DIŞ HEKIMLIĞI (İNGILIZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DNT3004
Ders İsmi: Endodontik Diş Tedavisi I
Ders Yarıyılı: 5. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 4 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Hakkı Sunay

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: To establish the necessary theoretical infrastructure to be able to do endodontics in the clinic.
To know the shaping methods used in endodontic treatment. To comprehend root canal irrigation and obturation methods used in endodontics. Examination and diagnosis methods in endodontics.
Dersin Hedefi: To prepare endodontic access cavity in all tooth groups. Shaping and irrigation of root canals. To understand the use of rubber-dam.
To know root canal preparation techniques. To be able to express the use of medication and irrigation agents in the right place.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Understands the anatomical structures of the tooth, the histology and anatomy of pulp and periapical tissues.
  2) Becomes familiar with instruments and materials used in the endodontic treatment.
  3) Comprehends the stages of endodontic treatment.
  4) Explains examination and diagnosis methods.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) He/she can give indications for endodontic treatment, plan the diagnosis and treatment of endodontic treatment.
  2) He/she can prepare access cavities in endodontic treatment, shape root canals, apply isolation rules in root canal treatment.
  3) Performs biomechanical preparations of root canals. Knows and applies irrigation and disinfection of root canals.
  4) Performs endodontic treatment applications by using rotary instruments and hand tools.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) He/she can work independently and takes responsibility while solving problems related to pulp diseases in patients.
  2) Knows exactly how an ideal root canal filling should be done.
  3) According to the root canal treatment knowledge and skills he/she has acquired, he/she solves the problems that may arise during the endodontic treatment in the clinic.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Intent of Endodontics
2) Structural Anatomy of Teeth and Root Canals - Variations of The Root Canals
3) Anatomy of Upper Incisors And Preparation of Access Cavities
4) Anatomy of Lower Incisors and Preparation of Access Cavities
5) Anatomy of Upper Premolars and Preparation of Access Cavities
6) Anatomy of Lower Premolars and Preparation of Access Cavities
7) Anatomy of Upper Molars and Preparation of Access Cavities
8) Anatomy of Lower Molars and Preparation of Access Cavities
9) Instruments Used in Endodontics-I
10) Instruments Used In Endodontics -II
11) Rubber-Dam
12) Working Length Determination
13) Root Canal Preparation Techniques I
14) Root Canal Preparation Techniques II
15) Irrigation Techniques
16) Disinfecting Root Canals
17) Obturation Materials
18) Obturation Techniques I
19) Obturation Techniques II
20) Complications During Root Canal Treatment and Solutions
21) Importance of Radiologic Examination and Techniques
22) Restoration of Root Canal Treated Teeth
23) Root Canal Post Applications
24) Rotary Instruments
25) Medicaments Used in Root Canals
26) Cross Infection Control and Sterilization
27) Clinical Procedures I
28) Clinical Procedures II
Diğer Kaynaklar: ** Endodonti, Tayfun Alaçam, Nobel Tıp Kitabevi, 2012.
** Endontide Problemler: Etyoloji, Tanı ve Tedavi. Micheal Hülsmann, Edgar Schafer. Quintessence Yayıncılık, 2014.
** Endodonti, Selmin Kaan Aşçı, Quintessence Yayıncılık. ** Endodontide Tanı ve Tedaviler, Mehmet Kemal Çalışkan. ,Nobel Tıp Kitabevi
**The Principles of Endodontics, 2nd Edition. Shanon Patel, Justin J. Barnes, Oxford University Press,2013.
** Endodontics: Principles and Practice, 6th Edition.Torabinejad, Fouad & Shabahang.Elsevier,2020.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

11

10

Program Kazanımları
1) Ağız ve diş sağlığına ilişkin normal, anormal ve patolojik yapıları ve işlevi derinlemesine öğrenir. 3 1 3
2) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği temel ve güncel bilgilere sahiptir. 3 2 2 3
3) Klinik aşamasında bu bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir. 3 2 2 3
4) Öğrendiklerini bütüncül bir yaklaşımla meslek pratiğinde uygular. 3 3 3 3
5) Bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. 2 3 3 3
6) Teşhise sistematik yaklaşım gösterebilir. 2 2 2 2
7) Doğru teşhis ve tedavi planı ile hastalar için optimum bakım uygular. 3 3 3 3
8) Diş hekimliği ile ilgili klinik ve araştırmaları bağımsız yürütür. 2 2 2 2
9) Dental tedavide kullanılan tüm teknolojik araçların kullanılmasın da sorumluluk alır.
10) Rutin uygulamalarda ya da olağanüstü durumlarda tek başına sorumluluk alır, planlar ve yönetir. 3
11) Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek; sürekli profesyonel gelişimine katkı sağlayacak ulusal ve uluslararası akademik çalışmalara katılır, yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunur. 1
12) Kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve edindiği güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek pratiğinde kullanır. 2
13) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1
14) Toplumsal düzeyde koruyucu programlarda görev ve sorumluluk alır, hasta odaklı, insan haklarına uygun, sağlık ekonomisi ile uyumlu bir yaklaşımla çağdaş tedavi yöntemlerini uygulayarak sağlığın korunmasını ve geliştirilmesini sağlar.
15) Toplumsal sorumluluk proje ve etkinlikleri düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.
16) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri takip eder, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 1
17) Diş hekimliğinde girişimcilik, iş uygulamaları ve süreçleri ile yenilikçi teknoloji ilkesini uygular. 1
18) Mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluklarını bilir. 3
19) Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin sunumu ve yönetiminde; ekip çalışması, liderlik, risk yönetimi, hasta güvenliği, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite süreç yönetimi, kişisel gelişim, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, konularında bilgi sahibidir. 3
20) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. 3

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 42
Laboratuvar 14 84
Uygulama
Uygulama Sınavı 1 6
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 14
ARA SINAV (Vize) 1 4
Genel Sınava Hazırlanma 7 14
GENEL SINAV (Final) 1 4
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 196
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 6