FIZYOTERAPI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | FIZ702 | ||||||||
Ders İsmi: | Yaşlı Bakım İlkeleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 4. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan İçi Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Azize DİK |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere yaşlı bireylerin bakımıyla ilgili temel prensipleri ve uygulamaları öğreterek, yaşlıların sağlık ve refahlarını desteklemek için gereken bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
Dersin Hedefi: | Yaşlı bireylerin fizyolojik ve psikososyal özelliklerini anlamak. Yaşlı bakımında etik ilkeleri ve mesleki standartları kavramak. Yaşlı bireyler için güvenli ve destekleyici bir çevre oluşturabilme becerisi geliştirmek. Yaşlı bireylerin yaşam kalitesini artırmak için uygun egzersiz ve aktivite programları tasarlayabilme yeteneği kazanmak. Yaşlı bakımıyla ilgili güncel araştırmaları takip ederek pratik uygulamalara entegre etme becerisi kazanmak. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Yaşlı bireylerin anatomik ve fizyolojik özelliklerini tanımlayabilme. |
||
2) Yaşlanma sürecinin fiziksel, psikososyal ve bilişsel boyutlarını açıklayabilme. |
||
3) Yaşlı bireylerde sık görülen sağlık sorunlarını ve hastalıklarını listeleyebilme. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Yaşlı bireyler için güvenli bir ortam sağlama becerisini geliştirebilme. |
||
2) Yaşlı bireylerin mobilizasyonunu destekleyen teknikleri uygulayabilme. |
||
3) Yaşlı bireylere yönelik temel bakım becerilerini kazanabilme. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Yaşlı bakımında profesyonel etik ve standartlara uygun davranışları sergileme yetkinliği kazanma. |
||
2) Yaşlı bireylere karşı empati kurabilme ve onlarla etkili iletişim kurabilme yeteneği geliştirme. |
||
3) Yaşlı bireylere bireysel ihtiyaçlarına uygun destek sağlayabilme ve bakım planlarını uygulayabilme. |
Hafta | Konu | ||
1) | Yaşlanmanın fizyolojik süreçleri | ||
2) | Etik prensipler ve yaşlı bakımı | ||
3) | Yaşlı Bireylerde Sağlık Sorunları ve Hastalıklar | ||
4) | Yaşlı Bakımında Beslenme | ||
5) | Yaşlı Bireylerde Psikososyal Destek | ||
6) | Yaşlı Bireylerde Hareket ve Egzersiz | ||
7) | Yaşlılarda Bakım Teknikleri | ||
8) | Vize Sınav Haftası | ||
9) | Yaşlı Bireylerde Düşme Riski ve Önleme | ||
10) | Yaşlı Bakımında İlaç Yönetimi | ||
11) | Yaşlı Bakımında Fiziksel ve Çevresel Uygunluk | ||
12) | Yaşlı Bireylerde Kognitif Yetenekler | ||
13) | Yaşlılarda Ruhsal Sağlık ve İyi Olma Hali | ||
14) | Yaşlı Bireylerde Sosyal Destek ve Toplumsal Katılım | ||
15) | Yaşlı Bireylere Yönelik Bakım Planlaması | ||
16) | Final Sınav Haftası | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Fizyoterapi ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinir. | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
2) Fizyoterapi uygulamalarında etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
3) Fizyoterapi kliniklerinde ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||
4) Fizyoterapi klinik uygulamalarında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
5) Fizyoterapide edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |
6) Fizyoterapide geliştirilen bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade ederler. | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
7) Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |
8) Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | |||||||||
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | 14 | 28 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 14 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 2 |
Genel Sınava Hazırlanma | 13 | 26 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 2 |
Katılım | ||
Tartışma | 13 | 13 |
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 113 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 3 |