PEDODONTI (DOKTORA) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | PDO111 | ||||||||
Ders İsmi: | Engelli Çocuk Hastalarda Tanı-Tedavi Planlaması | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 1. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan İçi Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Elif Sepet, Prof.Dr.Gamze Aren, |
Dersin Amacı: | Özel bakım gerektiren hastalarda ağız sağlığı ve genel sağlık arasındaki ilişkiyi tanımlamak, engelli bireyler ile iletişim tekniklerini kavramak, engelli çocuk hastaların dental tedavi planını oluşturmak, engelli birey ve ailesini ağız sağlığı konusunda eğitmek. |
Dersin Hedefi: | Engelli çocuk hastaların diş hekimliği alanındaki sorunlarını tanımlayabilmek, çözümlerine yönelik uygun koruyucu/tedavi edici programları gerçekleştirebilmek. Özel bakım gerektiren hastalarda ileri davranış yönetim tekniklerini bilmek ve uygulamak. Engelli birey ve ailesine ağız sağlığı konusunda eğitim vermek. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Farklı engellilik tiplerini bilir. |
||
2) Engelli bireyler ile oluşturulabilecek farklı iletişim yöntemlerini bilir. |
||
3) Özel bakım gerektiren hastalarda karakteristik ağız içi bulgularını tanımlar. |
||
4) Engelli hastalarda ihmal ve istismar bulgularını bilir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Engelli çocuk hastaların ağız sağlıklarına yönelik her türlü koruyucu ve tedavi edici girişimsel yaklaşımı gerçekleştirir. |
||
2) Ağrı kontrolü ve enfeksiyon yönetimini gerçekleştirir. |
||
3) Özel bakım gerektiren hastalarda ileri davranış yönetim tekniklerini bilir ve uygular. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Engelli çocuk hastada oro-dental sorunlara tanı koyar, tedavi eder, takibini gerçekleştirir, ileri davranış yönetim tekniklerini uygular ve tüm süreç boyunca sorumluluk alır. |
Hafta | Konu | ||
1) | Engellilik türleri-I (ES) | ||
2) | Engellilik türleri-II (ES) | ||
3) | Engelli çocukların genel sağlığının ağız- diş sağlığı üzerine etkileri (ES) | ||
4) | Engelli çocukların beslenme özellikleri ve alışkanlıkları (ES) | ||
5) | Özel bakım gerektiren çocuklarda diş çürükleri/periodontal hastalıklar (ES) | ||
6) | Engelli çocukların ağız sağlığının korunmasında dental koruyucu işlemler (ES) | ||
7) | Engelli çocukların orofasiyal bozuklukları (ES) | ||
8) | Engelli çocuklarda davranış yönetimi (GA) | ||
9) | Engelli çocuklarda dental tedavi uygulamaları (GA) | ||
10) | İleri davranış yönetimi teknikleri I-Sedasyon (GA) | ||
11) | İleri davranış yönetimi teknikleri II-Genel Anestezi (GA) | ||
12) | Özel bakım gerektiren çocuklar ve ailelerine psikolojik yaklaşım (GA) | ||
13) | Engelli çocuklar için toplum ağız diş sağlığı programları/önerileri (GA) | ||
14) | Engelli çocuklarda ihmal ve istismar (GA) | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Kraniofasiyal yapıların büyüme ve gelişimini, anormal ve patolojik yapıları derinlemesine öğrenir. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
2) Koruyucu Diş Hekimliği, Restoratif, Endodontik-Pedodontik uygulamalar, Pedodontik Cerrahi, Koruyucu ve Önleyici Ortodonti, Çocuk Psikolojisi ve Davranış Yönetim Tekniklerine ilişkin temel ve güncel bilgilere sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
3) Klinik aşamada çocuk diş hekimiliği kapsamındaki edindiği tüm bilgileri bütünleştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
4) Çocuk hastalarda bütüncül bir yaklaşımla dental tedavileri gerçekleştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
5) Çocuk hastalarda dental tedavilerde tek başına sorumluluk alır. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
6) Bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir, alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. | 3 | |||||||||||||
7) Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||
8) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak çocuk, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. | ||||||||||||||
9) Bebekler, çocuklar, adolesanlar ve özel bakım gereksinimi gösteren hastalarda ağız diş sağlığının sağlanmasına ilişkin tüm diş hekimliği uygulamalarını tek başına ve ekibin bir parçası olarak gerçekleştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
10) Çocuk Hastada sistemik hastalıklar, sendromlar, konjenital ve gelişimsel anomaliler ile ilişkili oral bulguları teşhis eder, tedavi eder ve ilgili ekibin içerisinde yer alır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||
11) Çocuk hastalarda temel ve ileri davranış yönetim tekniklerini bilir ve uygular. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
12) Mesleğin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumlulukları bilir. | 3 | 3 | ||||||||||||
13) Ulusal ve uluslararası alanlarda yazılı ve sözlü sunum hazırlar ve sunar. | ||||||||||||||
14) Bilimsel etik prensiplerine uygun olarak araştırma projesini yürütür, tamamlar ve yayına hazırlar. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | 7 | 14 |
Alan Çalışması | 7 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 14 | 28 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 7 | 14 |
Proje Hazırlama + Sunma | 7 | 14 |
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | 14 | 28 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 14 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 28 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 184 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 6 |