GASTRONOMI VE MUTFAK SANATLARI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IKU-H-311
Ders İsmi: Nöropazarlama
Ders Yarıyılı: 3. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Alan Dışı Seçmeli
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Aslı Erdoğdu

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı; öğrencilere nöropazarlama disiplinin farkındalığını kazandırmak.
Dersin Hedefi: Bu derste ele alınan konulara eleştirel ve yaratıcı bir gözle bakabilmek.
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Nöropazarlama ile ilgili kavramları, temel düzeyde beynin yapısı ve işleyişini, nöropazarlamanın tüketici satın alma kararları üzerindeki etkilerini, reklam ve bilinçaltı kavramlarını ifade edebilir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Tüketici psikolojisi ve sinirbilimden elde edilen yöntemlerin reklamlarda nasıl kullanıldığını değerlendirebilir. Tüketicilerin değerlendirme ve karar verme süreçlerinin doğasını anlayabilir ve değerlendirebilir.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Nörobilim yöntemlerinin pazarlama stratejileri üzerindeki etkilerini anlar. Tüketici psikolojisi ve tüketici sinirbiliminin temel ilke ve teorilerini açıklayabilir. Tüketici karar verme sürecinin altında yatan temel fizyolojik ve sinirsel süreçleri ve pazarlama eylemlerini (yani, reklam, marka oluşturma, fiyatlandırma vb.) analiz edebilir. Seçilen pazarlama uygulamalarında pazarlama sinirbilimi araştırma anlayışlarını eleştirel bir şekilde değerlendirebilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Nöropazarlamaya Giriş
2) Nöropazarlama Ölçüm Teknikleri ve Kullanım Alanları
3) Beynin Yapısı, İşleyişi ve Nöropazarlama ile İlişkisi
4) Tüketim ve Tüketim Olgusu
5) Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler ve Satın Alma Karar Süreci
6) Tüketici Satın Alma Kararlarını Etkileyen Uyarıcılar
7) Genel Değerlendirme
8) Ara Sınav
9) Reklam ve Algılama
10) Reklam, Dürtü, Güdü ve Karar Verme
11) Bilinç, Bilinçaltı, Bilinçaltı Mesajlar ve Arketipler
12) Bilinçaltı Mesajların Algılanmasını Etkileyen Faktörler
13) Bilinçaltı Mesaj Teknikleri
14) Bilinçaltı İmgeler
15) Genel Değerlendirme
16) Final
Diğer Kaynaklar: Zurawicki L. (2010). Neuromarketing: Exploring the Brain of the Consumer, First Edition,Springer Publishing.
P. Georges, S. Bayle, M. Badoc (2013). Neuromarketing in Action, First Edition, Kogan Page Publishing.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını ve mutfak araç gereçlerini tanır.
1) aaa
2) bbb
2) Bir yiyecek-içecek işletmesindeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını tanımlar.
3) Çalışma ortamındaki iş güvenliği kurallarını tanımlar.
4) Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir.
5) Yaratıcı menüler geliştirir
6) Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir.
7) Milli mutfak kültürünü tanıyarak tanıtımını yapar.
8) Mesleki etik ve sağlık kuralları çerçevesinde menüler tasarlar.
9) Mutfakta yemeğin reçetesinden sunumuna kadar her konuda sorumluluk alır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştir, bilgiyi etkin bir biçimde kullanır.
11) Türkçeyi doğru kullanarak anadiline hakim olur.
12) Ekip çalışması ve zaman yönetimi kavramlarını tanır.
13) Yemek pişirme tekniklerini geliştirir.
14) Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin pazarlama ve maliyet analizi gibi iktisadi faaliyetlerini yürütür.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 16 32
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 1 2
ARA SINAV (Vize) 1 2
Genel Sınava Hazırlanma 1 2
GENEL SINAV (Final) 1 2
Katılım 16 32
Tartışma 16 32
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 104
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 3