FIZYOTERAPI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | FIZ110 | ||||||||
Ders İsmi: | Elektroterapi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 3. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Arzu DİLEKÇİER |
Dersin Amacı: | Elektriksel ajanların vücutta meydana gelen fizyolojik ve psikolojik olaylara etkisini bilmek, Tedavi modaliteleri hakkında bilgi verip hangi hastalıkta hangi tedavi seçeneklerinin nasıl kullanılacağını bilmek. Hasta üzerinde uygulamalı olarak tedavi programını yapmak. |
Dersin Hedefi: | Elektroterapi ajanlarının fizyolojik mekanizmalarını açıklaması. Elektroterapi uygulamalarının endikasyon ve kontraendikasyonlarını ayırt edebilmesi. Elektroterapide oluşturulan tedavi programını uygulayabilmesi. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Elektrofiziksel ajanların vücut dokularına etkisini açıklar. |
||
2) Elektroterapide kullanılan akım türlerini sınıflandırır. |
||
3) Elektroterapi endikasyon ve kontraendikasyonlarını ayırt eder. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Klinik ortamda elektroterapiyi uygular. |
||
2) Fizik tedavi ünitesindeki elektroterapi aletlerini çalıştırır. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Fizik tedavi hastalarının elektroterapi tedavilerini uygular. |
||
2) Fizyoterapide elktrofiziksel ajanları planlar. |
Hafta | Konu | ||
1) | Elektroterapi’ye Giriş ve Genel Bilgiler | ||
2) | Elektrik akımları sınıflandırma, elektrot uygulamaları | ||
3) | Galvanik akımlar ve uygulamaları | ||
4) | Sinüzoidal Akımlar ve uygulamaları | ||
5) | Faradik akımlar ve uygulamaları | ||
6) | Diadinamik Akımlar ve uygulamaları | ||
7) | Transkutanöz elektriksel sinir stimülasyonu ve uygulamaları (TENS) | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Entreferensiyel akım, vakum ile elektroterapi ve uygulamaları | ||
10) | Ultrason uygulamaları | ||
11) | Kısa Dalga diatermi ve uygulamaları, Mikro dalga diatermi genel bilgiler | ||
12) | Nöromüsküler Elektriksel Stimülasyon (NMES) ve uygulamaları | ||
13) | Fonksiyonel Elektriksel Stimülasyon (FES) genel bilgiler, mikro akım ve rus akımı uygulamaları | ||
14) | Vaka örnekleri ile elektroterapi uygulamaları 1 | ||
15) | Vaka örnekleri ile elektroterapi uygulamaları 2 | ||
16) | Final Sınavı | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Fizyoterapi ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||
2) Fizyoterapi uygulamalarında etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||
3) Fizyoterapi kliniklerinde ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | ||
4) Fizyoterapi klinik uygulamalarında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||
5) Fizyoterapide edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||
6) Fizyoterapide geliştirilen bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade ederler. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||
7) Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||
8) Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 56 |
Uygulama | 7 | 7 |
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 15 | 30 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 14 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 8 | 16 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 153 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 5 |