DIŞ HEKIMLIĞI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DIS4005 | ||||||||
Ders İsmi: | Pedodonti II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 7. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: |
DIS3005 - Pedodonti I | DIS 330 - Pedodonti-I |
||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Elif Oktay Sepet, Prof. Dr. Özgür Kuşçu, ,Dr. Öğr. Üyesi Sibel Emiroğlu,Dr. Öğr. Üyesi Simin Kocaaydın |
Dersin Amacı: | 1.Çocuk hastalarda diş çürüğüne tedavi yaklaşımlarını kavramak, hastada uygun tedavi planlaması yapabilmek ve diş çürüğünü restoratif ve endodontik tedavilerle restore atmek. 2.Çocuk hastalarda okluzyonun gelişim basamaklarını saymak, malokluzyonlara doğru tanı koyarak tedavi yöntemlerini eksiksiz sıralamak, koruyucu-önleyici ortodontik yaklaşımı kavramak ve uygulamak, çocuk hastalarda çürük riskini analiz etmek |
Dersin Hedefi: | 1.Çocuk hastalarda süt ve genç sürekli dişlerde diş çürüğünün özelliklerini saymak, tedavi aşamalarını eksiksiz sıralamak, çocuk hastada diş çürüğünü restoratif ve endodontik tedavi yöntemleri ile restore etmek. 2.Çocuk hastalarda tedavi planlamalarını gerçekleştirirken dişlenme dönemlerinin özelliklerini, çocukların gelişim dönemlerini ve çürük riskini dikkate almak, süt ve karışık dişlenme döneminde karşılaşılan malokluzyonların tedavisinde yer tutucu ve alışkanlık kırıcı apareyleri uygulamak. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Pedodontide kullanılan biyomateryaller, restoratif,endodontik materyaller ve yer tutucu tipleri hakkında bilgi sahibi olur. |
||
2) Klinik ve radyografik olarak diş çürüğünü teşhis eder. Çocuk hastada diş çürüğü riskini tanımlar. |
||
3) Sağlıklı pulpa ile pulpa hastalıklarının arasındaki farkı ayırt eder. Endodontik tedavi işlemlerinin aşamalarını hatasız sıralar. |
||
4) Çocuk hastada lokal anestezi ve çekim teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
|
||
5) Okluzyon gelişim aşamalarını hatasız sıralar. Koruyucu ortodontik yaklaşım prensiplerini kavrar. |
||
6) Engelli çocuk hastaya dişhekimliği yaklaşım prensiplerini kavrar. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Çocuk hastaları diş çürüğü riskine göre sınıflar, tedavi planını çizer ve uygular. |
||
2) Çocuk hastalarda yer tutucu ve alışkanlık kırıcı apareyleri uygular ve takip eder. |
||
3) Bireysel proflaksi yaklaşımını benimser. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Çocuk hastada diş çürüğü ve pulpa hastalıkları ile ilgili sorunları çözerken
bağımsız çalışabilir, sorumluluk alır. |
||
2) Çocuk hastada diş çürüğünün tüm aşamalarını tanılar,restore eder, hastaya oral hiyjen bilgilerini ve koruyucu önlemleri aktarır. Bireysel olarak proflaksi planlar ve uygular.
|
Hafta | Konu | ||
1) | 1.Çocuklarda Diş Tedavisinin Önemi- Erken çocukluk çağı çürükleri 2.Çocuklarda Dental Erozyon 3.Çocuklarda Restoratif Tedavi Teknikleri I 4.Çocuklarda Restoratif Tedavi Teknikleri II 5.Çocuk Hastalarda Pulpa Hastalıklarının Tanı ve Tedavi Planı | ||
2) | 6.Süt ve Genç Sürekli Dişlerde Endirek ve Direk Kuafaj 7.Süt Dişlerinde Endodontik Tedaviler 8.Genç Sürekli Dişlerde Endodontik Tedaviler 9.Çocuk hastalarda lokal anestezi-I 10.Çocuk hastalarda lokal anestezi-II | ||
3) | 11.Çocuk hastalarda diş çekimi 12.Çocuklarda minör oral cerrahi 13.Çocuk hastalarda gingivitis ve periodontal hastalıklar 14.Çocuklarda görülen oral mukoza lezyonları | ||
4) | 15.Remineralizasyon-I 16.Remineralizasyon-II 17.Dental materyallerin toksik etkileri 18.Fluorid toksikolojisi 19.Çocuklarda ağız alışkanlıkları | ||
5) | 20.Çocuk hastalarda yer tutucu uygulamaları-I 21.Çocuk hastalarda yer tutucu uygulamaları-II 22.Koruyucu ortodonti (seri çekim-erken diş çekimi kararları) 23.Özel bakım gereksinimi olan çocuk hastalar-I 24.Özel bakım gereksinimi olan çocuk hastalar-II | ||
6) | 25.Özel bakım gereksinimi olan çocuk hastalar-III 26.Çocuk diş hekimliğinde sedasyon 27.Çocuk diş hekimliğinde genel anestezi 28.Çocuk hastalarda çürük risk analizi | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
1) Ağız ve diş sağlığına ilişkin normal, anormal ve patolojik yapıları ve işlevi derinlemesine öğrenir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
2) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği temel ve güncel bilgilere sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
3) Klinik aşamasında bu bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
4) Öğrendiklerini bütüncül bir yaklaşımla meslek pratiğinde uygular. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
5) Bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
6) Teşhise sistematik yaklaşım gösterebilir. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
7) Doğru teşhis ve tedavi planı ile hastalar için optimum bakım uygular. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
8) Diş hekimliği ile ilgili klinik ve araştırmaları bağımsız yürütür. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
9) Dental tedavide kullanılan tüm teknolojik araçların kullanılmasın da sorumluluk alır. | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
10) Rutin uygulamalarda ya da olağanüstü durumlarda tek başına sorumluluk alır, planlar ve yönetir. | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek; sürekli profesyonel gelişimine katkı sağlayacak ulusal ve uluslararası akademik çalışmalara katılır, yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunur. | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
12) Kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve edindiği güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek pratiğinde kullanır. | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
13) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
14) Toplumsal düzeyde koruyucu programlarda görev ve sorumluluk alır, hasta odaklı, insan haklarına uygun, sağlık ekonomisi ile uyumlu bir yaklaşımla çağdaş tedavi yöntemlerini uygulayarak sağlığın korunmasını ve geliştirilmesini sağlar. | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
15) Toplumsal sorumluluk proje ve etkinlikleri düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | 2 | 2 | ||||||||||||||||||
16) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri takip eder, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 1 | 1 | ||||||||||||||||||
17) Diş hekimliğinde girişimcilik, iş uygulamaları ve süreçleri ile yenilikçi teknoloji ilkesini uygular. | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
18) Mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluklarını bilir. | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
19) Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin sunumu ve yönetiminde; ekip çalışması, liderlik, risk yönetimi, hasta güvenliği, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite süreç yönetimi, kişisel gelişim, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, konularında bilgi sahibidir. | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
20) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. | 3 | 3 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 56 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | 26 | 84 |
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 25 | 27 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 26 | 28 |
ARA SINAV (Vize) | 3 | 3 |
Genel Sınava Hazırlanma | 26 | 28 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 227 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 7 |