DIŞ HEKIMLIĞI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DIS710
Ders İsmi: Sağlık Turizmi ve Muaneyehane Yönetimi
Ders Yarıyılı: 10. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 0 1 1
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Alan İçi Seçmeli
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Öcal USTA , Dr. Tankut Gürsoy

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sağlık turizmine ilişkin prosedürler hakkında bilgi sahibi olmak. Muayenehane kurulumu ve idaresine ilişkin prosedürleri açıklamak. Muayenehanenin ergonomik kurallara uygun olarak düzenlenmesini öğrenmek. Mali yönetim prensiplerini kavramak.
Dersin Hedefi: Sağlık turizmi ve muayenehane idaresinde; Yatırım- Yönetim- Planlama- Kontrol kavramlarını açıklayabilmek. Muayenehane kurulum ve idaresi ile ilgili resmi işlemleri açıklayabilmek. Sigorta sistemleri, mali kayıtlar, tıbbi kayıtlar ve atık yönetimi süreçlerini yönetebilmek. Finansal yönetim konusunda analiz ve yorum yapabilmek.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Sağlık turizmi ve muayenehane idaresinde; Yatırım- Yönetim- Planlama- Kontrol kavramlarını açıklamak.
  2) Muayenehane kurulum ve idaresi hakkında bilgi sahibi olmak.
  3) Mesleki yasal sorumluluklar, sigorta sistemleri, mali kayıtlar, tıbbi kayıtlar ve atık yönetimi konularında bilgi sahibi olmak.
  4) Finansal yönetim konusunda analiz ve yorum yeteneği kazanmak.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bir diş kliniğinin kurulması ile ilgili yasal prosedürleri sıralayabilmek.
  2) Bir diş kliniğini ergonomik kurallara uygun olarak düzenleyebilmek.
  3) Mali yönetim prensiplerini açıklayabilmek.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Sağlık turizmine ilişkin prosedürler hakkında bilgi sahibidir.
  2) Diş hekimliği muayenesinin kurulması ve idaresi ile ilgili resmi işlemlerini bilir.
  3) Dental klinik ile ilgili ergonomik prensipleri bilir ve uygular.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Turizm ve Temel Yaklaşımlar
2) Sağlık Turizminin Gelişimi
3) Dünyada ve Türkiye’de Sağlık Turizmi
4) Medikal Turizmde Pazarlama ve Talep Analizi
5) Sağlık Kuruluşlarında Yönetim ve Organizasyon
6) Sağlık Kuruluşlarında Finansal Yönetim
7) Sağlık Kuruluşlarında İletişim
8) Vize sınavı
9) Muayenehane yeri seçimi
10) Dekorasyon ve mimari proje özellikleri
11) Dişhekimliği muayenehanesinde mevzuata uygunluk
12) Hasta-hekim ilişkileri
13) Muayenehanede mali durum; bütçe, sermaye, işletme maliyetleri, sabit maliyet, vb...
14) Dental ekibin oluşturulması
15) İşlenen konuların gözden geçirilmesi
Diğer Kaynaklar: *Bourguignon. ED.(2000); Dental Office Management, Delmar Thomson Learning, Canada.
*Karwowski W. Handbook of standards and guidelines in ergonomics and human factors. Human factors and ergonomics, 2005.
*Diş Hekimliği Muayenehanesi Yönetim Sistemi, Türk Diş Hekimleri Birliği Yayınları, Eğitim Dizisi: 19, İstanbul, 2014.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Program Kazanımları
1) Ağız ve diş sağlığına ilişkin normal, anormal ve patolojik yapıları ve işlevi derinlemesine öğrenir.
2) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği temel ve güncel bilgilere sahiptir.
3) Klinik aşamasında bu bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir.
4) Öğrendiklerini bütüncül bir yaklaşımla meslek pratiğinde uygular.
5) Bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir.
6) Teşhise sistematik yaklaşım gösterebilir.
7) Doğru teşhis ve tedavi planı ile hastalar için optimum bakım uygular.
8) Diş hekimliği ile ilgili klinik ve araştırmaları bağımsız yürütür.
9) Dental tedavide kullanılan tüm teknolojik araçların kullanılmasın da sorumluluk alır.
10) Rutin uygulamalarda ya da olağanüstü durumlarda tek başına sorumluluk alır, planlar ve yönetir.
11) Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek; sürekli profesyonel gelişimine katkı sağlayacak ulusal ve uluslararası akademik çalışmalara katılır, yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunur.
12) Kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve edindiği güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek pratiğinde kullanır.
13) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
14) Toplumsal düzeyde koruyucu programlarda görev ve sorumluluk alır, hasta odaklı, insan haklarına uygun, sağlık ekonomisi ile uyumlu bir yaklaşımla çağdaş tedavi yöntemlerini uygulayarak sağlığın korunmasını ve geliştirilmesini sağlar.
15) Toplumsal sorumluluk proje ve etkinlikleri düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.
16) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri takip eder, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
17) Diş hekimliğinde girişimcilik, iş uygulamaları ve süreçleri ile yenilikçi teknoloji ilkesini uygular.
18) Mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluklarını bilir.
19) Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin sunumu ve yönetiminde; ekip çalışması, liderlik, risk yönetimi, hasta güvenliği, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite süreç yönetimi, kişisel gelişim, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, konularında bilgi sahibidir.
20) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0