DIŞ HEKIMLIĞI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DIS5008
Ders İsmi: Periodontoloji III
Ders Yarıyılı: 9. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 6 5 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: DIS3006 - Periodontoloji I | DIS 332 - Periodontoloji-I
DIS4005 - Pedodonti II | DIS4006 - Periodontoloji II | DIS 416 - Pedodonti-II
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): PROF. DR.SERDAR ÇİNTAN , PROF.DR. CANSU BAŞEĞEMEZ, DR.ÖĞR.ÜYESİ GÖKHAN KASNAK, DR.ÖĞR.ÜYESİ EMRE CANTÜRK URAL, DR.ÖĞR.ÜYESİ LİUBOV KARAGÜLLE

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Periodontal tedavilerde interdisipliner yaklaşımların uygulamalarını bilmek ve ileri periodontal cerrahi uygulamalarını kavramak.
Dersin Hedefi: Periodontoloji ve implantolojide gerçekleştirilen yenilikleri takip edebilmek, periodontal tanı ve tedavi planlaması yapabilmek, hastanın ileri periodontal cerrahi gereksinimini belirleyip uzmanına yönlendirmek.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Cerrahi periodontal tedavilerin endikasyonlarını bilir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Periodontal verileri toplar, analiz eder ve değerlendirir.
  2) Periodontal hastalıkların ve implant komplikasyonlarının teşhisine yönelik olarak radyografileri değerlendirir.
  3) Periodontal tedavi sonuçlarını değerlendirir.
  4) Periodontal ve periimplant hastalıklarına yönelik teşhis ve ve tedavi planı oluşturur.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Periodontal hastalığı olan hastalarda kontrol programlarını organize eder, geliştirir, uygular ve değerlendirir

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Keratinize diş eti ve vestibül derinliğinin önemi
2) Mukogingival deformiteler: Etyoloji ve sınıflama
3) Plastik periodontal cerrahinin esasları
4) Diş eti çekilmelerinin tedavi algoritmaları
5) Frenektomi
6) Yumuşak doku greftlerinin sınıflaması
7) Keratinize yapışık diş eti genişliğinin arttırılması
8) Bağ dokusu uygulamaları
9) Diş eti renklenmelerinin tedavisi
10) Peri-implant dokuların anatomisi
11) Periodontitisli bireylerde implant uygulamaları
12) Peri-implant mukozitis ve peri-implantitis
13) Peri-implant mukozitisin ve peri-implantitisin tedavisi
14) Dental İmplantların Çevresinde Yumuşak Doku Yönetimi
15) 15-28. Haftalar: Seminerler ve konuların tekrar gözden geçirilmesi
Diğer Kaynaklar: **Newman, G., Takei, H., Carranza, A. `Carranza?s Clinical Periodontology?10th ed. W.B. Saunders Company, 2006.
**Lang, N.P., Lindhe, J. `Clinical Periodontology and Implant Dentistry? 5. ed., Blackwell Munksgaard, 2008.
**Wolf, H. F., Rateitschak, K.H., Hassell, T. M. `Color Atlas of Dental Medicine Periodontology. 3rd revised and expanded ed., Thieme 2005.
** Çağlayan G. Periodontoloji ve İmplantoloji., İstanbul 2018.
** Harpenau, Kao, Lundergen and Sanz, çeviri ed. Deniz Özbay çetiner, Periodontoloji ve Dental İmplantoloji, Ankara 2015.
**Rose LT, Mealye BL, Genco RJ, Cohen DW. Periodontics Medicine, Surgery and Implants, St. Louis, Missouri 2004.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Ağız ve diş sağlığına ilişkin normal, anormal ve patolojik yapıları ve işlevi derinlemesine öğrenir. 3
2) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği temel ve güncel bilgilere sahiptir. 3
3) Klinik aşamasında bu bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir. 3
4) Öğrendiklerini bütüncül bir yaklaşımla meslek pratiğinde uygular. 3 3 3 3
5) Bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. 3 3 3 3
6) Teşhise sistematik yaklaşım gösterebilir. 3 3 3 3
7) Doğru teşhis ve tedavi planı ile hastalar için optimum bakım uygular. 3 3 3 3
8) Diş hekimliği ile ilgili klinik ve araştırmaları bağımsız yürütür. 1 2 3 2
9) Dental tedavide kullanılan tüm teknolojik araçların kullanılmasın da sorumluluk alır. 2
10) Rutin uygulamalarda ya da olağanüstü durumlarda tek başına sorumluluk alır, planlar ve yönetir. 3
11) Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek; sürekli profesyonel gelişimine katkı sağlayacak ulusal ve uluslararası akademik çalışmalara katılır, yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunur.
12) Kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve edindiği güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek pratiğinde kullanır. 3
13) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2
14) Toplumsal düzeyde koruyucu programlarda görev ve sorumluluk alır, hasta odaklı, insan haklarına uygun, sağlık ekonomisi ile uyumlu bir yaklaşımla çağdaş tedavi yöntemlerini uygulayarak sağlığın korunmasını ve geliştirilmesini sağlar. 3
15) Toplumsal sorumluluk proje ve etkinlikleri düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. 1
16) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri takip eder, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 1
17) Diş hekimliğinde girişimcilik, iş uygulamaları ve süreçleri ile yenilikçi teknoloji ilkesini uygular. 2
18) Mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluklarını bilir. 3
19) Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin sunumu ve yönetiminde; ekip çalışması, liderlik, risk yönetimi, hasta güvenliği, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite süreç yönetimi, kişisel gelişim, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, konularında bilgi sahibidir. 3
20) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. 3

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 26 56
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj 26 84
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 26 28
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 26 28
ARA SINAV (Vize) 2 2
Genel Sınava Hazırlanma 26 28
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 227
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 7