DIŞ HEKIMLIĞI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DIS4008 | ||||||||
Ders İsmi: | Ağız-Diş Çene Radyolojisi II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 7. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: |
DIS 3111 - Ağız-Diş Çene Radyolojisi I |
||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğretim Üyesi CEM BAYSAL |
Dersin Amacı: | 1.Oral mukozanın anatomisinı tanımak, anatomik ve patolojik oluşumları kavramak ve ayırt etmek, Sistemik hastalıkların oral mukoza ile olan ilişkisini kavramak, ileri tanı yöntemlerini kavramak. 2.Çenelerde görülen enflamatuar hastalıkların, benign ve malign lezyonların, kistik ve tümöral lezyonların, gelişimsel ve sistemik hastalıkların klinik ve radyolojik bulgularını kavramak, yardımcı muayene yöntemlerini açıklamak, tercih edilecek görüntüleme yöntemlerini ayırt etmek, radyoterapi sonrasında görülebilen komplikasyonları kavramak, alternatif tedavi planları oluşturmak. |
Dersin Hedefi: | 1.Hastalarda oral mukozal lezyonları saptayabilir, patolojik oluşumların ayırt edici özelliklerini sıralayabilir, tedavi planlamasının gerçekleştirip hastayı ilgili birimlere yönlendirilebilir. 2.Çenelerde görülen benign ve malign lezyonları, fibroosseöz lezyonları, kistik ve tümöral lezyonları saptayabilmek, çeneleri etkileyen hastalıkların tanı-tedavi yöntemlerini, ayırıcı tanılarını sıralayabilmek, alternatif tedavi planlamaları gerçekleştirip hastayı ilgili birimlere yönlendirilebilmek. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Oral mukozanın anatomik yapısını bilir ve patolojik değişiklikleri açıklar.
|
||
2) Oral lezyonların etyolojisini açıklar, ayırt edici özelliklerini sıralar. |
||
3) Çene kemiklerinde lokalize olan patolojilerin radyografik özelliklerini ve ayırıcı tanılarını sıralar.
|
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Hastanın tedavi gereksinimlerini planlar. |
||
2) Hasta konsultasyonunu planlar. |
||
3) Çene kemiklerinde ve oral yumuşak dokularda lokalize olan patolojilerin radyografik bulgularını analiz eder. |
||
4) Tıbbi konsültasyonu planlar ve gerekli laboratuar tetkiklerini ister. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Hastalardan detaylı şekilde sistemik ve dental anamnez alır.
|
||
2) Ekstraoral ve intraoral muayeneyi gerçekleştirir. |
||
3) İntraoral, periapikal, oklüzal ve bitewing radyografi çeker ve radyografik bulguları değerlendirir.
|
||
4) Ekstraoral, intraoral, yardımcı muayene ve radyografik muayeneyi gerçekleştirir. |
||
5) Gerekli radyolojik tekniği seçer ve bulgularını değerlendirir.
|
Hafta | Konu | ||
1) | 1.Oral mukozanın özellikleri ve anatomik yapılar 2.Tanıya varma kriterleri 3.Enfeksiyon hastalıkları-Bakteriyel hastalıklar 4.Viral enfeksiyonlar-1 5.Viral enfeksiyonlar-2 , Mantar enfeksiyonları | ||
2) | 6.Aftöz lezyonlar,Vezikülobüllöz Hastalıklar 7.Prekanseröz lezyonlar ve oral karsinomlar, erken tanı ve tanı yöntemler 8.Oral pigmentasyon- Dildeki değişiklikler, Dil hastalıklar 9.Dudakların hastalıkları 10.Fokal enfeksiyon ve Ağız yanması sendromu | ||
3) | 11.Ağız Dokularında Protezlerin Neden Olduğu Değişiklikler-Alerjik ve toksik reaksiyonlar 12.TME- Paranasal sinüs hastalıkları ve görüntüleme yöntemleri 13.İleri görüntüleme teknikleri-1 14.İleri görüntüleme teknikleri-2 | ||
4) | 15.Çenelerde Görülen Kistler ve Kistik Oluşumlar- Klinik ve Radyolojik Bulgular 16.Non-Odontojenik Kistler- Klinik ve Radyolojik Bulgular 17.Pseudo Kistler-Klinik ve Radyolojik Bulgular 18.Çenelerde Görülen Fibroosseöz Lezyonlar-Klinik ve Radyolojik Bulgular 19.Çenelerde Görülen Tümörler ve Tümöral Oluşumlar-Klinik ve Radyolojik Bulgular | ||
5) | 20.Oral ve Maksillofasiyal Bölgedeki Malign Odontojenik Tümörler- Klinik ve Radyolojik Bulgular 21.Çenelerde Görülen Osteomyelit- Klinik ve Radyolojik Bulgular 22.Çeneleri Etkileyen Sistemik Hastalıklar, Metabolik Kemik Hastalıkları ve Hematolojik Hastalıklar-Klinik ve Radyolojik Bulgular 23.Bisfosfonatların Neden Olduğu Çene Osteonekrozları- Klinik ve Radyolojik Bulgular 24.Oral-maksillofasiyal kırıklar | ||
6) | 25.Onkoterapi Hastalarına Dental Yaklaşımı 26.Baş-Boyun Bölgesinde Diş Hekimliğini İlgilendiren Ağrılar, Trigeminal Nevralji, Orofasiyal Ağrı, Atipik Yüz Ağrısı 27.Radyolojik Raporlama 28.Vaka Tartışmaları | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
1) Ağız ve diş sağlığına ilişkin normal, anormal ve patolojik yapıları ve işlevi derinlemesine öğrenir. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
2) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği temel ve güncel bilgilere sahiptir. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
3) Klinik aşamasında bu bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
4) Öğrendiklerini bütüncül bir yaklaşımla meslek pratiğinde uygular. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||
5) Bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||
6) Teşhise sistematik yaklaşım gösterebilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||
7) Doğru teşhis ve tedavi planı ile hastalar için optimum bakım uygular. | 2 | 2 | 3 | 2 | ||||||||||||||||
8) Diş hekimliği ile ilgili klinik ve araştırmaları bağımsız yürütür. | 2 | 2 | 3 | 3 | ||||||||||||||||
9) Dental tedavide kullanılan tüm teknolojik araçların kullanılmasın da sorumluluk alır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||
10) Rutin uygulamalarda ya da olağanüstü durumlarda tek başına sorumluluk alır, planlar ve yönetir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek; sürekli profesyonel gelişimine katkı sağlayacak ulusal ve uluslararası akademik çalışmalara katılır, yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunur. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||
12) Kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve edindiği güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek pratiğinde kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||
13) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||
14) Toplumsal düzeyde koruyucu programlarda görev ve sorumluluk alır, hasta odaklı, insan haklarına uygun, sağlık ekonomisi ile uyumlu bir yaklaşımla çağdaş tedavi yöntemlerini uygulayarak sağlığın korunmasını ve geliştirilmesini sağlar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||||
15) Toplumsal sorumluluk proje ve etkinlikleri düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||||
16) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri takip eder, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||
17) Diş hekimliğinde girişimcilik, iş uygulamaları ve süreçleri ile yenilikçi teknoloji ilkesini uygular. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||
18) Mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluklarını bilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||
19) Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin sunumu ve yönetiminde; ekip çalışması, liderlik, risk yönetimi, hasta güvenliği, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite süreç yönetimi, kişisel gelişim, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, konularında bilgi sahibidir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||
20) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. | 3 | 3 | 3 | 3 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | 14 | 42 |
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 7 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 2 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 14 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 122 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 4 |