HALK SAĞLIĞI HEMŞIRELIĞI (TEZLI)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HSH123
Ders İsmi: Halk Sağlığı Hemşireliği
Ders Yarıyılı: 1. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. Seher Yurt

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu programda, öğrencilerin birey, aile ve toplumun sağlığını korumak ve geliştirmek için gerekli olan halk sağlığı temel kavramlarını öğrenmeleri ve felsefesini benimsemeleri ve gerekli durumlarda halk sağlığı müdahale yöntemlerini kullanabilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin Hedefi: 1.Toplum sağlığı hemşireliğinin temel kavramlarını bilir Toplum sağlığı hemşireliğinin temel kavramlarını açıklayabilir
2. Toplum sağlığı hemşiresinin rol ve sorumluluklarını açıklar
3. Birey aile ve toplumu tanılama yöntemlerini yazabilir
4. Toplumdaki yaygın bulaşıcı ve kronik hastalıkları tartışabilir
5. Toplumdaki kırılgan grupların sağlık, sosyal ve ekonomik sorunlarını sıralayabilir
6. Afet durumlarında halk sağlığı sorunlarını irdeler ve çözüm önerileri getirebilir
Dersin Veriliş Şekli:

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Halk Sağlığının Temel İlkelerini açıklar
  2) Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini sıralar
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Türkiye ve Dünyadaki sağlık bakım sistemlerini tartışır
  2) Sağlığı Geliştirme modellerini açıklar
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Sağlıkla ilgili bir konuda sunum hazırlayıp sunabilir
  2) Halk Sağlığı Hemşireliğinin rollerini yerine getirebilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Dünyada ve Türkiye'de Halk Sağlığı Hemşireliği ve Tarihçesi
2) Türkiye'de Sağlık Bakım Sistemleri
3) Toplum Tanılama
4) Erken Tanı ve Taramalar
5) Toplumda önemli Bulaşıcı hastalıklar, cinsel yolla bulaşan hastalıklar
6) Sağlığın Geliştirilmesi ve Sağlığı Geliştirme Modelleri
7) Dezavantajlı Gruplar
8) Toplumda Yaygın Görülen Kronik Hastalıklar
9) Aile Sağlığı Hemşireliği
10) Okul Sağlığı Hemşireliği
11) İş Sağlığı Hemşireliği
12) Afetler ve Toplum Sağlığı
13) Podcast Sağlık Eğitimleri Sunumu
14) Podcast Sağlık Eğitimleri Sunumu ve Ders Değerlendirme
Diğer Kaynaklar: Erkin Ö.,Kalkım A., Gö İ. (2021). Halk Sağlığı Hemşireliği Kitabı, Çukurova Nobel Tıp Kitabevi, ISBN: 9786052369371.
Gözüm S. (2020). Okul Dönemindeki Çocukların Sağlığının Geliştirilmesi. Vize Yayıncılık, ISBN: 9786059278058. 1. Baskı.
Kalkım A., Bayır B., Kalanlar B. vd. (2023). Bulaşıcı Hastalıklar Hemşireliği (Ed: Şahin N,E). Nobel Akademik Yayıncılık, ISBN: 978-625-397-226-4, 1. Baskı.,
Çopur A., Borlu A., Karatutlu C. vd. (2022). Olağan Dışı Durumlarda Halk Sağlığı, Nobel Akademik Yayıncılık, ISBN:978-625-427-350-6, 1. Baskı.
Sarman A., Gültekin A., Koçak A. vd. (2023). Okul Sağlığı Hemşireliği (Ed:Erci b., Aktürk Ü), Nobel Akademik Yayıncılık, ISBN: 978-625-397-322-3, 1. Baskı.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır) 1-Halk Sağlığı hemşireliği ile ilgili kavramlar ve modeller konusunda bilgi sahibidir. 2. Halk sağlığı hemşireliği uygulama alanlarına yönelik mevzuat ve politikaları tartışabilir. 3. çağdaş rollerini tanımlayabilir. 4. Halk sağlığı hemşireliğinde yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkındadır ve bunları eleştirel bir yaklaşımla inceler ve adlandırır. 5- Halk sağlığı hemşireliğinin ilgi alanlarına yönelik konularda ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir ve bilgilerini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgi oluşturabilir. 4- Bilimsel bilgiyi elde etme kaynaklarını bilir. 5. Bilimsel yöntemlerle bilgiyi üretir, yorumlar ve tartışır. 3 3 3 3 3 3
1) 1-Halk Sağlığı hemşireliği ile ilgili kavramlar ve modeller konusunda bilgi sahibidir. 2. Halk sağlığı hemşireliği uygulama alanlarına yönelik mevzuat ve politikaları tartışabilir. 3. çağdaş rollerini tanımlayabilir. 4. Halk sağlığı hemşireliğinde yeni ve gelişmekte olan uygulamaların farkındadır ve bunları eleştirel bir yaklaşımla inceler ve adlandırır. 5- Halk sağlığı hemşireliğinin ilgi alanlarına yönelik konularda ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir ve bilgilerini farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgi oluşturabilir. 4- Bilimsel bilgiyi elde etme kaynaklarını bilir. 5. Bilimsel yöntemlerle bilgiyi üretir, yorumlar ve tartışır. 2 2 2 1 2 3
2) 1. Mesleki uygulamalarında etik ilkelere uygun davranır. 2. Halk sağlığı ve hemşireliği ile ilgili problemleri çözmek için yöntem geliştirir ve bu yenilikçi yöntemleri uygular. 3. Toplumda çalıştığı gruplara yönelik profesyonel yetkinliklerini kullanır ve gerektiğinde disiplinlerarası çalışmaları yürütür. 1 1 1 2 3 3
2) 1.Mesleki uygulamalarında etik ilkelere uygun davranır. 2. Halk sağlığı ve hemşireliği ile ilgili problemleri çözmek için yöntem geliştirir ve bu yenilikçi yöntemleri uygular. 3. Toplumda çalıştığı gruplara yönelik profesyonel yetkinliklerini kullanır ve gerektiğinde disiplinlerarası çalışmaları yürütür. 1 1 1 2 3 3
3) 1. Alan çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. 2. Halk sağlığı ve meslekle ilgili konularda politik kararlara katılımda aktif rol üstlenir. 1 1 1 1 2 3
3) 1.Alan çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. 2. Halk sağlığı ve meslekle ilgili konularda politik kararlara katılımda aktif rol üstlenir. 1 1 1 1 2 3

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 42
Laboratuvar
Uygulama 14 112
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması 16 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 32
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize) 7 14
Genel Sınava Hazırlanma
GENEL SINAV (Final)
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 232
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 7