SIYASET BILIMI VE KAMU YÖNETIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IKU-II-212
Ders İsmi: Language and Culture
Ders Yarıyılı: 4. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Alan Dışı Seçmeli
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Deniz KARACA

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dil ve Kültür başlangıç seviyesi bir ders olarak tasarlanmıştır. Öğrenciler 1) dil ve kültür ilişkisi; 2) dil göstergeleri ve kültürel kodlamalar; 3) cinsiyet, ırk, sınıf ve bunların dil ve kültürle ilişkisi; 4) sözlü ve yazılı kültür; 5) dil ve kültürel kimlik gibi konulardaki teori ve araştırmalara aşina olurlar.
Dersin Hedefi: Bu ders, dil ve kültür arasındaki ilişki hakkında genel bir bakış sunar. Dersin odak noktası işaret olarak anlam, eylem olarak anlam, sözlü ve yazılı dil, dil ve kimlik gibi konulardır.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
Diğer Kaynaklar: Kramsch, C. (2014). Language and Culture. NewYork: OUP.

Danesi, Marcel. Popular Culture: Introductory Perspectives. 2nd ed. Lanham, Md.: Rowman & Littlefield Publishers, 2012.

Storey, John, ed.Cultural Theory and Popular Culture: A Reader.
Athens: University ofGeorgia Press, 2006

Tomalin, B., & Stempleski, S. (1993). Cultural awareness. Oxford: Oxford University Press.

Miller, Toby. A Companion to Cultural Studies.
Oxford: Blackwell, 2006


Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Siyaset, yönetim, siyasi tarih, ekonomi ve hukuk alanlarında kuramsal bilgiye sahiptir. Bunları karşılaştırabilmekte ve yazılı olarak ifade edebilmektedir. Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında, ulusal ve uluslararası düzeydeki gelişmeleri takip eder, temel sorunları bilir.
2) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak karşılaştığı verileri, olguları, sorunları analiz eder, karşılaştırır, tanımlar ve farklı çözüm önerileri sunabilir. Kalitatif ve kantitatif Sosyal Bilim araştırma yöntemlerini kullanabilmektedir.
3) Topluma, sosyal çevresine ve kendine karşı sorumlu birey olma duyarlılığını kazanır.
4) Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi alanındaki konularda bireysel olarak çalışma yapar.
5) Alanıyla ilgili araştırma tekniklerini, analitik düşünme yeteneğini ve bilgisini kullanır.
6) Kavram, kuram ve küresel hususlara nesnel ve eleştirel bakabilir.
7) Vaka odaklı çalışmalarda stratejiler ve siyasalar geliştirebilmektedir.
8) Disiplinler arası ve çok-disiplinli yorum ve analiz yapabilme becerisine sahip olup, farklı sosyal bilim dalları arasında ilişki kurabilir.
9) Analiz sonuçlarını ve araştırma bulgularını başta makale, rapor ve sunum olmak üzere çeşitli formatlarda ifade eder.
10) Profesyonel, akademik ve sivil topluma rahat adapte olmaya hazırdır.
11) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0