HEMŞIRELIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HEM402 | ||||||||
Ders İsmi: | Hemşirelikte Mesleki Eğitim-II (İME) | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 8. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: |
HEM 217 - İç Hastalıkları Hemşireliği-Uygulamalı Ders (Kd-UD) | HEM 224 - Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği-Uygulamalı Ders (Kd-UD) | HEM 315 - Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği-Uygulamalı Ders (Kd-UD) | HEM 316 - Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği-Uygulamalı Ders (Kd-UD) | HEM 324 - Halk Sağlığı Hemşireliği-Uygulamalı Ders (Kd-UD) | HEM 325 - Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği-Uygulamalı Ders (Kd-UD) |
||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Gizem Açıkgöz |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin; lisans eğitimi süresince kazandığı bilgi, beceri ve tutumlarını geliştirmek ve profesyonel yaşama hazırlamaktır. |
Dersin Hedefi: | Bu ders öğrencilerin lisans eğitimi süresince kazandığı bilgi, beceri ve tutumlarını geliştirerek profesyonel yaşama hazırlar. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli bilgi ve becerilere sahiptir. Mesleki uygulamalarına temel oluşturan kuram ve modelleri bilir.
Birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
Birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncü yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar.
Etkili iletişim becerilerini kullanır.
|
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Mesleki uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır. Hemşirelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim Hemşirelik uygulamalarında, mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır. Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı dikkate alır. Hemşirelik mesleğini etkileyen politikaları ve yasaları izler.
|
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Öğrenme-öğretme ve yönetim sürecini hemşirelik uygulamalarında kullanır. Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde yer alır.
Profesyonel gelişime katkıda bulunacak etkinliklerde yer alır.
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
Temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetir.
|
Hafta | Konu | ||
1) | Klinik Uygulama Hedeflerinin Açıklanması | ||
2) | Klinik Uygulama Süreçlerinin Değerlendirilmesi | ||
3) | Klinik Uygulamanın Tartışılması ve Vaka Tartışması | ||
4) | Klinik Uygulamanın Tartışılması ve Vaka Tartışması | ||
5) | Klinik Uygulamanın Tartışılması ve Vaka Tartışması | ||
6) | Klinik Uygulamanın Tartışılması ve Vaka Tartışması | ||
7) | Ara Dönem Değerlendirme | ||
8) | Klinik Uygulamanın Tartışılması ve Vaka Tartışması | ||
9) | Klinik Uygulamanın Tartışılması ve Vaka Tartışması | ||
10) | Klinik Uygulamanın Tartışılması ve Vaka Tartışması | ||
11) | Klinik Uygulamanın Tartışılması ve Vaka Tartışması | ||
12) | Klinik Uygulamanın Tartışılması ve Vaka Tartışması | ||
13) | Klinik Uygulamanın Tartışılması ve Vaka Tartışması | ||
14) | Klinik Uygulamanın Tartışılması ve Vaka Tartışması | ||
15) | Uygulamanın Değerlendirilmesi | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
2 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
2) Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
3) Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
4) Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
5) Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
6) Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
7) Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
9) Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
10) Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası toplantı ve eğitimlere katılır. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
11) Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
12) Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
13) Toplumsal değerler ve yasal düzenlemelere uygun davranır | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
14) Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||
15) Bütüncül Sağlık Bakım Felsefesine inanır |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 13 | 39 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | 13 | 312 |
Uygulama Sınavı | 1 | 8 |
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | 13 | 52 |
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | 13 | 26 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 6 | 6 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | ||
GENEL SINAV (Final) | 7 | 7 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 451 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 15 |