HEMŞIRELIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IKU 956
Ders İsmi: Almanca II
Ders Yarıyılı: 8. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: IKU 933 - Almanca 1
Dersin Türü: Alan Dışı Seçmeli
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Ayla TEKKOYUN

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin genel amacı, IKU 933 dersinin devamı niteliğinde öğrencilere Avrupa Ortak Dil Çerçevesi’ ne göre A1* (Başlangıç Düzeyinde) seviyesinde iletişim kurmalarına yardımcı olacak temel Almanca dil becerilerini kazandırmaktır.
Dersin Hedefi: Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; yönergeleri okuyabilecek ve takip edebilir, okuma becerilerini geliştirir,günlük faaliyetler hakkında konuşabilir, geçmişte yapılmış olan faaliyetler hakkında konuşabilir,dinleme metinlerindeki temel düşünceyi bulabilir, dinleme aracılığıyla dil kullanımı ve telaffuzuna yönelik saptamalar yapabilir,diyalog tamamlayabilir ve ilgili soruları cevaplayabilir, farklı amaçlara yönelik kısa metinler yazabilir, gerekli teknolojik etkinlikleri kendi kendine vaktinde yaparak sorumluluk almak.
Dersin Veriliş Şekli:

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bu dersin sonunda öğrenciler, Okuma: • yönergeleri okuyabilecek ve takip edebilir, • okuma becerilerini geliştirir,
  2) Konuşma: • günlük faaliyetler hakkında konuşabilir, • geçmişte yapılmış olan faaliyetler hakkında konuşabilir,
  3) Dinleme: • dinleme metinlerindeki temel düşünceyi bulabilir, • dinleme aracılığıyla dil kullanımı ve telaffuzuna yönelik saptamalar yapabilir,
  4) Yazma: • diyalog tamamlayabilir ve ilgili soruları cevaplayabilir, • farklı amaçlara yönelik kısa metinler yazabilir,
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Teknoloji kullanımı: • gerekli teknolojik etkinlikleri kendi kendine vaktinde yaparak sorumluluk almır
  2) Başlangıç düzeyinde iletişim kurmaya yardımcı olacak kelime bilgisi, dilbilgisi ve iletişimsel beceriler; ulaşım, seyahat, tarihler, tatiller, para ve alışveris konuları.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Ders tanıtımı, geçmiş zaman haben ve sein fiillerinin yardımcı fiil olarak kullanımı
1) Modul 6 / Lektion 16 Wir haben hier ein Problem Dinleme / konuşma: yardım önerme; yardım isteme; özür dilemek Okuma / Yazma: E-posta: randevu alma ve erteleme Zaman belirten edatlar. vor, nach, in, für
1) Modul 7 / Lektion 19 Der hatte doch keinen Bauch! Konuşma: insanları tanımlama; şaşırmak Geçmiş zaman: war, hatte Ayrılamayan fiiler ( geçmiş ) -ung kelime oluşu
1) Modul 8 / Lektion 23 Ins Wasser gefallen? Konuşma: nedenler belirtmek; hava durumu hakkında konuşma Okuma: Blog Yazma: Kartpostal denn Bağlacı -los kelime oluşumu
2) Modul 6 / Lektion 17 Wer will Popstar werden? Konuşma: dilekleri ifade etme ve planlar hakkında konuşma Okuma: gazete metni Yazma: yaratıcı yazma Edatlar: mit ve ohne Modalverb: wollen
2) Modul 7 / Lektion 20 Komm sofort runter! Konuşma: İstekler ve yönlendirmeler Okuma: Günlük Yazma: Eposta Emir cümleleri ( du/ihr) Kişi zamirleri ( i-hali)
2) Modul 8 / Lektion 24 Ich würde am liebsten jeden Tag feiern. Konuşma: dilekleri ifade etmek; Okuma: tebrik: davetiyeler Dilek kipi: würde Sıra belirten sayılar
2) Modul 5 / Lektion 13 Wir suchen das Hotel Maritim Duyma: Yol Tarifleri Konuşma: yönler; birinden yardım isteme Şehirdeki kurumlar ve yerler Yer belirten edatlar
3) Modul 7 / Lektion 21 Bei Rot musst du stehen, bei Grün darfst du gehen Konuşma: kişinin fikrini ifade etmesi; kurallar hakkında konuşma Okuma: gazete sütunu Modalverb: dürfen, müssen
3) Modul 6 / Lektion 18 Geben Sie ihm doch diesen Tee! Dinleme / konuşma: ağrıyı tanımlama; Tavsiye verme; hastalıklar hakkında konuşma Okuma: Kılavuz Emir cümleleri (Sie) Modalverb: sollen
3) GENEL TEKRAR
3) Modul 5 / Lektion 14 Wie findest du Ottos Haus? Konuşma: ev açıklama ve değerlendirme Okuma: ev ilanları Yazma: E posta yaz İyelik zamirleri
4) FİNAL SINAVI
4) ARASINAV
4) Modul 5 / Lektion 15 In Giesing wohnt das Leben Konuşma: bir yeri değerlendirme Okuma: Blog Dativ alan fiiller ve kişi zamirleri
4) Modul 8 / Lektion 22 Am besten sind seine Schuhe! Dinleme / konuşma: giysiler hakkında konuşma ve onları değerlendirme; İfadeleri güçlendirme Okuma: forum gönderileri Komparativ - Karşılaştırma
Diğer Kaynaklar: Menschen A1.2 Kursbuch Deutsch als Fremdsprache:
Sandra Evans, Angela Pude, Franz Specht,Hueber Verlag, 2019

Menschen A1.2 Arbeitsbuch Deutsch als Fremdsprache:
Sabine Glas-Peters, Angela Pude, Monika Reimann,Hueber Verlag, 2019

Deutsch intensiv Grammatik A1:
Christiane Lemcke, Lutz Rohrmann, Klett Verlag

Grammatik aktiv · Deutsch als Fremdsprache:
1. Ausgabe · A1-B1, Verstehen, Üben, Sprechen, Jin, Friederike; Voß, Ute,
Cornelsen Verlag

Prüfungstraining DaF,A1
Start Deutsch 1, Maenner, Dieter, Cornelsen Verlag

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

1

5

Program Kazanımları
1) Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür
3) Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
4) Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
5) Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar
6) Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
7) Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır
8) Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
9) Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
10) Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası toplantı ve eğitimlere katılır.
11) Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar.
12) Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar
13) Toplumsal değerler ve yasal düzenlemelere uygun davranır
14) Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
15) Bütüncül Sağlık Bakım Felsefesine inanır

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 4 16
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize) 4 8
Genel Sınava Hazırlanma 4 8
GENEL SINAV (Final) 4 4
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 36
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 1