ÇOCUK GELIŞIMI (TEZLI)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CGL123
Ders İsmi: Çocuk Odaklı Aile Danışmanlığı
Ders Yarıyılı: 2. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Alan İçi Seçmeli
Dersin Düzeyi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Aynur Aydoğan

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Çocuğun gelişim değerlendirmesi sonucunda elde edilen verilerle ailenin gereksinimlerini ve önceliklerini belirleyebilmek , Ailenin gereksinimlerine ve önceliklerine uygun danışmanlık içeriğini belirleyebilmek, içeriği ailenin yapısına, dinamiklerine ve özelliklerine göre düzenleyebilmek ,Aileyi bilgilendirebilmek , Çocukla ilgili alınması gereken kararları aile ile birlikte alabilmek ,Aileyi ve çocuğu takip edebilmek
Dersin Hedefi: - Gelişim değerlendirme sonucunda elde edilen veriler ışığında ailenin gereksinimlerini ve önceliklerini belirlemek , Ailenin gereksinimlerine ve önceliklerine uygun danışmanlık içeriğini belirleyerek içeriği ailenin yapısına, dinamiklerine ve özelliklerine göre düzenlemek ,Ailenin sorduğu soruları açıklayabilmek ,Çocukla ilgili alınması gereken kararları aile ile birlikte almak,
Aileyi ve çocuğu takip edebilmek
Dersin Veriliş Şekli:

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Gelişim değerlendirme sonucunda elde edilen veriler ışığında ailenin gereksinimlerini ve önceliklerini belirler.
  2) Ailenin gereksinimlerine ve önceliklerine uygun danışmanlık içeriğini belirler.
  3) Danışmanlık içeriğini ailenin yapısına, dinamiklerine ve özelliklerine göre düzenler.
  4) Çocukla ilgili alınması gereken kararları aile ile birlikte alır.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Çocuğun gelişimini ve eğitimini desteklemede, etkili ebeveynlik becerilerini geliştirmek üzere aileyi bilinçlendirir.
  2) Aile ve çocuğu izler, önceki çalışmaların sonuçlarını değerlendirir, gerekirse yeni danışma içeriği belirler ve takip eder.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Aile ile ilgili tanım ve kavramlar
2) Aile sistemi ve Aile Sorunları
3) Aile Danışmanlığı
4) Yaşantısal -İnsancıl Aile Danışması -Sistemik Aile Danışmanlığı
5) Yapısal Aile Danışması
6) Stratejik aile danışması -Bilişsel Davranışcı aile danışması
7) Postmodern yaklaşımlar
8) Rapor Teslimi
9) Çocuk Odaklı Aile Danışmanlığı
10) Çocuk Odaklı Aile Danışmanlığı
11) Vaka Analizi
12) Vaka Analizi
13) Vaka Analizi
14) Vaka Analizi
15) Genel Değerlendirme
Diğer Kaynaklar: Nazlı,S. (2012). Aile Danışmanlığı.8. Baskı. Anı Yayıncılık,Ankara
Nazlı,S. (2020). Aile Danışmanlığı Uygulamaları.3. Baskı. Anı Yayıncılık,Ankara
Paslı,F. Aslantürk,H. (Ed).(2020) ÇOCUKLARLA ÇALIŞMA - Temel Alanlar, Uygulamalar, Güncel Tartışmalar. Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara
Çağdaş,A., Şahin Seçer,Z. (2011) Anne Baba Eğitimi. Eğiten Kitap,Ankara
Atkins, S.(2020), Eşdur.F.M. (Çev.) Mutlu Çocuklar Yetiştirmek - Raising Happy Children for Dummies. Nobel Yaşam, Ankara

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

4

6

Program Kazanımları
1) Çocuk Gelişimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir
2) Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
3) Bilimsel bir araştırma gerçekleştirirken kullanılabilecek istatiksel yöntem ve teknikleri hakkında bilgilere sahiptir.
4) Bilimsel çalışmalarda etik ilkeleri ve kuralları bilir, birey ve toplum için önemini açıklar.
5) Tipik gelişim gösteren ve özel gereksinimi olan çocuklara yönelik gelişimsel destek programları hazırlar ve uygular.
6) Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, hazırlar ve bakımını yapar
7) Çocuk gelişimi alanındaki temel bilgi ve becerileri kullanarak çocukların gelişimlerine ilişkin verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm yolları üretir.
8) Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer.
9) Bilimsel bir araştırma gerçekleştirmek için gerekli planlamalarını yapar ve araştırma desenini planlar.
10) Araştırma konusuna uygun en uygun veri toplama yöntemlerini belirler.
11) Çocuk gelişimi alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur ve bu bilgileri çocukların yararına kullanır
12) Bilimsel bir çalışmayı alanı ile ilgili bilgilerini kullanarak analiz eder ve yorumlar.
13) Mesleği ile ilgili görev ve sorumlulukları etik değerlere bağlı olarak yerine getirir
14) Çocuk gelişimi alanında edindiği temel bilgileri kullanarak ekip içerisinde kendisine verilen bireysel sorumlulukları yerine getirir ve ekiple uyumlu çalışır.
15) Çocuk gelişimi alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alınyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alın yazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
16) Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
17) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olarak öğrenme ihtiyaçlarını belirler, bilgiye ulaşmak için ilgili iletişim ve bilişim teknolojilerini, yazılı kaynakları kullanarak öğrenme etkinliklerinde bulunur.
18) Çocuk gelişimi alanı ile ilgili edindiği temel bilgi ve becerilere dayanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
19) Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için yapılan mesleki proje, araştırma ve etkinlikler içerisinde yer alır
20) Baştan sona bir bilimsel araştırma planlar, gerçekleştirir, tartışır ve sunar.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik 14 28
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 14 42
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 14 28
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma 14 42
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize)
Genel Sınava Hazırlanma
GENEL SINAV (Final)
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 182
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 6