HEMŞIRELIK (İNGILIZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | NRS701 | ||||||||
Ders İsmi: | Critical Thinking in Nursing | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 3. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Departmental Elective | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr.Öğr.Üyesi Gizem Açıkgöz |
Dersin Amacı: | Öğrencinin eleştirel düşünme, eleştirel okuma, yazma ve tartışma, akıl yürütme, analiz etme ve değerlendirme gibi zihinsel süreçlerini geliştirmek. |
Dersin Hedefi: | Eleştirel düşünme ve ilgili temel kavramlar açıklayabilmek, eleştirel düşünme sürecini incelemek,eleştirel okuma, yazma ve dinleme becerilerini geliştirmek ve davranış biçimi kazanmak, kendi düşünceleri ile farklı düşünceleri analiz edebilmek, değerlendirebilmek, eleştirel düşünmeyi bireysel ve mesleki yaşama yansıtmada duyarlı olmak. |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Eleştirel düşünme ve ilgili temel kavramları açıklayabilmek. Eleştirel düşünme sürecini incelemek.
|
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Eleştirel okuma, yazma ve dinleme becerilerini
geliştirmek ve davranış biçimi kazanmak Kendi düşünceleri ile farklı düşünceleri analiz
edebilmek, değerlendirebilmek |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Eleştirel düşünmeyi bireysel ve mesleki yaşama
yansıtmada duyarlı olmak |
Hafta | Konu | ||
1) | Eleştirel Düşünmenin Gelişimi ve İlgili Temel Kavramlar | ||
2) | Eleştirel Düşünmenin Önemi, Özellikleri, Etkileyen Faktörler, Eleştirel Düşünme Becerileri ve Stratejileri | ||
3) | Eleştirel Düşünmenin Önemi, Özellikleri, Etkileyen Faktörler, Eleştirel Düşünme Becerileri ve Stratejileri | ||
4) | Hemşirelikte Eleştirel Düşünme | ||
5) | Hemşirelikte Eleştirel düşünme ve problem çözme | ||
6) | Hemşirelikte eleştirel düşünme ve klinik karar verme | ||
7) | Beyin Fırtınası | ||
8) | Vize Sınavı | ||
9) | Beyin Fırtınası Uygulama | ||
10) | Balık Kılçığı | ||
11) | Balık Kılçığı Uygulama | ||
12) | 6 ŞApka Düşünme | ||
13) | 6 Şapka Düşünme Uygulama | ||
14) | Kök Neden Analizi | ||
15) | Kök Neden Analizi Uygulama | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Mesleki uygulamaların temeli olan kuram ve modelleri bilir. | 1 | 2 | 1 | |||||||||||
2) Hemşirelik değerleri ve etik ilkelere uygun davranır. | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
3) Hemşirelik rollerine uygun beceriler sergiler. | 2 | 2 | 3 | |||||||||||
4) Hemşirelik bakım sürecini etkin kullanır ve bakımda kanıta dayalı uygulamalara yer verir. | 1 | 1 | 2 | |||||||||||
5) Hemşirelik uygulamaları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 3 | 2 | 3 | |||||||||||
6) Bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır. | 2 | 1 | 1 | |||||||||||
7) Bilimsel araştırma, proje ve inovasyona yönelik çalışmaların en az birinde yer alır. | 2 | 2 | 3 | |||||||||||
8) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesi uygulamalarında etkin rol alır. | 3 | 2 | 2 | |||||||||||
9) Disiplin içi ve disiplinler arası ekip iş birliği içerisinde çalışır. | 1 | 1 | 1 | |||||||||||
10) Birey, aile, toplum ve meslektaşları ile etkili iletişim kurar. | 2 | 3 | 2 | |||||||||||
11) Hemşirelik uygulamalarında eleştirel düşünme ve sorun çözme yaklaşımını kullanır. | 2 | 2 | 2 | |||||||||||
12) Hemşireliğe yönelik çalışma alanlarında liderlik becerilerini kullanır. | 2 | 2 | 3 | |||||||||||
13) En az bir yabancı dili kullanarak etkili iletişim kurar ve alanındaki gelişmeleri izler. | 3 | 2 | 2 | |||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek mesleki gelişimini sürdürür. | 2 | 2 | 2 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 3 | % 0 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 3 | % 0 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | 1 | % 0 |
Beyin Fırtınası | 3 | % 0 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | 3 | % 0 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 42 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | 14 | 28 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 14 | 28 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 14 |
ARA SINAV (Vize) | ||
Genel Sınava Hazırlanma | ||
GENEL SINAV (Final) | 7 | 14 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 126 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 4 |