DIŞ HEKIMLIĞI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DIS401
Ders İsmi: Kurul 9: Medikal Diş Hekimliği Modülü I (Nöroloji, Kulak Burun Boğaz, Adli Tıp, Dahiliye)
Ders Yarıyılı: 7. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
4 0 4 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi: Hüseyin Sarı (Nöroloji) Dr. Öğr. Üyesi Yusuf Eren (KBB) Dr. Öğr. Üyesi Hilal Kurtoğlu (Dahiliye)

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Diş hekimliğinin tıp bilimleri içerisindeki önemini kavramak, hastalıklara multidisipliner yaklaşımı benimseyerek sistemik hastalıkları olan hastalarda tedavi planı geliştirebilmek, tanısına, tedavisine ve uzmanına yönlendirmede katkı sağlamak.
Dersin Hedefi: Kulak, burun, boğaz hastalıklarının tanı ve tedavi yöntemleri, nörolojik muayene, nörolojik semptomlar, temel hematolojik hastalıkların klinik- laboratuar bulgularını analiz etmek.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Diş hekimliğinin tıp bilimlerindeki önemini kavrar.
  2) Nöroloji ile ilgili temel bilgileri kavrar.
  3) Kulak burun boğaz hastalıklarını, muayene ve tedavi yöntemleri ile ilgili temel bilgileri kavrar.
  4) Hematoloji ile ilgili temel bilgileri kavrar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Kulak burun boğaz hastalıklarında semptomları ve bulguları analiz eder.
  2) Temel hematolojik hastalıkların klinik- laboratuar bulgularını analiz eder.
  3) Nörolojik, KBB, Hematolojik hastalıkları olan hastalarda dişhekimliği yaklaşımlarını sayar.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Nörolojik, KBB, Hematolojik hastalıklara ait bilgilerini meslek pratiklerinde kullanır.
  2) Hastaların genel sağlık durumunu dikkate alarak tedavi planlaması yapar, bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  3) Dental tedavinin muhtemel komplikasyonlarını öngörerek gereken önlemleri alır.
  4) Serebrovasküler hastalıklarda özel dişhekimliği yaklaşımını uygular.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) KBB:Burun anatomisi ve fizyolojisi, DÂHİLİYE-HEMATOLOJİ:İç hastalıkları Semiyoloji 1, NÖROLOJİ: Nörolojide hareket bozuklukları-1
2) KBB:Farenks ve tükürük bezlerinin hastalıkları, DÂHİLİYE-HEMATOLOJİ:İç hastalıkları Semiyoloji 2, NÖROLOJİ: Nörolojide hareket bozuklukları-2
3) KBB:İşitme anatomisi ve fizyolojisi DÂHİLİYE-HEMATOLOJİ:Kardiyovasküler hastalıklar, NÖROLOJİ: Ekstrapiramidal sistem hastalıkları-1
4) KBB:Vestibüler sistem hastalıkları DÂHİLİYE-HEMATOLOJİ:Akut ateşli romatizma, NÖROLOJİ: Ekstrapiramidal sistem hastalıkları-2
5) KBB:Epistaksis, DÂHİLİYE-HEMATOLOJİ:Subakut bakteriyel endokardit, NÖROLOJİ: Serebellar sistem hastalıkları-1
6) KBB:Sinüzitler, DÂHİLİYE-HEMATOLOJİ:Endokrin sistem hastalıkları (diabet) , NÖROLOJİ: Serebellar sistem hastalıkları-2
7) KBB:Nazal allerji, DÂHİLİYE-HEMATOLOJİ:Endokrin sistem hastalıkları (Tiroid) , NÖROLOJİ: Kraniyal sinirler-1
8) KBB:Oral kavite ve farenks tümörleri, DÂHİLİYE-HEMATOLOJİ:Endokrin sistem hastalıkları (Böbrek) , NÖROLOJİ: Kraniyal sinirler-2
9) KBB:Burun ve paranasal sinus tümörleri, DÂHİLİYE-HEMATOLOJİ:Organ yetmezliği ve transplantasyon , NÖROLOJİ: Epilepsi-1
10) KBB:N.Facialis paralizileri, DÂHİLİYE-HEMATOLOJİ:Kan hastalıkları , NÖROLOJİ: Epilepsi-2
11) KBB:Temporal kemik-patolojiler, DÂHİLİYE-HEMATOLOJİ:Kanama , NÖROLOJİ: Travmalarda nörolojik değerlendirme-1
12) KBB:Larenks-patolojiler, DÂHİLİYE-HEMATOLOJİ:Graft Versus Host Disease , NÖROLOJİ: Travmalarda nörolojik değerlendirme-2
13) KBB:Temporomandibuler eklem hastalıkları -I, DÂHİLİYE-HEMATOLOJİ:Şok ve Anaflaktik Şok , NÖROLOJİ: Baş Ağrısı
14) KBB:Temporomandibuler eklem hastalıkları -2, DÂHİLİYE-HEMATOLOJİ:Sistemik hastalığa sahip hastaya yaklaşım , NÖROLOJİ: Serebrovasküler hastalığa sahip hastaya yaklaşım
Diğer Kaynaklar: **11th Edition Wintrobe’s Clinical Hematology 2004 by Lippincott Williams&Wilkins Cecil Textbook of Medicine 2 Cilt Türkçe 2011 Baskı **Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş Boyun Cerrahisi (2013) Editör: Can Koç **Textbook of Medical Dentistry 1st Edition. Hv Pophale (Author),Jp Medical Ltd; 2008.
**Dental Management of the Medically Compromised Patient
9th Edition.By: James W. Little, Craig S. Miller, Nelson S. Rhodus,Elsevier,2017.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

