FIZYOTERAPI
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FIZ102
Ders İsmi: Fizik TedavideYardımcı Gereçler
Ders Yarıyılı: 2. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Azize DİK

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Fizik tedavide kullanılan yardımcı araç ve gereçleri tanımak ve kullanmak.
Dersin Hedefi: Fizyoterapide kullanılan yardımcı gereçleri ve çevre düzenlemesini bilebilmek.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Yardımcı gereçlerin kullanım eğitimlerini bilir.
  2) Hastanın gereksinimine göre ambulasyona yardımcı gereçlerin özelliklerini bilir.
  3) Yürüme yardımcılarını bilir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Fizyoterapide kullanılan yardımcı gereçleri açıklayabilir.
  2) Yaralanma seviyesine göre Tekerlekli sandalye seçimlerini açıklayabilir.
  3) Uygun çevre koşullarını açıklayabilir.
  4) Yürümeye yardımcı cihazları açıklayabilir.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Yardımcı gereçleri tanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Yardımcı gereçlerin tanımlanması, ihtiyaç ve seçimi
2) Fizyoterapide değerlendirme amacıyla kullanılan yardımcı araç ve gereçler
3) Ambulasyona yardımcı araçlar, baston eğitimi
4) Baston uygulamaları
5) Ambulasyona yardımcı araçlar, koltuk değneği eğitimi
6) Koltuk değneği uygulamaları
7) Ambulasyona yardımcı araçlar, walker eğitimi
8) Ara Sınav
9) Walker uygulamaları
10) Tekerlekli sandalye ve çeşitleri
11) Yaralanma seviyesine göre tekerlekli sandalye seçimi ve eğitimi
12) Tekerlekli sandalye konfigürasyonu ve transfer aktiviteleri
13) Çevre ve mimari düzenlemeler
14) Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda teknoloji kullanımı
15) Genel Tekrar
16) Final Sınavı
Diğer Kaynaklar: 1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon- Prof. Dr. Z. Candan ALGUN, Nobel Tıp Kitabevi, 2014
2. Rehabilitasyonda Teknoloji- Ela TARAKCI- Devrim TARAKCI, 2019, İstanbul Tıp Kitabevi
3. Porter SB. Tidy’s Physiotherapy, 2008, çeviri, Pelikan Kitabevi.
4. Dr. Özcan KAYA, Endikasyondan Pratiğe Ortez Protez, 2019, İstanbul Tıp Kitabevi
5. TEKERLEKLİ SANDALYE SEÇİMİ VE KONFİGÜRASYONU (WHEELCHAIR SELECTION AND CONFIGURATION), 2008, Conference: IV. Ulusal Biyomekanik Kongres

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinir. 3 3 3 3 3 3 3 3
2) Fizyoterapi uygulamalarında etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. 2 3 2 2 2 3 2 2
3) Fizyoterapi kliniklerinde ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 3 3 3 3 3 3 3 3
4) Fizyoterapi klinik uygulamalarında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 3 3 3 3 3 3 3 3
5) Fizyoterapide edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 3 3 3 3 3 3 3 3
6) Fizyoterapide geliştirilen bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade ederler. 2 2 2 2 2 3 2 2
7) Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. 3 3 3 3 3 3 3 3
8) Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. 1 1 1 1 1 3 1 1
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 1 1 1 1 1 3 3 3

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Pratik Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Katılım % 0
Tartışma % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 15 30
Laboratuvar
Uygulama 14 28
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası 14 14
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 6 6
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 14 14
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 7
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma 7 7
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma 14 14
Portfolyo
Take-Home Sınav 8 8
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 158
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 5