FIZYOTERAPI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | FIZ204 | ||||||||
Ders İsmi: | Nörolojik Hastalıklarında Fizik Tedavi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 4. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Arzu DİLEKÇİER |
Dersin Amacı: | Nörolojik hastalıkların tanımların bilmek, semptomlarını kavramak, nörolojik hastalıklarda uygulanacak fizik tedavi modalitelerini kavramak. |
Dersin Hedefi: | Nörolojik hastalıklarda fizyoterapi uygulamalarının önemini kavramak. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Sinir sistemini bilir.
|
||
2) Merkezi ve periferik sistem hastalıklarını bilir, tanımlar. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Fizyoterapi modalitelerini nörolojik hastalıklara göre sınıflandırır. |
||
2) Endikasyon ve kontraendikasyonları açıklar. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Nörolojik hastalıklarda fizyoterapi modalitelerini uygulayabilir. |
||
2) Endikasyon ve kontraendikasyonlara göre tedavi modalitesini değiştirmeyi önerebilir. |
||
3) Hastayı tedaviye hazırlayıp, belirlenen fizyoterapi parametrelerini uygulayabilir. |
Hafta | Konu | ||
1) | Sinir sistemi anatomisi | ||
2) | Nörolojik sistem değerlendirmesi | ||
3) | Multiple skleroz ve fizyoterapi | ||
4) | Parkinson ve fizyoterapi | ||
5) | Kafa travmaları ve fizyoterapi | ||
6) | SVO ve fizyoterapi | ||
7) | Spinal kord yaralanmaları ve fizyoterapi | ||
8) | ARA SINAV | ||
9) | Motor nöron hastalıkları ve fizyoterapi | ||
10) | Nöromüsküler kavşak hastalıkları | ||
11) | Polinöropatiler | ||
12) | Periferik sinir hastalıkları ve fizyoterapi | ||
13) | Kas hastalıkları ve fizyoterapi | ||
14) | Serebral palsi ve fizyoterapi | ||
15) | Genel konu tekrarı | ||
16) | FİNAL SINAVI | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Fizyoterapi ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | ||
2) Fizyoterapi uygulamalarında etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | ||
3) Fizyoterapi kliniklerinde ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | ||
4) Fizyoterapi klinik uygulamalarında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | ||
5) Fizyoterapide edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | ||
6) Fizyoterapide geliştirilen bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade ederler. | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | ||
7) Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | ||
8) Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | ||
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 42 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | 14 | 14 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 14 | 14 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 14 | 14 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | 13 | 13 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 21 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 7 | 21 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 155 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 5 |