konular: • Sansür ve bilgi koruma | ||
10) | Okumalar: • Omelas’ı Terk Edenler (kısa hikaye) Konular: • Ütopya toplumlarında etik ikilemler | ||
11) | Okumalar: • Damızlık Kızın Öyküsü (seçilen bölümler) Konular: • Distopik toplumlarda güç ve kontrol | ||
12) | İzlemeler: • Black Mirror dizisinden seçilmiş bölümler (örneğin, “Nosedive” ve “White Christmas”) Konular: • Teknoloji ve toplumla ilgili modern endişeler | ||
13) | Okumalar: • Yevgeny Zamyatin’in Biz adlı eseri (tüm roman) Konular: • Bireysellik ve kolektivizm incelemesi • Orwell ve Huxley üzerindeki etkisi | ||
14) | Okumalar: • Yevgeny Zamyatin’in Biz adlı eseri (tüm roman) Konular: • Bireysellik ve kolektivizm incelemesi • Orwell ve Huxley üzerindeki etkisi | ||
15) | Konular: • Ütopya ve distopya anlatıları üzerine son değerlendirmeler | ||
16) | Final Sınavı | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
1) Ağız ve diş sağlığına ilişkin normal, anormal ve patolojik yapıları ve işlevi derinlemesine öğrenir. | ||||||||||||||||||||
2) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği temel ve güncel bilgilere sahiptir. | ||||||||||||||||||||
3) Klinik aşamasında bu bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir. | ||||||||||||||||||||
4) Öğrendiklerini bütüncül bir yaklaşımla meslek pratiğinde uygular. | ||||||||||||||||||||
5) Bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. | ||||||||||||||||||||
6) Teşhise sistematik yaklaşım gösterebilir. | ||||||||||||||||||||
7) Doğru teşhis ve tedavi planı ile hastalar için optimum bakım uygular. | ||||||||||||||||||||
8) Diş hekimliği ile ilgili klinik ve araştırmaları bağımsız yürütür. | ||||||||||||||||||||
9) Dental tedavide kullanılan tüm teknolojik araçların kullanılmasın da sorumluluk alır. | ||||||||||||||||||||
10) Rutin uygulamalarda ya da olağanüstü durumlarda tek başına sorumluluk alır, planlar ve yönetir. | ||||||||||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek; sürekli profesyonel gelişimine katkı sağlayacak ulusal ve uluslararası akademik çalışmalara katılır, yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunur. | ||||||||||||||||||||
12) Kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve edindiği güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek pratiğinde kullanır. | ||||||||||||||||||||
13) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||||||||
14) Toplumsal düzeyde koruyucu programlarda görev ve sorumluluk alır, hasta odaklı, insan haklarına uygun, sağlık ekonomisi ile uyumlu bir yaklaşımla çağdaş tedavi yöntemlerini uygulayarak sağlığın korunmasını ve geliştirilmesini sağlar. | ||||||||||||||||||||
15) Toplumsal sorumluluk proje ve etkinlikleri düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | ||||||||||||||||||||
16) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri takip eder, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||||||||||||||||
17) Diş hekimliğinde girişimcilik, iş uygulamaları ve süreçleri ile yenilikçi teknoloji ilkesini uygular. | ||||||||||||||||||||
18) Mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluklarını bilir. | ||||||||||||||||||||
19) Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin sunumu ve yönetiminde; ekip çalışması, liderlik, risk yönetimi, hasta güvenliği, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite süreç yönetimi, kişisel gelişim, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, konularında bilgi sahibidir. | ||||||||||||||||||||
20) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 14 | 28 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 1 | 2 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 1 | 2 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 62 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 2 |