PEDODONTI (DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PDO104
Ders İsmi: Oklüzyon ve Koruyucu Ortodontik Uygulamalar
Ders Yarıyılı: 2. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Batın Ilgıt Sezgin, Dr. Öğr. Üyesi Elis Mutlu

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Süt dentisyonu ve nötral oklüzyonun gelişimini kavramak, oklüzyonun normal gelişimini etkileyen faktörleri değerlendirmek. Oro-fasiyal yapılarda büyüme ve gelişimi kavramak.
Dersin Hedefi: Çocuk hastalarda maloklüzyonun tanısı, klinik ve radyolojik değerlendirilmesi yle birlikte yaş ve gelişim düzeyine uygun koruyucu ortodontik tedavi planı ve uygulamaları yapabilmek.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bireysel maloklüzyon risk analizini açıklar.
  2) Hastanın tedavi gereksinimini değerlendirir.
  3) Koruyucu-önleyici ortodontik uygulamaları açıklar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Çocuk hastalarda maloklüzyonu klinik, radyolojik olarak değerlendirir, tanılar, tedavi planı yapar ve uygun apareyleri uygular.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Çocuk hastada koruyucu ve önleyici ortodontik tedavi planını uygular.
  2) Çocuk hastalarda dento-fasial anomalilerin tedavisinde multidisipliner ekipte yer alır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Oklüzal rehberlik-1
2) Oklüzal rehberlik-2
3) Hareketli fonksiyonel apareyler-1
4) Hareketli fonksiyonel apareyler-2
5) Koruyucu-önleyici ortodonti-1
6) Koruyucu-önleyici ortodonti-2
7) Koruyucu-önleyici ortodonti-3
8) Erken süt dişi kaybı ve yer tutucular-1
9) Erken süt dişi kaybı ve yer tutucular-2
10) Vaka sunumları
11) Vaka sunumları
12) Vaka sunumları
13) TME-Sorunlar ve çözümler-1
14) TME-Sorunlar ve çözümler-2
Diğer Kaynaklar: 1-Pinkham JR, Casamassimo PS, McTigue DJ, Fields HW Jr, Nowak AJ. Pediatric Dentistry: Infancy Through Adolescence. 4th ed. St. Louis, Mo: Elsevier Saunders; 2005.
2-Koch G, Poulsen S. Pediatric dentistry – a clinical approach. 2nd ed. Blackwell Publishing Ltd; 2009.
3-McDonald RE, Avery DR, Dean JA. Dentistry for the Child and Adolescent. 8th ed. St. Louis, Mo: Mosby; 2004.
4-Mathewson RJ, Primosch RE. Fundamentals of Pediatric Dentistry, 3rd ed. Chicago: Quintessence; 1995.
5-Erken Ortodontik Tedavi, Türkçeye çeviri editörü:Prof.Dr.Tülin Taner, Doç.Dr.Banu Sağlam Aydınatay, ISBN: 978525235205
6-Graber, Lee W., Robert L. Vanarsdall Jr, and Katherine WL Vig. Orthodontics: current principles and techniques. Elsevier Health Sciences, 2011.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Kraniofasiyal yapıların büyüme ve gelişimini, anormal ve patolojik yapıları derinlemesine öğrenir. 3 3 3 3 3
2) Koruyucu Diş Hekimliği, Restoratif, Endodontik-Pedodontik uygulamalar, Pedodontik Cerrahi, Koruyucu ve Önleyici Ortodonti, Çocuk Psikolojisi ve Davranış Yönetim Tekniklerine ilişkin temel ve güncel bilgilere sahiptir. 3 3 3 3 3 2
3) Klinik aşamada çocuk diş hekimiliği kapsamındaki edindiği tüm bilgileri bütünleştirir. 3 3 3 3 3 1
4) Çocuk hastalarda bütüncül bir yaklaşımla dental tedavileri gerçekleştirir. 1 1 2 2 2 1
5) Çocuk hastalarda dental tedavilerde tek başına sorumluluk alır. 1 1 1 1 1 1
6) Bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir, alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. 3 3 3 3 3 3
7) Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır.
8) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak çocuk, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. 2 3 3 3 3
9) Bebekler, çocuklar, adolesanlar ve özel bakım gereksinimi gösteren hastalarda ağız diş sağlığının sağlanmasına ilişkin tüm diş hekimliği uygulamalarını tek başına ve ekibin bir parçası olarak gerçekleştirir. 3 3 3 3
10) Çocuk Hastada sistemik hastalıklar, sendromlar, konjenital ve gelişimsel anomaliler ile ilişkili oral bulguları teşhis eder, tedavi eder ve ilgili ekibin içerisinde yer alır. 2 3 3 3 3 3
11) Çocuk hastalarda temel ve ileri davranış yönetim tekniklerini bilir ve uygular.
12) Mesleğin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumlulukları bilir.
13) Ulusal ve uluslararası alanlarda yazılı ve sözlü sunum hazırlar ve sunar.
14) Bilimsel etik prensiplerine uygun olarak araştırma projesini yürütür, tamamlar ve yayına hazırlar.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 28
Laboratuvar
Uygulama 14 28
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Makale Kritik 14 28
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 21
ARA SINAV (Vize) 1 3
Genel Sınava Hazırlanma 14 42
GENEL SINAV (Final) 1 3
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 181
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 6