HEMŞIRELIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HEM401
Ders İsmi: Hemşirelikte Mesleki Eğitim-I (İME)
Ders Yarıyılı: 7. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 24 15 15
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: HEM 217 - İç Hastalıkları Hemşireliği-Uygulamalı Ders (Kd-UD) | HEM 224 - Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği-Uygulamalı Ders (Kd-UD) | HEM 315 - Kadın Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği-Uygulamalı Ders (Kd-UD) | HEM 316 - Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği-Uygulamalı Ders (Kd-UD) | HEM 324 - Halk Sağlığı Hemşireliği-Uygulamalı Ders (Kd-UD) | HEM 325 - Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği-Uygulamalı Ders (Kd-UD)
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Gizem Açıkgöz

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin; lisans eğitimi süresince kazandığı bilgi, beceri ve tutumlarını geliştirmek ve profesyonel yaşama hazırlamaktır.
Dersin Hedefi: Bu ders öğrencilerin lisans eğitimi süresince kazandığı bilgi, beceri ve tutumlarını geliştirerek profesyonel yaşama hazırlar.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli bilgi ve becerilere sahiptir. Mesleki uygulamalarına temel oluşturan kuram ve modelleri bilir. Birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. Birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncü yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. Etkili iletişim becerilerini kullanır.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Mesleki uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır. Hemşirelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim Hemşirelik uygulamalarında, mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır. Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı dikkate alır. Hemşirelik mesleğini etkileyen politikaları ve yasaları izler.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenme-öğretme ve yönetim sürecini hemşirelik uygulamalarında kullanır. Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde yer alır. Profesyonel gelişime katkıda bulunacak etkinliklerde yer alır. Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. Temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Klinik Uygulama Hedeflerinin Açıklanması
2) Klinik Uygulama Süreçlerinin Değerlendirilmesi
3) Klinik Uygulamanın Tartışılması ve Vaka Tartışması
4) Klinik Uygulamanın Tartışılması ve Vaka Tartışması
5) Klinik Uygulamanın Tartışılması ve Vaka Tartışması
6) Klinik Uygulamanın Tartışılması ve Vaka Tartışması
7) Klinik Uygulamanın Tartışılması ve Vaka Tartışması
8) Aradönem Değerlendirme
9) Klinik Uygulamanın Tartışılması ve Vaka Tartışması
10) Klinik Uygulamanın Tartışılması ve Vaka Tartışması
11) Klinik Uygulamanın Tartışılması ve Vaka Tartışması
12) Klinik Uygulamanın Tartışılması ve Vaka Tartışması
13) Klinik Uygulamanın Tartışılması ve Vaka Tartışması
14) Klinik Uygulamanın Tartışılması ve Vaka Tartışması
15) Uygulamanın Değerlendirilmesi
Diğer Kaynaklar: Billings, M.D., Halstead, A.J.: Teaching in Nursing A Guide for Faculty, W.B. Saunders Company, 1998. Tekin, H.: Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Yargı Yayınları, Ankara, 1994. Gürol, M., Taşpınar, M., Akbulut, B., Akdağ, M., Dikici, A., Gömleksiz, N., Gürol, A., Güven, S., İzci, E., Kazu, H., Kazu, Y.İ., Köksalan, B., Semerci, Ç., Tezci, E., Özkan, H. H.: Öğretimde Planlama Uygulama Değerlendirme, (Ed.) M. Gürol. Üniversite Kitabevi, 2. Baskı, Ankara, 2004. Hesapçıoğlu, M.: Öğretim İlke ve Yöntemleri. Beta Basım, İstanbul, 1994. Demirel, Ö.: Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Öğretme sanatı. Pegem Yayıncılık, 10. Baskı, Ankara, 2006. DeYoung, S.: Teaching Strategies for Nurse Educators. Pearson Education, 2003.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir 3 3 3
2) Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür 3 3 3
3) Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. 3 3 3
4) Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. 3 3 3
5) Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar 3 3 3
6) Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. 3 3 3
7) Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır 3 3 3
8) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. 3 3 3
9) Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. 3 3 3
10) Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası toplantı ve eğitimlere katılır. 3 3 3
11) Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar. 3 3 3
12) Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar 3 3 3
13) Toplumsal değerler ve yasal düzenlemelere uygun davranır 3 3 3
14) Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. 3 3 3
15) Bütüncül Sağlık Bakım Felsefesine inanır 3 3 3

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 42
Laboratuvar
Uygulama 14 336
Uygulama Sınavı 1 8
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması 14 56
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma 14 28
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize)
Genel Sınava Hazırlanma
GENEL SINAV (Final)
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 470
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 15