Program Kazanımları
1) Ağız ve diş sağlığına ilişkin normal, anormal ve patolojik yapıları ve işlevi derinlemesine öğrenir. 3 3 3 3
2) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği temel ve güncel bilgilere sahiptir. 3 3 3 3
3) Klinik aşamasında bu bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir. 3 3 3 3
4) Öğrendiklerini bütüncül bir yaklaşımla meslek pratiğinde uygular. 3 3 3
5) Bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. 3 3 3
6) Teşhise sistematik yaklaşım gösterebilir. 3 3 3
7) Doğru teşhis ve tedavi planı ile hastalar için optimum bakım uygular. 1 1 1
8) Diş hekimliği ile ilgili klinik ve araştırmaları bağımsız yürütür. 3 3 3
9) Dental tedavide kullanılan tüm teknolojik araçların kullanılmasın da sorumluluk alır. 2 2 2 2
10) Rutin uygulamalarda ya da olağanüstü durumlarda tek başına sorumluluk alır, planlar ve yönetir. 3 3 3 3
11) Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek; sürekli profesyonel gelişimine katkı sağlayacak ulusal ve uluslararası akademik çalışmalara katılır, yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunur. 2 2 2 2
12) Kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve edindiği güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek pratiğinde kullanır. 3 3 3 3
13) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2 2 2 2
14) Toplumsal düzeyde koruyucu programlarda görev ve sorumluluk alır, hasta odaklı, insan haklarına uygun, sağlık ekonomisi ile uyumlu bir yaklaşımla çağdaş tedavi yöntemlerini uygulayarak sağlığın korunmasını ve geliştirilmesini sağlar. 1 1 1 1
15) Toplumsal sorumluluk proje ve etkinlikleri düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. 1 1 1 1
16) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri takip eder, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 1 1 1 1
17) Diş hekimliğinde girişimcilik, iş uygulamaları ve süreçleri ile yenilikçi teknoloji ilkesini uygular. 1 1 1 1
18) Mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluklarını bilir. 3 3 3 3
19) Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin sunumu ve yönetiminde; ekip çalışması, liderlik, risk yönetimi, hasta güvenliği, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite süreç yönetimi, kişisel gelişim, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, konularında bilgi sahibidir. 3 3 3 3
20) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. 3 3 3 3

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 14 28
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 14
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma 14 28
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 142
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 4