ANESTEZI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | IKU-N-411 | ||||||||
Ders İsmi: | Moleküler Biyoloji ve Genetik | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 4. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan Dışı Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Nur KORKMAZ |
Dersin Amacı: | Moleküler biyoloji ve genetiğin temel kavramlarını ve hücresel işleyişin moleküler mekanizmalarını bilmek |
Dersin Hedefi: | Moleküler biyoloji ve genetik kavramlarını bilmek. Hücresel işleyişin moleküler mekanizmalarını ve bu mekanizmaların bozulması durumunda hastalıklar ile ilişkisini kavramak. |
Dersin Veriliş Şekli: |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Moleküler biyoloji ve genetik ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgiye dayalı kavramları bilir.
|
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1. Kromozom anormalliklerini tespit eder.
2. Hastalıkların ve kanserin altında yatan biyolojik mekanizmaları birleştirerek açıklar |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1)
1. Gen ve kromozom mutasyonlarının neden olduğu hastalıklara örnek verir.
2. Hücrenin doğumu, yaşlanması,ölümü ile bu süreçlerin altında yatan mekanizmaların hastalıklarla ilişkisinden elde edilen verileri ve tedavi yaklaşımlarını etik değerlere uygun olarak açıklar.
|
Hafta | Konu | ||
1) | Hücrenin Yapısı, Hücre Zarı ve Organeller | ||
2) | Hücrenin Sentezlediği Organik ve İnorganik Bileşikler | ||
3) | DNA-RNA Yapısı ve Farklılıkları-RNA Çeşitleri | ||
4) | Genetik materyalin özellikleri, DNA replikasyonu, DNA Onarım Sistemleri, Kromatin Yapısı | ||
5) | Hücre Döngüsü/ Mitoz ve Mayoz | ||
6) | RNA Transkripsiyon Mekanizması, RNA’nın işlenmesi | ||
7) | Genetik Kod, Protein Sentezi ve Tek Gen Mutasyonları | ||
8) | Gen İfadesi Kontrol Mekanizmaları | ||
9) | Kromozom Mutasyonları ve Fenotipe Etkisi | ||
10) | Gen Mutasyonları ve Fenotipe Etkisi | ||
11) | Mitokondri Genomu, Mitokondriyal Hastalıklar, Çekirdek Dışı Kalıtım | ||
12) | Mendel Genetiği | ||
13) | Mendel Dışı Kalıtım | ||
14) | Epigenetik ve Epigenom | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||
1) Anestezide kullanılan sistemler Cihazlar/Aygıtlar ve ilaçlar ( indüksiyon ajanları, inhalasyon ajanları,kas gevşeticiler, opioid analjezikler) ile ilgili bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||||
2) Entübasyon,kanülasyon (intraveöz), maskeleme gibi girişimler ile ilgili bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||||
3) Ekip ile birlikte acil durumlarda müdahale edebilecek bilgiye sahip olur | |||||||||||||||||
4) Sorunları erken fark edebilme ve bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözme yeteneğine sahiptir | |||||||||||||||||
5) Her hastayı bireysel ve bütüncül olarak değerlendirir | |||||||||||||||||
6) Mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | |||||||||||||||||
7) Bağımsız olarak çalışabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahiptir. | |||||||||||||||||
8) Aldığı görevleri zamanındave eksiksiz yerine getirir. | |||||||||||||||||
9) Gelişen bilim ve teknoloji doğrultusunda yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, bireysel ve mesleki gelişimini sürdürür. | |||||||||||||||||
10) Sağlık bakımıyla ilgili güncel gelişmeleri takip ederek alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası eğitim ve toplantılara katılır. | |||||||||||||||||
11) Hasta ve yakınları ile iletişim kurar, bilgi verir. | |||||||||||||||||
12) Ekip içerisinde etkin iletişim kurar ve ekip üyeleriyle uyum içinde çalışır. | |||||||||||||||||
13) Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar | |||||||||||||||||
14) Hastaların ameliyat öncesi hazırlanmasında, ameliyat süresince takibinde, anestezi ve reanimasyon uygulanmasında yetkindir. | |||||||||||||||||
15) Sağlık kurum ve kuruluşlarının anesteziyoloji ve reanimasyon ünitelerinde çalışabilecek düzeye sahiptir. | |||||||||||||||||
16) Toplumsal değerler ve yasal düzenlemelere uygun davranır | |||||||||||||||||
17) Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 14 | 28 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 7 | 14 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 100 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 3 |