HEMŞIRELIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HEM303 | ||||||||
Ders İsmi: | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği-Uygulamalı Ders (Kd-UD) | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 5. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: |
HEM 126 - Hemşirelik Esasları-Uygulamalı Ders (Kd-UD) |
||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Ebru TEMİZSOY |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrenciye sağlık bakımının her aşamasında sağlıklı/hasta çocuğun ve ailesinin bakım gereksinimlerini profesyonel hemşirelik rollerini kullanarak bütüncül bir yaklaşımla karşılayabilecek düzeyde bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu ders, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, aile merkezli bakım, büyüme gelişme dönemleri, vücut sistemlerine yönelik çocuk hastalıklarını, çocuk ihmal ve istismarını kapsar. Bu ders ögrenciye; çocuk hemşireliğinin diğer hemşirelik alanlarından farkını bilmeyi, çocuğun büyüme gelişme özelliklerine göre hemşirelik bakımı vermeyi, çocuk ve aileden fonksiyonel sağlık örüntülerini kullanarak sistematik veri toplayabilmeyi, uygulama yapmayı ve değerlendirebilmeyi, çocuğun fonksiyonlarını etkileyen ve sık görülen sağlık problemlerine yönelik hemşirelik bakımını planlama ve uygulayabilme için gereken bilgi beceriyi kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin Hedefi: | Çocuğu aile ve çevresi bütün olarak değerlendirebilir. Çocuk sağlığı hemşiresinin rollerini sayabilir. Çocuğun değişik yaş gruplarına ilişkin özelliklerini açıklayabilir. Büyüme-gelişme ölçütlerini ayırt edebilir. Çocukta büyüme-gelişmeyi değerlendirebilir. Çocuk sağlığını koruma ve geliştirmede çocuk ve ailesine açıklayabilir. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerine yönelik hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olmak. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Hemşireliğin temel psiko-motor becerilerine sahip olmak. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilmek. |
||
2) Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilimsel, teknolojik ve güncel uygulamaları izleyerek kendini geliştirebilmek. |
||
3) Etkili iletişim becerilerine sahip olmak. |
||
4) Eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanarak bakımı yönetebilmek. |
Hafta | Konu | ||
1) | Çocuk sağlığına ilişkin kavramlar, ülkemizde ve dünyada çocuk sağlığının değerlendirilmesi | ||
2) | Yaş gruplarına göre büyüme gelişme (0-1 yaş, 1-3 yaş, 3-6 yaş, 6-12 yaş,12-18 yaş) | ||
3) | Yenidoğan muayenesi / Yüksek riskli yenidoğan / Doğum odası uygulamaları | ||
4) | Preterm bebeklerde protektif bakım yaklaşımları / Kanguru bakımı | ||
5) | Yenidoğan canlandırması / Konjenital kalp defektleri | ||
6) | Konjenital metabolizma hastalıkları, GİS defektleri | ||
7) | Sıvı ve elektrolit, asit baz dengesi / Neopediatrik ilaç uygulamaları | ||
8) | Vasküler erişim ve kateter bakımları / Ekstravazasyonlar | ||
9) | Vize Sınavı, Sağlam-hasta çocuk, veri toplama, hastanede yatma | ||
10) | Solunum sistemi sorunu olan çocuk / Kas iskelet sistem sorunu olan çocuk | ||
11) | Endokrin sistem sorunu olan çocuk /Genetik sistem sorunu olan çocuk | ||
12) | Üriner sistem sorunu olan çocuk / Hematolojik sorunu olan çocuk | ||
13) | Onkolojik sorunu olan çocuk / Ruh sağlığı olan çocuk | ||
14) | Nörolojik sistem sorunu olan çocuk / Palyatif bakım yaklaşımları | ||
15) | Bakteriyel enfeksiyonlar / Viral enfeksiyonlar Final Sınavı | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | |||||||||
2) Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | |||||||||
3) Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | |||||||||
4) Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
5) Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
6) Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | |||||||||
7) Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
9) Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
10) Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası toplantı ve eğitimlere katılır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | |||||||||
11) Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
12) Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
13) Toplumsal değerler ve yasal düzenlemelere uygun davranır | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
14) Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
15) Bütüncül Sağlık Bakım Felsefesine inanır | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |