FIZYOTERAPI VE REHABILITASYON | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IKU-H-311 | ||||||||
Ders İsmi: | Nöropazarlama | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 7. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan Dışı Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Aslı Erdoğdu |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı; öğrencilere nöropazarlama disiplinin farkındalığını kazandırmak. |
Dersin Hedefi: | Bu derste ele alınan konulara eleştirel ve yaratıcı bir gözle bakabilmek. |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Nöropazarlama ile ilgili kavramları, temel düzeyde beynin yapısı ve işleyişini, nöropazarlamanın tüketici satın alma kararları üzerindeki etkilerini, reklam ve bilinçaltı kavramlarını ifade edebilir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Tüketici psikolojisi ve sinirbilimden elde edilen yöntemlerin reklamlarda nasıl kullanıldığını değerlendirebilir.
Tüketicilerin değerlendirme ve karar verme süreçlerinin doğasını anlayabilir ve değerlendirebilir. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Nörobilim yöntemlerinin pazarlama stratejileri üzerindeki etkilerini anlar.
Tüketici psikolojisi ve tüketici sinirbiliminin temel ilke ve teorilerini açıklayabilir.
Tüketici karar verme sürecinin altında yatan temel fizyolojik ve sinirsel süreçleri ve pazarlama eylemlerini (yani, reklam, marka oluşturma, fiyatlandırma vb.) analiz edebilir.
Seçilen pazarlama uygulamalarında pazarlama sinirbilimi araştırma anlayışlarını eleştirel bir şekilde değerlendirebilir. |
Hafta | Konu | ||
1) | Nöropazarlamaya Giriş | ||
2) | Nöropazarlama Ölçüm Teknikleri ve Kullanım Alanları | ||
3) | Beynin Yapısı, İşleyişi ve Nöropazarlama ile İlişkisi | ||
4) | Tüketim ve Tüketim Olgusu | ||
5) | Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler ve Satın Alma Karar Süreci | ||
6) | Tüketici Satın Alma Kararlarını Etkileyen Uyarıcılar | ||
7) | Genel Değerlendirme | ||
8) | Ara Sınav | ||
9) | Reklam ve Algılama | ||
10) | Reklam, Dürtü, Güdü ve Karar Verme | ||
11) | Bilinç, Bilinçaltı, Bilinçaltı Mesajlar ve Arketipler | ||
12) | Bilinçaltı Mesajların Algılanmasını Etkileyen Faktörler | ||
13) | Bilinçaltı Mesaj Teknikleri | ||
14) | Bilinçaltı İmgeler | ||
15) | Genel Değerlendirme | ||
16) | Final | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilgili öğretim programları, rehabilitasyon programları, fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntem ve teknikleri ile ölçme değerlendirme bilgisine sahiptir. | ||||||||||||
2) Fizyoterapi ve rehabilitasyon sürecini, hastaların değerlendirerek hastaların ihtiyaçlarına özgü olarak planlar | ||||||||||||
3) Bireylerin klinik açıdan gelişimini, farklı ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanarak, çok yönlü değerlendirir. | ||||||||||||
4) İnsan anatomisi, fizyolojisi, kinezyolojisi, biyomekanisi gibi konularda bilgi, beceri, ve tutum geliştirir, fizyoterapi ile ilişkilendirir. | ||||||||||||
5) Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | ||||||||||||
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||||||||
7) Hayatı boyunca öğrenme ve araştırma ile ilgili olumlu tutum, davranış geliştirir. | ||||||||||||
8) Rehabilitasyon programını uyguladığı birey ile doğru iletişim becerisini kullanır | ||||||||||||
9) Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilmek için yabancı dili etkin olarak kullanır. | ||||||||||||
10) Rehabilitasyon programlarında gelişmeleri sağlamak amacıyla proje ve etkinlik planlar, uygular | ||||||||||||
11) Mesleki etik, hasta hakları ve insan haklarına uygun davranır | ||||||||||||
12) Alanı ile ilgili has ve sorumlulukları içeren mevzuatı bilir. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 16 | 32 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 1 | 2 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 2 |
Genel Sınava Hazırlanma | 1 | 2 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 2 |
Katılım | 16 | 32 |
Tartışma | 16 | 32 |
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 104 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 3 |