DIŞ HEKIMLIĞI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DIS5010
Ders İsmi: Ağız-Diş Çene Radyolojisi III
Ders Yarıyılı: 9. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 3 4 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: DIS 3111 - Ağız-Diş Çene Radyolojisi I | DIS 320 - Ağız-Diş Çene Radyolojisi-I
DIS 410 - Ağız-Diş Çene Radyolojisi II
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Cem BAYSAL

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Her hastanın bireysel özelliklerini gözeterek tedavi planlamasını tüm alternatifleriyle oluşturmak, tanı ve tedavi planlaması konusunda klinik deneyim kazanmak.
Dersin Hedefi: Hastaların gereksinimlerine uygun dental tedavi planlaması yapabilmek, ileri radyolojik tetkikleri yorumlayabilmek ve raporlamak, takip ve tedavi protokollerini yönetebilmek.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Genel sağlık ve ağız sağlığını birlikte değerlendirebilecek tanı ve tedavi bilgisine sahiptir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Tıbbi ve dental hikaye, klinik muayene ve radyografik inceleme bulgularını birleştirip tanı koyar.
  2) Radyolojik görüntüleme yapar, yorumlar ve bulguları raporlar.
  3) Ağız ve diş sağlığı ile ilgili sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar eşliğinde çözüm üretir.
  4) Bireysel ve multidisipliner tedavi planlamalarını hastanın gereksinimlerine uygun olarak gerçekleştirir.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Hasta yönetimi için kapsamlı bir teşhis, tedavi ve/veya sevk planı oluşturur.
  2) Oral tanıda uygun radyodiagnostik yöntemleri seçer ve hasta güvenliği işlemlerini gerçekleştirir.
  3) Oral patolojilerin ayırıcı tanısını yapar ve uygun şekilde tedavi veya sevk eder.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Hasta değerlendirmesi-1
2) Hasta değerlendirmesi-2
3) Vital bulgular-1
4) Vital bulgular-2
5) Maksilla ve mandibulada anatomik yapıların radyografik değerlendirilmesi
6) Çürük radyolojisi, Periodontal radyoloji
7) Görüntü elde etmedeki hatalar
8) Dijital radyografi, Dijital görüntü kalitesine etki eden faktörler
9) Tanısal Görüntülerin Yorumlanması ve Raporlanması-1
10) Tanısal Görüntülerin Yorumlanması ve Raporlanması-2
11) Tanıya Yardımcı Tetkikler-1
12) Tanıya Yardımcı Tetkikler-2
13) Ayırıcı tanı-1
14) Ayırıcı tanı-2
15) 15-28. Haftalar: seminerler ve olgu sunumları
Diğer Kaynaklar: **Dişhekimliği ve Sistemik Hastalıklar, Murat TOKGÖZ,
**Sistemik Yaklaşımlarla Oral Diagnoz, Prof. Dr. İlknur ÖZCAN,
**Pocket Atlas of Dental Radiology, Friedrich A. Pasler, Heiko Visser,
**Oral Radiology: Principles and Interpretation, Stuart C. White, Michael J. Pharoah
**Dişhekimliği Radyolojisi- Prof. Dr. Abubekir Harorlı, Doç. Dr. H. Murat Akgül, Yrd. Doç. Dr. Saadettin Dağıstan
**Diagnostic Imaging: Oral and Maxillofacial- Lisa J. Koenig 4.Textbook of Oral Pathology- Anil G. Ghom

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları
1) Ağız ve diş sağlığına ilişkin normal, anormal ve patolojik yapıları ve işlevi derinlemesine öğrenir. 3
2) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği temel ve güncel bilgilere sahiptir. 3
3) Klinik aşamasında bu bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir. 3
4) Öğrendiklerini bütüncül bir yaklaşımla meslek pratiğinde uygular. 3 3 3 3
5) Bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. 3 3 3 3
6) Teşhise sistematik yaklaşım gösterebilir. 3 3 3 3
7) Doğru teşhis ve tedavi planı ile hastalar için optimum bakım uygular. 2 2 3 3
8) Diş hekimliği ile ilgili klinik ve araştırmaları bağımsız yürütür. 3 3 3 3
9) Dental tedavide kullanılan tüm teknolojik araçların kullanılmasın da sorumluluk alır. 3 3 3
10) Rutin uygulamalarda ya da olağanüstü durumlarda tek başına sorumluluk alır, planlar ve yönetir. 3 3 3
11) Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek; sürekli profesyonel gelişimine katkı sağlayacak ulusal ve uluslararası akademik çalışmalara katılır, yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunur.
12) Kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve edindiği güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek pratiğinde kullanır. 3 3 3
13) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2 3 3
14) Toplumsal düzeyde koruyucu programlarda görev ve sorumluluk alır, hasta odaklı, insan haklarına uygun, sağlık ekonomisi ile uyumlu bir yaklaşımla çağdaş tedavi yöntemlerini uygulayarak sağlığın korunmasını ve geliştirilmesini sağlar. 2 1 3
15) Toplumsal sorumluluk proje ve etkinlikleri düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. 3
16) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri takip eder, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 1
17) Diş hekimliğinde girişimcilik, iş uygulamaları ve süreçleri ile yenilikçi teknoloji ilkesini uygular. 2 3
18) Mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluklarını bilir. 3 3 3
19) Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin sunumu ve yönetiminde; ekip çalışması, liderlik, risk yönetimi, hasta güvenliği, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite süreç yönetimi, kişisel gelişim, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, konularında bilgi sahibidir. 1 3 3
20) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. 3 3 2

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 25 50
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize)
Genel Sınava Hazırlanma
GENEL SINAV (Final)
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 50
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 1