DIŞ HEKIMLIĞI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DIS401 | ||||||||
Ders İsmi: | Kurul 9: Medikal Diş Hekimliği Modülü I (Nöroloji, Kulak Burun Boğaz, Adli Tıp, Dahiliye) | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 7. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi: Hüseyin Sarı (Nöroloji) Dr. Öğr. Üyesi Yusuf Eren (KBB) Dr. Öğr. Üyesi Hilal Kurtoğlu (Dahiliye) |
Dersin Amacı: | Diş hekimliğinin tıp bilimleri içerisindeki önemini kavramak, hastalıklara multidisipliner yaklaşımı benimseyerek sistemik hastalıkları olan hastalarda tedavi planı geliştirebilmek, tanısına, tedavisine ve uzmanına yönlendirmede katkı sağlamak. |
Dersin Hedefi: | Kulak, burun, boğaz hastalıklarının tanı ve tedavi yöntemleri, nörolojik muayene, nörolojik semptomlar, temel hematolojik hastalıkların klinik- laboratuar bulgularını analiz etmek. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Diş hekimliğinin tıp bilimlerindeki önemini kavrar. |
||
2) Nöroloji ile ilgili temel bilgileri kavrar. |
||
3) Kulak burun boğaz hastalıklarını, muayene ve tedavi yöntemleri ile ilgili temel bilgileri kavrar. |
||
4) Hematoloji ile ilgili temel bilgileri kavrar. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Kulak burun boğaz hastalıklarında semptomları ve bulguları analiz eder. |
||
2) Temel hematolojik hastalıkların klinik- laboratuar bulgularını analiz eder. |
||
3) Nörolojik, KBB, Hematolojik hastalıkları olan hastalarda dişhekimliği yaklaşımlarını sayar. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Nörolojik, KBB, Hematolojik hastalıklara ait bilgilerini meslek pratiklerinde kullanır. |
||
2) Hastaların genel sağlık durumunu dikkate alarak tedavi planlaması yapar, bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
||
3) Dental tedavinin muhtemel komplikasyonlarını öngörerek gereken önlemleri alır. |
||
4) Serebrovasküler hastalıklarda özel dişhekimliği yaklaşımını uygular. |
Hafta | Konu | ||
1) | KBB:Burun anatomisi ve fizyolojisi, DÂHİLİYE-HEMATOLOJİ:İç hastalıkları Semiyoloji 1, NÖROLOJİ: Nörolojide hareket bozuklukları-1 | ||
2) | KBB:Farenks ve tükürük bezlerinin hastalıkları, DÂHİLİYE-HEMATOLOJİ:İç hastalıkları Semiyoloji 2, NÖROLOJİ: Nörolojide hareket bozuklukları-2 | ||
3) | KBB:İşitme anatomisi ve fizyolojisi DÂHİLİYE-HEMATOLOJİ:Kardiyovasküler hastalıklar, NÖROLOJİ: Ekstrapiramidal sistem hastalıkları-1 | ||
4) | KBB:Vestibüler sistem hastalıkları DÂHİLİYE-HEMATOLOJİ:Akut ateşli romatizma, NÖROLOJİ: Ekstrapiramidal sistem hastalıkları-2 | ||
5) | KBB:Epistaksis, DÂHİLİYE-HEMATOLOJİ:Subakut bakteriyel endokardit, NÖROLOJİ: Serebellar sistem hastalıkları-1 | ||
6) | KBB:Sinüzitler, DÂHİLİYE-HEMATOLOJİ:Endokrin sistem hastalıkları (diabet) , NÖROLOJİ: Serebellar sistem hastalıkları-2 | ||
7) | KBB:Nazal allerji, DÂHİLİYE-HEMATOLOJİ:Endokrin sistem hastalıkları (Tiroid) , NÖROLOJİ: Kraniyal sinirler-1 | ||
8) | KBB:Oral kavite ve farenks tümörleri, DÂHİLİYE-HEMATOLOJİ:Endokrin sistem hastalıkları (Böbrek) , NÖROLOJİ: Kraniyal sinirler-2 | ||
9) | KBB:Burun ve paranasal sinus tümörleri, DÂHİLİYE-HEMATOLOJİ:Organ yetmezliği ve transplantasyon , NÖROLOJİ: Epilepsi-1 | ||
10) | KBB:N.Facialis paralizileri, DÂHİLİYE-HEMATOLOJİ:Kan hastalıkları , NÖROLOJİ: Epilepsi-2 | ||
11) | KBB:Temporal kemik-patolojiler, DÂHİLİYE-HEMATOLOJİ:Kanama , NÖROLOJİ: Travmalarda nörolojik değerlendirme-1 | ||
12) | KBB:Larenks-patolojiler, DÂHİLİYE-HEMATOLOJİ:Graft Versus Host Disease , NÖROLOJİ: Travmalarda nörolojik değerlendirme-2 | ||
13) | KBB:Temporomandibuler eklem hastalıkları -I, DÂHİLİYE-HEMATOLOJİ:Şok ve Anaflaktik Şok , NÖROLOJİ: Baş Ağrısı | ||
14) | KBB:Temporomandibuler eklem hastalıkları -2, DÂHİLİYE-HEMATOLOJİ:Sistemik hastalığa sahip hastaya yaklaşım , NÖROLOJİ: Serebrovasküler hastalığa sahip hastaya yaklaşım | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
1) Ağız ve diş sağlığına ilişkin normal, anormal ve patolojik yapıları ve işlevi derinlemesine öğrenir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||
2) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği temel ve güncel bilgilere sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||
3) Klinik aşamasında bu bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||
4) Öğrendiklerini bütüncül bir yaklaşımla meslek pratiğinde uygular. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
5) Bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
6) Teşhise sistematik yaklaşım gösterebilir. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
7) Doğru teşhis ve tedavi planı ile hastalar için optimum bakım uygular. | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||||
8) Diş hekimliği ile ilgili klinik ve araştırmaları bağımsız yürütür. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
9) Dental tedavide kullanılan tüm teknolojik araçların kullanılmasın da sorumluluk alır. | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||||||
10) Rutin uygulamalarda ya da olağanüstü durumlarda tek başına sorumluluk alır, planlar ve yönetir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek; sürekli profesyonel gelişimine katkı sağlayacak ulusal ve uluslararası akademik çalışmalara katılır, yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunur. | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||||||
12) Kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve edindiği güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek pratiğinde kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||
13) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||||||
14) Toplumsal düzeyde koruyucu programlarda görev ve sorumluluk alır, hasta odaklı, insan haklarına uygun, sağlık ekonomisi ile uyumlu bir yaklaşımla çağdaş tedavi yöntemlerini uygulayarak sağlığın korunmasını ve geliştirilmesini sağlar. | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||
15) Toplumsal sorumluluk proje ve etkinlikleri düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||
16) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri takip eder, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||
17) Diş hekimliğinde girişimcilik, iş uygulamaları ve süreçleri ile yenilikçi teknoloji ilkesini uygular. | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||
18) Mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluklarını bilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||
19) Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin sunumu ve yönetiminde; ekip çalışması, liderlik, risk yönetimi, hasta güvenliği, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite süreç yönetimi, kişisel gelişim, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, konularında bilgi sahibidir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||
20) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. | 3 | 3 | 3 | 3 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 42 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 14 | 28 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 14 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 28 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 142 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 4 |