DIŞ HEKIMLIĞI (İNGILIZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DNT305
Ders İsmi: Pharmacology
Ders Yarıyılı: 5. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Assist. Prof. MUHAMMED EMİN ÇAM

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: To know the properties of drugs used for treatment and prophylaxis in human health. To know the effects of drugs in the body and the processes and results of drugs in the body. To understand the relationships and interactions of drugs with each other.
To use pharmacology knowledge in dental practice
Dersin Hedefi: To know the absorption, bioavailability, distribution and elimination of drugs. To reach and analyze the drug-receptor relationship.
To comprehend the subjects of drugs used in dentistry, drug metabolism, mechanism of action and unwanted side effects of drugs, drug interactions.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Defines the absorption, bioavailability, distribution and elimination of drugs, drug-receptor relationship.
  2) Defines the properties, effects and uses of Non-Steroidal Anti-Inflammatory Drugs, knows drug interactions of NSAIDs.
  3) Explains the mechanism of action, adverse effects and drug-drug interactions of non-steroidal anti-inflammatory drugs.
  4) Lists the basic principles of rational drug use.Lists the drugs used in orofacial pain.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Defines and interprets the mechanism of action, adverse effects and drug-drug interactions of antibiotics used in the treatment of dental infections.
  2) Defines the steps to be considered while writing a prescription.
  3) Defines the drugs used in the treatment of respiratory, cardiovascular, gastrointestinal and endocrine system diseases and interpret their properties.
  4) Defines the dentist's approach to patients using medication due to chronic diseases.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Interprets the general principles in the treatment of acute drug poisoning.
  2) Knows the pharmaceutical forms and application methods of drugs in cases of dental infection.
  3) Knows the side effects of drugs related to oral and dental health.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Introduction to Pharmacology
2) Pharmacokinetics - Pharmacodynamics
3) Autonomic Nervous System Drugs
4) DRUGS USED IN DENTAL ANXIETY (Benzodiazepines, nitrous oxide, antihistamines)
5) LOCAL ANESTHESICS, GENERAL ANESTHESICS
6) INTRODUCTION TO CHEMOTHERAPUTICS (Penicillins, Macrolides And Lincosamides, Cephalospories, Tetracyclines, Antianaerobics, Antifungals, Fluoroquinolones)
7) NONSTEROIDAL ANTI-INFLAMMATORY DRUGS, DRUGS USED IN THE TREATMENT OF PEPTIC ULCER
8) CORTICOSTEROID Drugs
9) DRUGS USED IN ANGINA, ARRHYTHMIA, HEART FAILURE
10) ANTITHRROMBOTICS AND HEMOSTATICS
11) ANTIHYPERTENSIVES
12) Antineoplastic drugs
13) ANTISEPTIC AND DISENECTANTS, ORAL ANTISEPTICS
14) Drug-Drug Interactions, Drug Toxicities,Pharmacovijilance and Teratology, Rational Use of Drugs, Prescribing
Diğer Kaynaklar: **Trevor A,Katzung.BG,Masters SB.(2008).Pharmacology Mc Graw Hill Comp,Inc
**Holroyd SV,Wynn R,Requa-Clark B (1988). Clinical Pharmacology in Dental Practice. The C.V.Mosby Comp. USA.
**Pickett,FA,Terezhalmy,GT (2006).Dental Drug Reference with Clinical Implications.Lippincott Williams-Wilkins’USA.
**Kayaalp,S.O.(2009) Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji ,Ankara,Pelikan Yayıncılık.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

Program Kazanımları
1) Ağız ve diş sağlığına ilişkin normal, anormal ve patolojik yapıları ve işlevi derinlemesine öğrenir.
2) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği temel ve güncel bilgilere sahiptir. 3 3 3
3) Klinik aşamasında bu bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir. 3 3 3 3
4) Öğrendiklerini bütüncül bir yaklaşımla meslek pratiğinde uygular. 3 3 3 3
5) Bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. 3 3 3 3
6) Teşhise sistematik yaklaşım gösterebilir. 3 3 2 3
7) Doğru teşhis ve tedavi planı ile hastalar için optimum bakım uygular.
8) Diş hekimliği ile ilgili klinik ve araştırmaları bağımsız yürütür.
9) Dental tedavide kullanılan tüm teknolojik araçların kullanılmasın da sorumluluk alır. 3 3
10) Rutin uygulamalarda ya da olağanüstü durumlarda tek başına sorumluluk alır, planlar ve yönetir. 3 3
11) Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek; sürekli profesyonel gelişimine katkı sağlayacak ulusal ve uluslararası akademik çalışmalara katılır, yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunur. 2 2
12) Kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve edindiği güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek pratiğinde kullanır. 3 3 3
13) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
14) Toplumsal düzeyde koruyucu programlarda görev ve sorumluluk alır, hasta odaklı, insan haklarına uygun, sağlık ekonomisi ile uyumlu bir yaklaşımla çağdaş tedavi yöntemlerini uygulayarak sağlığın korunmasını ve geliştirilmesini sağlar.
15) Toplumsal sorumluluk proje ve etkinlikleri düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.
16) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri takip eder, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
17) Diş hekimliğinde girişimcilik, iş uygulamaları ve süreçleri ile yenilikçi teknoloji ilkesini uygular.
18) Mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluklarını bilir. 3 3
19) Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin sunumu ve yönetiminde; ekip çalışması, liderlik, risk yönetimi, hasta güvenliği, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite süreç yönetimi, kişisel gelişim, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, konularında bilgi sahibidir. 3 3
20) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 28
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme 7 7
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 14 14
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 7
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma 14 14
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 72
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 2