DIŞ HEKIMLIĞI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DIS4007 | ||||||||
Ders İsmi: | Ortodonti II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 7. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: |
DIS 3112 - Ortodonti I | DIS 331 - Ortodonti-I |
||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Sibel Biren, Prof. Dr. Süleyman Evren Öztaş, Dr. Öğr. Üyesi İpek Şavkan, Dr. Öğr Üyesi Merve Kurnaz |
Dersin Amacı: | Öğrenciye ortodontik tedavi gerekliliği ve ihtiyacı, basit aygıtlarla yapılacak hareketli tedavi endikasyonu ve planlaması için bilgi vermek, öğrenciyi gerekli olduğunda hastaya güncel ortodontik tedavi teknikleri hakkında bilgi verebilmesi için yeterli ortodontik bilgi ile donatmak. |
Dersin Hedefi: | Öğrencinin ortodontik tedavilerin gerekliliğini kavraması ve basit aygıtlar ile yapılacak tedaviler hakkında bilgi sahibi olmasını sağlayarak, gerekli durumlarda hastaya ortodontide güncel tedavi teknikleri ile ilgili bilgi verebilme becerisini kazandırmak. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Ortodontik tedavide kullanılan materyallerin özelliklerini bilir. |
||
2) Diş hareketinin biyolojik ve mekanik temellerini tanımlar. |
||
3) Düzeltici ortodontik tedavinin güncel kullanımı ile ilgili bilgi sahibi olur. |
||
4) Diğer dallarla beraber takip edilen hasta örneklerini gözlemleyerek interdisipliner yaklaşımı anlar. |
||
5) Ortodontik tedavinin iatrojenik etkilerini bilir. |
||
6) Ortodontik tedavi sonrası retansiyonun gerekliliğini kavrama ve retansiyon yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
||
7) Ortodontide güncel uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur. |
||
8) Ortodontik aygıtların özelliklerini, endikasyonlarını ve etki şekillerini bilir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Hastayı tedavi seçenekleri ile ilgili olarak etkin bir şekilde bilgilendirir. |
||
2) Karma dişlenme döneminde koruyucu ve önleyici ortodontik tedavi planlar ve yürütür. |
||
3) Hareketli bir apareyin tutucu ve aktif elemanlarını uygun şekilde büker ve teknisyenin yaptığı işlerin kalitesini tanır. |
||
4) Basit hareketli aygıtları tasarlar ve yapar. |
||
5) Dudak damak yarıklarını sınıflar, obstrüktif uyku apnesi teşhisini koyar, tedavi seçenekleri hakkında hastayı bilgilendirip uzmana yönlendirir. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Ortodontik sorun kendi bilgi ve beceri sınırlarını aşıyorsa hastayı bir ortodontiste gönderir. |
||
2) Ortodontik olguların tedavisinde biyomateryal ve biyomedikal bilimleri birleştirir ve kullanır. |
Hafta | Konu | ||
1) | 1.Teorik:Ortodontik Materyaller / Uygulama: Topuz Kroşe bükümü 2.Teorik: Sürme Rehberliği / Uygulama: Topuz Kroşe bükümü 3.Teorik:Seri Çekim / Uygulama: Kanin retraktörü bükümü 4.Teorik:Hareketli Apareylerle Koruyucu Ortodontik Tedavi /Uygulama: Kanin retraktörü bükümü 5.Teorik: Hareketli Apareylerle Durdurucu Ortodontik Tedavi / Uygulama:Adams Kroşe Bükümü | ||
2) | 6.Teorik:Fonksiyonel Tedavinin Felsefesi /Uygulama:Adams Kroşe Bükümü 7.Teorik: Fonksiyonel Tedavi Apareyleri /Uygulama:Adams Kroşe Bükümü 8.Teorik:Ortodontik Diş Hareketinin Biyomekanik Prensipleri / Uygulama: Vestibül Ark bükümü 9.Teorik:Orotodontik Diş Hareketinin Histolojisi / Uygulama: Vestibül Ark Bükümü 10.Teorik:Maksiller Darlık ve Transvers Anomaliler / Uygulama: Geri Dönen Vestibül Ark Bükümü | ||
3) | 11.Teorik:Yavaş ve Hızlı Palatal Ekspansiyon / Uygulama: Geri Dönen Vestibül Ark Bükümü 12.Teorik: Sabit Ortodontik Tedavi Teknikleri / Z zemberek bükümü 13.Teorik:Açık Kapanış ve Vertikal Anomaliler/ Z zemberek bükümü 14.Molar Distalizasyon Yöntemleri / Uygulama: Telafi | ||
4) | 15.Teorik:Ortodontide Ankraj / Uygulama: Topuz Kroşe bükümü 16.Teorik: Ekstraoral apareyler / Uygulama: Topuz Kroşe bükümü 17.Teorik:Retansiyon ve Stabilite / Uygulama: Kanin retraktörü bükümü 18.Teorik:Ortodontide İnterdisipliner Tedaviler /Uygulama: Kanin retraktörü bükümü 19.Teorik: Yetişkin Ortodontisi / Uygulama:Adams Kroşe Bükümü | ||
5) | 20.Teorik: Dudak Damak Yarığı tedavisi /Uygulama:Adams Kroşe Bükümü 21.Teorik: Ortognatik Cerrahi Vakalarının Ortodontik Tedavisi /Uygulama:Adams Kroşe Bükümü 22.Teorik:Ortognatik cerrahi vakalarının ameliyat planlaması / Uygulama: Vestibül Ark bükümü 23.Teorik:Obstrüktif Uyku Apnesi ve Etiyolojisi / Uygulama: Vestibül Ark Bükümü 24.Teorik: Obstrüktif Uyku Apnesinin tedavisi / Uygulama: Geri Dönen Vestibül Ark Bükümü | ||
6) | 25.Teorik: Ortodontik Tedavi Planlaması / Uygulama: Geri Dönen Vestibül Ark Bükümü 26.Teorik: Ortodontik Tedavi Komplikasyonları / Z zemberek bükümü 27.Teorik: Ortodontide Şeffaf Plaklar / Z zemberek bükümü 28.Teorik: Digital Ortodonti / Uygulama: Telafi | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
1) Ağız ve diş sağlığına ilişkin normal, anormal ve patolojik yapıları ve işlevi derinlemesine öğrenir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
2) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği temel ve güncel bilgilere sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
3) Klinik aşamasında bu bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir. | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
4) Öğrendiklerini bütüncül bir yaklaşımla meslek pratiğinde uygular. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||
5) Bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||
6) Teşhise sistematik yaklaşım gösterebilir. | 3 | 3 | 1 | 3 | ||||||||||||||||
7) Doğru teşhis ve tedavi planı ile hastalar için optimum bakım uygular. | 1 | 3 | 1 | |||||||||||||||||
8) Diş hekimliği ile ilgili klinik ve araştırmaları bağımsız yürütür. | 1 | 3 | ||||||||||||||||||
9) Dental tedavide kullanılan tüm teknolojik araçların kullanılmasın da sorumluluk alır. | ||||||||||||||||||||
10) Rutin uygulamalarda ya da olağanüstü durumlarda tek başına sorumluluk alır, planlar ve yönetir. | ||||||||||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek; sürekli profesyonel gelişimine katkı sağlayacak ulusal ve uluslararası akademik çalışmalara katılır, yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunur. | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
12) Kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve edindiği güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek pratiğinde kullanır. | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
13) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 | |||||||||||||||||||
14) Toplumsal düzeyde koruyucu programlarda görev ve sorumluluk alır, hasta odaklı, insan haklarına uygun, sağlık ekonomisi ile uyumlu bir yaklaşımla çağdaş tedavi yöntemlerini uygulayarak sağlığın korunmasını ve geliştirilmesini sağlar. | 1 | 1 | ||||||||||||||||||
15) Toplumsal sorumluluk proje ve etkinlikleri düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | ||||||||||||||||||||
16) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri takip eder, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 1 | 1 | ||||||||||||||||||
17) Diş hekimliğinde girişimcilik, iş uygulamaları ve süreçleri ile yenilikçi teknoloji ilkesini uygular. | 1 | 1 | ||||||||||||||||||
18) Mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluklarını bilir. | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
19) Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin sunumu ve yönetiminde; ekip çalışması, liderlik, risk yönetimi, hasta güvenliği, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite süreç yönetimi, kişisel gelişim, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, konularında bilgi sahibidir. | 2 | 2 | ||||||||||||||||||
20) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. | 3 | 3 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 56 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | 14 | 84 |
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 14 | 28 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 14 | 28 |
ARA SINAV (Vize) | 2 | 2 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 28 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 227 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 7 |