HEMŞIRELIK (İNGILIZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: NRS701
Ders İsmi: Critical Thinking in Nursing
Ders Yarıyılı: 3. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Gizem Açıkgöz

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencinin eleştirel düşünme, eleştirel okuma, yazma ve tartışma, akıl yürütme, analiz etme ve değerlendirme gibi zihinsel süreçlerini geliştirmek.
Dersin Hedefi: Eleştirel düşünme ve ilgili temel kavramlar açıklayabilmek, eleştirel düşünme sürecini incelemek,eleştirel okuma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirmek ve davranış biçimi kazanmak, kendi düşünceleri ile farklı düşünceleri analiz edebilmek, değerlendirebilmek, eleştirel düşünmeyi bireysel ve mesleki yaşama yansıtmada duyarlı olmak.
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Eleştirel düşünme ve ilgili temel kavramları açıklayabilmek. Eleştirel düşünme sürecini incelemek.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Eleştirel okuma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirmek ve davranış biçimi kazanmak Kendi düşünceleri ile farklı düşünceleri analiz edebilmek, değerlendirebilmek
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Eleştirel düşünmeyi bireysel ve mesleki yaşama yansıtmada duyarlı olmak

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Eleştirel Düşünmenin Gelişimi ve İlgili Temel Kavramlar
2) Eleştirel Düşünmenin Önemi, Özellikleri, Etkileyen Faktörler, Eleştirel Düşünme Becerileri ve Stratejileri
3) Eleştirel Düşünmenin Önemi, Özellikleri, Etkileyen Faktörler, Eleştirel Düşünme Becerileri ve Stratejileri
4) Hemşirelikte Eleştirel Düşünme
5) Hemşirelikte Eleştirel düşünme ve problem çözme
6) Hemşirelikte eleştirel düşünme ve klinik karar verme
7) Beyin Fırtınası
8) Vize Sınavı
9) Beyin Fırtınası Uygulama
10) Balık Kılçığı
11) Balık Kılçığı Uygulama
12) 6 ŞApka Düşünme
13) 6 Şapka Düşünme Uygulama
14) Kök Neden Analizi
15) Kök Neden Analizi Uygulama
Diğer Kaynaklar: Open Resources for Nursing (Open RN), Ernstmeyer, K., & Christman, E. (Eds.). (2021). Nursing Skills. Chippewa Valley Technical College.
Simpson E, Courtney M. Critical thinking in nursing education. International
Journal of Advance Nursing Practice. 2002; 8: 89-98.
Martin S. The theory of critical thinking of nursing. Nursing Education
Perspectives. 2002; 23(5): 244-247.
Carter LM. Critical thinking disposition in online nursing education. Journal of
Distance Education. 2008; 22(3): 89-114.
Cerullo SB, Cruz LM. Clinical reasoning and critical thinking. Rev. Latino-Am.
Enfermagem. 2010; 18(1): 124-9


Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Mesleki uygulamaların temeli olan kuram ve modelleri bilir. 1 2 1
2) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere uygun davranır. 2 2 2
3) Hemşirelik rollerine uygun beceriler sergiler. 2 2 3
4) Hemşirelik bakım sürecini etkin kullanır ve bakımda kanıta dayalı uygulamalara yer verir. 1 1 2
5) Hemşirelik uygulamaları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. 3 2 3
6) Bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır. 2 1 1
7) Bilimsel araştırma, proje ve inovasyona yönelik çalışmaların en az birinde yer alır. 2 2 3
8) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesi uygulamalarında etkin rol alır. 3 2 2
9) Disiplin içi ve disiplinler arası ekip iş birliği içerisinde çalışır. 1 1 1
10) Birey, aile, toplum ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. 2 3 2
11) Hemşirelik uygulamalarında eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. 2 2 2
12) Hemşireliğe yönelik çalışma alanlarında liderlik becerilerini kullanır. 2 2 3
13) En az bir yabancı dili kullanarak etkili iletişim kurar ve alanındaki gelişmeleri izler. 3 2 2
14) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek mesleki gelişimini sürdürür. 2 2 2

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 3 % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 3 % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması 1 % 0
Beyin Fırtınası 3 % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. 3 % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Pratik Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Katılım % 0
Tartışma % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası 14 28
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 14 28
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 14
ARA SINAV (Vize)
Genel Sınava Hazırlanma
GENEL SINAV (Final) 7 14
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 126
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 4