DIŞ HEKIMLIĞI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DIS4005
Ders İsmi: Pedodonti II
Ders Yarıyılı: 7. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 3 4 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: DIS3005 - Pedodonti I | DIS 330 - Pedodonti-I
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Elif Oktay Sepet, Prof. Dr. Özgür Kuşçu, ,Dr. Öğr. Üyesi Sibel Emiroğlu,Dr. Öğr. Üyesi Simin Kocaaydın

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: 1.Çocuk hastalarda diş çürüğüne tedavi yaklaşımlarını kavramak, hastada uygun tedavi planlaması yapabilmek ve diş çürüğünü restoratif ve endodontik tedavilerle restore atmek.
2.Çocuk hastalarda okluzyonun gelişim basamaklarını saymak, malokluzyonlara doğru tanı koyarak tedavi yöntemlerini eksiksiz sıralamak, koruyucu-önleyici ortodontik yaklaşımı kavramak ve uygulamak, çocuk hastalarda çürük riskini analiz etmek
Dersin Hedefi: 1.Çocuk hastalarda süt ve genç sürekli dişlerde diş çürüğünün özelliklerini saymak, tedavi aşamalarını eksiksiz sıralamak, çocuk hastada diş çürüğünü restoratif ve endodontik tedavi yöntemleri ile restore etmek.
2.Çocuk hastalarda tedavi planlamalarını gerçekleştirirken dişlenme dönemlerinin özelliklerini, çocukların gelişim dönemlerini ve çürük riskini dikkate almak, süt ve karışık dişlenme döneminde karşılaşılan malokluzyonların tedavisinde yer tutucu ve alışkanlık kırıcı apareyleri uygulamak.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Pedodontide kullanılan biyomateryaller, restoratif,endodontik materyaller ve yer tutucu tipleri hakkında bilgi sahibi olur.
  2) Klinik ve radyografik olarak diş çürüğünü teşhis eder. Çocuk hastada diş çürüğü riskini tanımlar.
  3) Sağlıklı pulpa ile pulpa hastalıklarının arasındaki farkı ayırt eder. Endodontik tedavi işlemlerinin aşamalarını hatasız sıralar.
  4) Çocuk hastada lokal anestezi ve çekim teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
  5) Okluzyon gelişim aşamalarını hatasız sıralar. Koruyucu ortodontik yaklaşım prensiplerini kavrar.
  6) Engelli çocuk hastaya dişhekimliği yaklaşım prensiplerini kavrar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Çocuk hastaları diş çürüğü riskine göre sınıflar, tedavi planını çizer ve uygular.
  2) Çocuk hastalarda yer tutucu ve alışkanlık kırıcı apareyleri uygular ve takip eder.
  3) Bireysel proflaksi yaklaşımını benimser.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Çocuk hastada diş çürüğü ve pulpa hastalıkları ile ilgili sorunları çözerken bağımsız çalışabilir, sorumluluk alır.
  2) Çocuk hastada diş çürüğünün tüm aşamalarını tanılar,restore eder, hastaya oral hiyjen bilgilerini ve koruyucu önlemleri aktarır. Bireysel olarak proflaksi planlar ve uygular.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) 1.Çocuklarda Diş Tedavisinin Önemi- Erken çocukluk çağı çürükleri 2.Çocuklarda Dental Erozyon 3.Çocuklarda Restoratif Tedavi Teknikleri I 4.Çocuklarda Restoratif Tedavi Teknikleri II 5.Çocuk Hastalarda Pulpa Hastalıklarının Tanı ve Tedavi Planı
2) 6.Süt ve Genç Sürekli Dişlerde Endirek ve Direk Kuafaj 7.Süt Dişlerinde Endodontik Tedaviler 8.Genç Sürekli Dişlerde Endodontik Tedaviler 9.Çocuk hastalarda lokal anestezi-I 10.Çocuk hastalarda lokal anestezi-II
3) 11.Çocuk hastalarda diş çekimi 12.Çocuklarda minör oral cerrahi 13.Çocuk hastalarda gingivitis ve periodontal hastalıklar 14.Çocuklarda görülen oral mukoza lezyonları
4) 15.Remineralizasyon-I 16.Remineralizasyon-II 17.Dental materyallerin toksik etkileri 18.Fluorid toksikolojisi 19.Çocuklarda ağız alışkanlıkları
5) 20.Çocuk hastalarda yer tutucu uygulamaları-I 21.Çocuk hastalarda yer tutucu uygulamaları-II 22.Koruyucu ortodonti (seri çekim-erken diş çekimi kararları) 23.Özel bakım gereksinimi olan çocuk hastalar-I 24.Özel bakım gereksinimi olan çocuk hastalar-II
6) 25.Özel bakım gereksinimi olan çocuk hastalar-III 26.Çocuk diş hekimliğinde sedasyon 27.Çocuk diş hekimliğinde genel anestezi 28.Çocuk hastalarda çürük risk analizi
Diğer Kaynaklar: ** Çocuk dişhekimliğinde klinik yaklaşım / Pediatric dentistry : a clinical approach. Koch, Göran. Poulsen,Sven. Aren, Gamze. İlhan, Banu. Medya Yayın Grubu. [2012].
** Textbook of pediatric dentistry. Jaype. 2019
** McDonald and Avery's dentistry for the child and adolescent . Dean, Jeffrey A. Elsevier. 2016.
** Pediatric dentistry : infancy through adolescence. Nowak, Arthur J. Elsevier. 2019.
** Dişlerim ve ben : çocuklar için koruyucu diş hekimliği rehberi. Beceren, Aycan Özgün. Quintessence Yayınları. 2015.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

