HEMŞIRELIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HEM 117
Ders İsmi: Mikrobiyoloji
Ders Yarıyılı: 1. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 2 4 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Ayşe Willke Topcu

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Enfeksiyon hastalıkları ve etkeni mikroorganizmalar hakkında bilgi sahibi olunması
Dersin Hedefi: İnsanda hastalık yapan başlıca mikroorganizmaları ve yaptığı enfeksiyonlar hakkında bilgi sahibi olmak, mesleki uygulamaları esnasında karşılaşacakları enfeksiyonların tanısı konusunda bilgi sahibi olmak, bu enfeksiyonlardan korunma yöntemleri konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenciler enfeksiyon hastalıklarının belirtilerini ve bulgularını bulaşma yoluna göre ve anatomik yerleşim yerine göre sayar Öğrenciler enfeksiyon hastalıklarının tanısında, korunma ve kontrolünde kullanılan yöntemleri anlar
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Öğrenciler el hijyeni, izolasyon, sterilizasyon ve dezenfeksiyon konularında beceri kazanır
  2) Öğrenciler tıp kurumlarında sterilizasyon, dezenfeksiyon, kişisel koruyucu ekipman kullanımı konusunda bağımsız çalışırlar
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Mikrobiyoloji, Epidemiyoloji ve Enfeksiyon Hastalıklarında Kavramlar
2) Enfeksiyon Hastalıklarının Bulaşma Yolları ve Enfeksiyon Zinciri
3) Solunum Yolu Enfeksiyonlarının genel özellikleri, Üst Solunum Yolu Enfeksiyonları
3) Solunum Yolu Enfeksiyonlarının genel özellikleri, Üst Solunum Yolu Enfeksiyonları Alt Solunum Yolu Enfeksiyonları:Pnömoniler
4) Soğuk Algınlığı ve Grip Akciğer tüberkülozu ve Tbc menenjit
5) Kan yoluyla bulaşan hastalıklar-1 Kan yoluyla bulaşan hastalıklar-2
5) Kan yoluyla bulaşan hastalıklar-1 Kan yoluyla bulaşan hastalıklar-2
6) Viral hepatitler
7) HIV/AIDS-1 HIV/AIDS-2
8) Sindirim sisteminin bakteriyel enfeksiyonları Sindirim sisteminin viral enfeksiyonları
9) Gıda ile bulaşan sistemik hastalıklar: Botulizm ve Tifo Su ve Besinlerle Bulaşan Paraziter Hastalıklar
10) Tetanoz Kuduz
11) Deri ve yumuşak doku enfeksiyonları-1 Deri ve yumuşak doku enfeksiyonları-2
12) İdrar yolu enfeksiyonları
13) İntra uterin enfeksiyonlar-1 İntra uterin enfeksiyonlar-2
14) Konuların gözden geçirilmesi
Diğer Kaynaklar: 1) Willke Topcu A, Söyletir G, Doğanay M. Enfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyolojisi (Eds) . Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, 2017
2) Yenen Ş (çeviri editörü) (2014) . Jawetz, Melnick, Adelberg Tıbbi Mikrobiyoloji (çeviri), Ankara Nobel Tıp Kitapevleri, Ankara.
3) Prof. Dr. Ahmet Başustaoğlu, Yrd. Doç. Dr. Mehmet Zeki AvcıHemşirelik Uygulamalarında Klinik Mikrobiyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları.Güneş Tıp Kitabevleri, Ankara, 2016

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür
3) Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
4) Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
5) Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar
6) Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
7) Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır
8) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
9) Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
10) Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası toplantı ve eğitimlere katılır.
11) Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar.
12) Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar
13) Toplumsal değerler ve yasal düzenlemelere uygun davranır
14) Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
15) Bütüncül Sağlık Bakım Felsefesine inanır

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 13 26
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize)
Genel Sınava Hazırlanma
GENEL SINAV (Final)
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 26
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 0