DIŞ HEKIMLIĞI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DIS4006
Ders İsmi: Periodontoloji II
Ders Yarıyılı: 7. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 3 4 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: DIS3006 - Periodontoloji I | DIS 332 - Periodontoloji-I
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): PROF. DR. SERDAR ÇİNTAN, PROF.DR. CANSU BAŞEĞEMEZ, DR.ÖĞR.ÜYESİ GÖKHAN KASNAK, DR.ÖĞR.ÜYESİ EMRE CANTÜRK URAL, DR.ÖĞR.ÜYESİ LİUBOV KARAGÜLLE

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İleri periodontal hastalıkları ayırt etmek, tedavi yaklaşımlarını bilmek ve bu bilgileri meslek pratiğinde yorumlamak
Dersin Hedefi: Periodontal cerrahi tedavinin ilke ve esaslarını kavramak, rejeneratif ve rezektif periodontal cerrahide kullanılan aletleri öğrenmek, periodontal tedaviler sonrasında yara iyileşmesinin mekanizmasını kavramak.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Periodontal hastalık risk faktörlerine göre hastaları değerlendirmeyi öğrenir.
  2) Periodontal hastalıkların sistemik hastalılar ile olan ilişkisini açıklar.
  3) Alveol kemiğinin yıkımındaki mekanizmaları öğrenir.
  4) Dişeti çekilmelerini sınıflar. Dişeti çekilmelerinde uygulanacak tedavi yöntemlerini kavrar.
  5) Periodontal rejenerasyon kavramını bilir.
  6) Kemik defektlerinin onarılmasında kullanılan biyomateryalleri tanır.
  7) Periodontal hastalıklarda kullanılacak ilaçları bilir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) İleri muayene yöntemlerini uygulayablir
  2) Cerrahi periodontal tedavi planlaması yapabilir ve tedavinin sonuçlarını öngörebilir.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Temel periodontal cerrahi tekniklerinin uygulanmasını ve sonuçlarını değerlendirebilir.
  2) Lokal ya da sistemik ilaç kulanımının zamanını, tipini ve dozunu düzenleyebilir.
  3) Periodontal hastalığın ilerleme seyrini bilir ve sistemik etkenlerin katılımını değerlendirerek gerekli tedavi yaklaşımlarını sergiler.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Oklüzyon ve Periodontal Sağlık
2) Periodontal abseler ve perikoronit
3) Endo Perio lezyonlar
4) Periodontal hastalık tedavisinde sistemik ve lokal antibiyotik kullanımı
5) Periodontal kemik defekt tipleri
6) Furkasyon Defektleri ve Tedavisi
7) Periodontal cerrahide anatomik yapılar
8) Periodontal cerrahi tedavi: Kesi teknikleri ve flep tasarımları
9) Periodontal cerrahi: Rezektif kemik cerrahisi
10) Periodontal cerrahi: Rejeneratif kemik cerrahisi
11) Periodontal cerrahi tedavide kullanılan greft materyalleri ve bariyer membranlar
12) Periodontal cerrahide kullanılan mine matriks proteinleri ve otolog kan ürünleri
13) Dikiş materyalleri ve teknikleri
14) Post operatif yara iyileşmesi ve yara bakımı
15) Diş eti büyümlerinin etkenleri, sınıflaması ve tedavi algoritmaları
16) Gingivektomi, gingivoplasti ve kuron boyu yükseltme operasyonu
17) Elektrocerrahi uygulamaları
18) Periodontolojide lazer uygulamaları
19) Periodontoloji ve diğer diş hekimliği dalları: Ortodonti
20) Periodontoloji ve diğer diş hekimliği dalları: Restoratif Diş Tedavisi
21) Tıbbi Sorunları Olan Hastalarda Periodontal Tedaviler
22) Deskuamatif gingivitisler
23) HIV ve periodonsiyum
24) Halitozis
25) Periodontal splintler
26) Periodontal tedavide risk değerlendirmesi ve prognozun belirlenmesi
27) Konak modülasyonu
28) Diş hassasiyeti ve tedavisi
Diğer Kaynaklar: ** Wolf, H. F., Rateitschak, K.H., Hassell, T. M. `Color Atlas of Dental Medicine Periodontology. 3rd revised and expanded ed., Thieme 2005.
**NEWMAN AND CARRANZA'S CLINICAL PERIODONTOLOGY, Michael G. Newman, Henry H. Takei, Perry R. Klokkevold, Fermin A. Carranza 13TH ED, SAUNDERS
** LINDHE'S CLINICAL PERIODONTOLOGY AND IMPLANT DENTISTRY, 7TH ED, WILEY-BLACKWELL
**PERİODONTOLOJİ AKIL NOTLARI, ÖZEN TUNCER-CENKER ZEKİ KOYUNCUOĞLU, 1. BASKI, GÜNEŞ KİTABEVİ
**HER YÖNÜYLE PERİODONTOLOJİ,Prof. Dr. Valerie Clerehugh, Dr. Aradhna Tugnait ve Prof. Dr. Robert J. Genco,ESRA GÜZELDEMİR (ÇEVİRİ ED), DENTSEM
**Çağlayan G. Periodontoloji ve İmplantoloji., İstanbul 2018.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Program Kazanımları
1) Ağız ve diş sağlığına ilişkin normal, anormal ve patolojik yapıları ve işlevi derinlemesine öğrenir. 3 3 3 3 3 3 3
2) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği temel ve güncel bilgilere sahiptir. 3 3 3 3 3 3 3
3) Klinik aşamasında bu bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir. 3 3 3 3 3 3 3
4) Öğrendiklerini bütüncül bir yaklaşımla meslek pratiğinde uygular. 3 3
5) Bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. 3 3
6) Teşhise sistematik yaklaşım gösterebilir. 3 3
7) Doğru teşhis ve tedavi planı ile hastalar için optimum bakım uygular. 3
8) Diş hekimliği ile ilgili klinik ve araştırmaları bağımsız yürütür.
9) Dental tedavide kullanılan tüm teknolojik araçların kullanılmasın da sorumluluk alır.
10) Rutin uygulamalarda ya da olağanüstü durumlarda tek başına sorumluluk alır, planlar ve yönetir. 3 3 3
11) Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek; sürekli profesyonel gelişimine katkı sağlayacak ulusal ve uluslararası akademik çalışmalara katılır, yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunur. 3 3 3
12) Kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve edindiği güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek pratiğinde kullanır. 3 3 3
13) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
14) Toplumsal düzeyde koruyucu programlarda görev ve sorumluluk alır, hasta odaklı, insan haklarına uygun, sağlık ekonomisi ile uyumlu bir yaklaşımla çağdaş tedavi yöntemlerini uygulayarak sağlığın korunmasını ve geliştirilmesini sağlar.
15) Toplumsal sorumluluk proje ve etkinlikleri düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.
16) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri takip eder, sözlü ve yazılı iletişim kurar.
17) Diş hekimliğinde girişimcilik, iş uygulamaları ve süreçleri ile yenilikçi teknoloji ilkesini uygular.
18) Mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluklarını bilir. 3 3 3
19) Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin sunumu ve yönetiminde; ekip çalışması, liderlik, risk yönetimi, hasta güvenliği, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite süreç yönetimi, kişisel gelişim, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, konularında bilgi sahibidir.
20) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. 3 3 3

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 26 56
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj 26 84
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 26 28
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 25 25
ARA SINAV (Vize) 2 2
Genel Sınava Hazırlanma 26 28
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 224
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 7