DIŞ HEKIMLIĞI (İNGILIZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DNT4004
Ders İsmi: Endodontic Dental Treatment II
Ders Yarıyılı: 7. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 4 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: DNT 304 - Endodontic Dental Treatment I
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Prof. Hakkı Sunay, Lecturer Mert Gencer,Lecturer Berfin Yücel, Lecturer Ahmet Altunhan

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: To explain the healthy and diseased conditions of pulp tissues, to determine the diagnosis and treatment methods.
To make endodontic dental treatments in the clinic .
Dersin Hedefi: To understand the anesthetic agents used in endodontics, To know the indications and contraindications of root canal treatment, To distinguish pulp tissue diseases, To know vital pulp treatments.
To know the emergency treatment approaches in the endodontics. To evaluate the success and failure of the treatment To know the indications for root canal treatment repetition
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Knows anesthetic agents used in endodontics.
  2) Knows the indications and contraindications of root canal treatment.
  3) Defines and classifies periapical tissue diseases; Knows clinical, radiological and histological findings.
  4) Knows the etiology, clinical and radiographic findings, treatment methods of internal and external root resorption.
  5) Knows the healing mechanism in periapical tissues
  6) Evaluates the success and failure of endodontic treatment, comprehends the retreatment of root canal treatments
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Diagnoses and applies treatment methods of periapical tissue diseases
  2) Distinguishes pulp tissue diseases.
  3) Determines the vitality of the pulp.
  4) Makes radiographic diagnosis.
  5) Evaluates the success and failure of endodontic treatment and determines the indication for root canal retreatment.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Knows pulp diseases and can make endodontic diagnosis, applies root canal treatment.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) DIOGNOSIS IN ENDODONTICS
2) PERIAPICAL PATHOSIS PHISYOLOGY-HISTOPATHOLOGY-ETYOLOGY
3) PERIAPICAL PATHOSIS MICROBIOLOGY
4) PERIAPICAL DISEASES (ACUTE APIKAL PERIODONTITIS-ACUTE APICAL APSES CHRONIC APICAL APSES-CHRONIC APICAL PERIODONTITIS)
5) TREATMENT OF PERIAPICAL AND RADICULAR CYSTS
6) SINGLE AND MULTIPLE SESSION ROOT CANAL TREATMENT INDICATIONS AND TECHNIQUES
7) HEALING CRITERIA IN PERIAPICAL TISSUES AFTER ROOT TREATMENT - (IN TEETH WITH OR WITHOUT PERIAPICAL LESION)
8) EMERGENCY TREATMENT IN ENDODONTICS
9) ANALGESICS AND ANTIBIOTICS USAGE IN ENDODONTICS
10) INTERNAL ROOT RESORPTION
11) EXTERNAL ROOT RESORPTION
12) COMPLICATIONS AND SOLUTIONS DURING ROOT TREATMENT-I
13) COMPLICATIONS AND SOLUTIONS DURING ROOT TREATMENT II
14) ROTARY INSTRUMENTS- HANDS ON COURSE
15) FACTORS EFFECTING THE SUCCESS OF THE ROOT CANAL TREATMENT-I
16) FACTORS EFFECTING THE SUCCESS OF THE ROOT CANAL TREATMENT-II
17) DENTAL TRAUMA EPIDEMIOLOGY-ETIOLOGY-MECHANISM
18) NON-COMPLICATED CROWN-ROOT FRACTURES
19) TREATMENT OF TRAUMATIC PERIODONTAL TISSUE INJURIES (CONCUSSION-SUBLUXATION-LATERAL LUXATION-EXSTRUSION-INTRUSION-AVULSION)
20) ENDODONTIC TREATMENTS OF TEETH WITH INCOMPLETE ROOT FORMATION - APEXIFICATION
21) RETREATMENT-I
22) RETREATMENT-II
23) ENDODONTIC SURGERY-I
24) ENDODONTİK SURGERY-II
25) MANAGEMENT OF ENDO-PERIO LESIONS
26) ENDODONTIC APPROACH FOR TEETH WITH CROWN AND ROOT ANOMALIES
27) SYSTEMIC DISEASES AND ENDODONTICS
28) GERIATRIC ENDODONTICS
Diğer Kaynaklar: ** Endodonti, Tayfun Alaçam, Nobel Tıp Kitabevi, 2012.
** Endontide Problemelr: Etyoloji, Tanı ve Tedavi. Micheal Hülsmann, Edgar Schafer. Quintessence Yayıncılık, 2014.
** Endodonti, Selmin Kaan Aşçı, Quintessence Publşishing Yatıncılık, 2014.
** Endodontide Tanı ve Tedaviler, Mehmet Kemal Çalışkan. ,Nobel Tıp Kitabevi

Prof. Hakkı Sunay, Lecturer Mert Gencer,Lecturer Berfin Yücel, Lecturer Ahmet Altunhan

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Program Kazanımları
1) Ağız ve diş sağlığına ilişkin normal, anormal ve patolojik yapıları ve işlevi derinlemesine öğrenir. 3 3 3 3 3 3
2) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği temel ve güncel bilgilere sahiptir. 3 3 3 2 3 3
3) Klinik aşamasında bu bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir. 3 3 3 3 3 3
4) Öğrendiklerini bütüncül bir yaklaşımla meslek pratiğinde uygular. 3 3 3 3 3
5) Bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. 3 3 3 3 3
6) Teşhise sistematik yaklaşım gösterebilir. 3 3 3 3 3
7) Doğru teşhis ve tedavi planı ile hastalar için optimum bakım uygular. 3 3 3 2 3
8) Diş hekimliği ile ilgili klinik ve araştırmaları bağımsız yürütür. 3 3 3 3 3
9) Dental tedavide kullanılan tüm teknolojik araçların kullanılmasın da sorumluluk alır.
10) Rutin uygulamalarda ya da olağanüstü durumlarda tek başına sorumluluk alır, planlar ve yönetir. 3
11) Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek; sürekli profesyonel gelişimine katkı sağlayacak ulusal ve uluslararası akademik çalışmalara katılır, yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunur. 2
12) Kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve edindiği güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek pratiğinde kullanır. 3
13) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3
14) Toplumsal düzeyde koruyucu programlarda görev ve sorumluluk alır, hasta odaklı, insan haklarına uygun, sağlık ekonomisi ile uyumlu bir yaklaşımla çağdaş tedavi yöntemlerini uygulayarak sağlığın korunmasını ve geliştirilmesini sağlar. 1
15) Toplumsal sorumluluk proje ve etkinlikleri düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.
16) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri takip eder, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 1
17) Diş hekimliğinde girişimcilik, iş uygulamaları ve süreçleri ile yenilikçi teknoloji ilkesini uygular. 3
18) Mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluklarını bilir. 3
19) Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin sunumu ve yönetiminde; ekip çalışması, liderlik, risk yönetimi, hasta güvenliği, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite süreç yönetimi, kişisel gelişim, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, konularında bilgi sahibidir. 3
20) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. 3

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 56
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj 7 42
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 14
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 14 14
ARA SINAV (Vize) 2 2
Genel Sınava Hazırlanma 14 14
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 143
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 4