ÇOCUK GELIŞIMI (TEZLI)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CGL116
Ders İsmi: Ebeveynlik becerileri
Ders Yarıyılı: 2. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Alan İçi Seçmeli
Dersin Düzeyi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Rengin Zembat

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: - çocuk gelişimcilerinin çocuğun gelişimini izlerken ve desteklerken ailenin eğitimini hangi yöntemler kullanacağını kavraması,
- Ebeveynlik becerilerinin gelişiminde kullanılabilecek etkinlikleri oluşturabilmek
- farklı çalışmalarla görerek deneyimlemelerini arttırmak
Dersin Hedefi: Ebeveynlik becerilerini geliştirmek için farklı yöntemleri kavramak
Ebeveynlik becerilerine yönelik etkinlikler oluşturabilmek
Ebeveynlik becerileri ile ilgili yapılan çalışmaları incelemek
Ebeveynlik becerileri kapsamında aile eğitimleri nasıl hazırlanacağını kavramak
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Ailenin tanımını yapabilme
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Dünyada ve Türkiye’de aileye yönelik eğitim programları ve projelerden örnek verebilme
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Aile eğitimi kuramlarını ve yöntemleri kavrayabilme
  2) Eleştirel düşünebilme
  3) Farklı durumlara ve sosyal rollere uyum
  4) Aile danışmanlığı , aile içi şiddet ve çocuk vb konularını kavramak

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Ailenin Tanımı, Özellikleri Ve Tarihsel Gelişimi
2) Ebeveyn Tutumları
3) Ailede iletişim ve ilişkiler
4) Aile kuramları
5) Anne- Baba Eğitimi ve programları
6) Türkiye’de ve Dünyada Ebeveyn Olmak
7) Aile yaşam döngüsü
8) Engelli ve Hasta Çocukların Ebeveyni Olmak
9) Çocuk ve Bağlanma ve Ebeveynlik
10) Göç ve Aile
11) Aile Danışmanlığı
12) Ailenin Parçalanması ve Sorunlar
13) Aile İçi Şiddet ve Çocuk
14) Bilinçli ve Farkında Ebeveynlik
Diğer Kaynaklar: - Tepeli,K., ve Durualp,E. (2018) Aile Yaşam Döngüsü, Çocuk Gelişimi Kitapları, Hedef CS yayınları, Ankara
- Duncan,S.F & Goddard,H.W (2016) Family Life Education, Principles and Practices for Effective Outreach, Third Edition, Brighan Young University, USA.
- Aydoğmuş, K., Baltaş, A. Ve diğerleri (1998) Ana-Baba Okulu. Remzi Kitabevi, İstanbul.
- Yıldız, Tülin Güler (Ed.) (2014). Anne Baba Eğitimi. 3. Baskı. Pegem Akademi, Ankara
-Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim Seti, (2017) Ed: Fulya Temel, Rengin Zembat, Hedef CS, Ankara.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

6

4

5

Program Kazanımları
1) Çocuk Gelişimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir 3 3 3 3 3 3
2) Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. 3 3 3 3 3 3
3) Bilimsel bir araştırma gerçekleştirirken kullanılabilecek istatiksel yöntem ve teknikleri hakkında bilgilere sahiptir. 3 3 3 3 3 3
4) Bilimsel çalışmalarda etik ilkeleri ve kuralları bilir, birey ve toplum için önemini açıklar. 3 3 3 3 3 3
5) Tipik gelişim gösteren ve özel gereksinimi olan çocuklara yönelik gelişimsel destek programları hazırlar ve uygular. 3 3 3 3 3 3
6) Çalışma ortamındaki araç-gereç, materyal, dokümanları kullanır, hazırlar ve bakımını yapar 3 3 3 3 3 3
7) Çocuk gelişimi alanındaki temel bilgi ve becerileri kullanarak çocukların gelişimlerine ilişkin verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm yolları üretir. 3 3 3 3 3 3
8) Belirlediği sorunlar doğrultusunda araştırma konusunu seçer. 3 3 3 3 3 3
9) Bilimsel bir araştırma gerçekleştirmek için gerekli planlamalarını yapar ve araştırma desenini planlar. 3 3 3 3 3 3
10) Araştırma konusuna uygun en uygun veri toplama yöntemlerini belirler. 3 3 3 3 3 3
11) Çocuk gelişimi alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur ve bu bilgileri çocukların yararına kullanır 3 3 3 3 3 3
12) Bilimsel bir çalışmayı alanı ile ilgili bilgilerini kullanarak analiz eder ve yorumlar. 3 3 3 3 3 3
13) Mesleği ile ilgili görev ve sorumlulukları etik değerlere bağlı olarak yerine getirir 3 3 3 3 3 3
14) Çocuk gelişimi alanında edindiği temel bilgileri kullanarak ekip içerisinde kendisine verilen bireysel sorumlulukları yerine getirir ve ekiple uyumlu çalışır. 3 3 3 3 3 3
15) Çocuk gelişimi alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alınyazını inceleyerek değerlendirir. İncelediği alın yazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. 3 3 3 3 3 3
16) Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. 3 3 3 3 3 3
17) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olarak öğrenme ihtiyaçlarını belirler, bilgiye ulaşmak için ilgili iletişim ve bilişim teknolojilerini, yazılı kaynakları kullanarak öğrenme etkinliklerinde bulunur. 3 3 3 3 3 3
18) Çocuk gelişimi alanı ile ilgili edindiği temel bilgi ve becerilere dayanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. 3 3 3 3 3 3
19) Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için yapılan mesleki proje, araştırma ve etkinlikler içerisinde yer alır 3 3 3 3 3 3
20) Baştan sona bir bilimsel araştırma planlar, gerçekleştirir, tartışır ve sunar. 3 3 3 3 3 3

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 22
Makale Kritik 14 28
Makale Yazma 2 2
Modül Grup Çalışması 4 4
Beyin Fırtınası 12 24
Rol Oynama + Dramatize Etme 2 2
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 9 11
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 13 13
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma 8 8
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma 8 12
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 5 5
ARA SINAV (Vize) 2 6
Genel Sınava Hazırlanma 6 6
GENEL SINAV (Final) 1 3
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 188
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 6