Program Kazanımları
1) Ağız ve diş sağlığına ilişkin normal, anormal ve patolojik yapıları ve işlevi derinlemesine öğrenir. 3 3 3 3 3 3
2) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği temel ve güncel bilgilere sahiptir. 3 3 3 3 3 3
3) Klinik aşamasında bu bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir. 3 3 3 3 3 3
4) Öğrendiklerini bütüncül bir yaklaşımla meslek pratiğinde uygular. 3 3 3
5) Bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. 3 3 3
6) Teşhise sistematik yaklaşım gösterebilir. 3 3 3
7) Doğru teşhis ve tedavi planı ile hastalar için optimum bakım uygular. 3 3 3
8) Diş hekimliği ile ilgili klinik ve araştırmaları bağımsız yürütür. 3 3 3
9) Dental tedavide kullanılan tüm teknolojik araçların kullanılmasın da sorumluluk alır. 3 3
10) Rutin uygulamalarda ya da olağanüstü durumlarda tek başına sorumluluk alır, planlar ve yönetir. 3 3
11) Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek; sürekli profesyonel gelişimine katkı sağlayacak ulusal ve uluslararası akademik çalışmalara katılır, yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunur. 3 3
12) Kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve edindiği güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek pratiğinde kullanır. 3 3
13) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3 3
14) Toplumsal düzeyde koruyucu programlarda görev ve sorumluluk alır, hasta odaklı, insan haklarına uygun, sağlık ekonomisi ile uyumlu bir yaklaşımla çağdaş tedavi yöntemlerini uygulayarak sağlığın korunmasını ve geliştirilmesini sağlar. 3 3
15) Toplumsal sorumluluk proje ve etkinlikleri düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. 2 2
16) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri takip eder, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 1 1
17) Diş hekimliğinde girişimcilik, iş uygulamaları ve süreçleri ile yenilikçi teknoloji ilkesini uygular. 3 3
18) Mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluklarını bilir. 3 3
19) Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin sunumu ve yönetiminde; ekip çalışması, liderlik, risk yönetimi, hasta güvenliği, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite süreç yönetimi, kişisel gelişim, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, konularında bilgi sahibidir. 3 3
20) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. 3 3

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 56
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj 26 84
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 25 27
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 26 28
ARA SINAV (Vize) 3 3
Genel Sınava Hazırlanma 26 28
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 227
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 7