DIŞ HEKIMLIĞI (İNGILIZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DNT3002
Ders İsmi: Restorative Dental Treatment II
Ders Yarıyılı: 6. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 3 4 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: DNT2003 - Restorative Dental Treatment I | DNT 214 - Restorative Dental Treatment-I
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Prof. Funda Yanıkoğlu, Asst.Prof. Dilan Kopuz, Asst.Prof Merve Şahin, Asst.Prof. Özlem Erçin Sultanzade, Lecturer Burak Ahmet Deveci, Lecturer Merve Kocuk

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: To understand the process of caries formation in dental hard tissues, To be familiar with direct adhesive restorations
To do the restorative dental treatment with the correct stages.
Dersin Hedefi: To have information about the physical and chemical properties of dental hard tissues, caries formation process and etiological factors, to evaluate the caries risk, to be familiar with matrix applications.
To know the characteristics of carious tissue and to be able to treat it. To know the sequence of restorative operations. To put indications for restorative dental treatment and to be able to treat it.
Dersin Veriliş Şekli:

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Knows the cavity principles and how to apply dental matrix.
  2) Knows the characteristics and etiologies of different caries in different tissues.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Knows the correct caries approach. He/She treats dental caries with different restorations.
  2) Applies adhesive restorative procedures. He/She perfoms all restorative treatments.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) He/She has knowledge of different clinical indications that he/she may encounter in professional life.
  2) In professional life, he/she does all the work from indication to treatment related to restorative dental treatment.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Definition of Caries
2) Microbiology of Caries
3) Plaque-saliva-caries relationship
4) Classification of caries (Enamel caries)
5) Classification of caries (Dentine caries)
6) Classification of caries (Cement caries and according to their morphological structures-fissure, cervical, flat surface and acute-chronic caries)
7) ICDAS
8) Conservative cavities
9) Caries diagnostic methods-1
10) Caries diagnostic methods-2
11) Caries risk assessment-1
12) Caries risk assessment-2
13) Remineralization agents-1
14) Remineralization agents-2
15) Patient examination and evaluation
16) Nutrition in caries prophylaxis
17) Conventional Cements
18) Hand instruments, rotary tools and burs
19) Caries removal methods
20) Adhesion and current adhesive systems-1
21) Adhesion and current adhesive systems-2
22) All about composite-1
23) All about composite-2
24) Finishing and polishing of composite restorations
25) Non-carious cervical lesions-1
26) Non-carious cervical lesions-2
27) Hypersensitivity of dentin, etiology, treatment, cracked tooth syndrome
28) Developmental dental anomalies
Diğer Kaynaklar: **Roberson T.M., Heymann H.O., Swift E. Jr. Sturdevant’s Art and science of Operative Dentistry, Elsevier, Mosby (6. Edition), St.Louis, Elsevier, 2013.
**Kompozit restorasyonlar.Dayangaç, G. Berrin.Quintessence Yayıncılık,2011.
**Dental caries : principles and management .Zhou Xuedong .Springer.2016
**Dental composite materials for direct restorations.Editor Vesna MiletiD. Springer International Publishing.2017
**Craig's Restorative Dental Materials, Editör: Ronald Sakaguchi, Elsevier, 2019

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Ağız ve diş sağlığına ilişkin normal, anormal ve patolojik yapıları ve işlevi derinlemesine öğrenir. 3 3
2) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği temel ve güncel bilgilere sahiptir. 2 2
3) Klinik aşamasında bu bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir. 2 2
4) Öğrendiklerini bütüncül bir yaklaşımla meslek pratiğinde uygular. 3 3
5) Bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. 3 3
6) Teşhise sistematik yaklaşım gösterebilir. 2 2
7) Doğru teşhis ve tedavi planı ile hastalar için optimum bakım uygular. 3 3
8) Diş hekimliği ile ilgili klinik ve araştırmaları bağımsız yürütür. 3 3
9) Dental tedavide kullanılan tüm teknolojik araçların kullanılmasın da sorumluluk alır. 1 1
10) Rutin uygulamalarda ya da olağanüstü durumlarda tek başına sorumluluk alır, planlar ve yönetir. 2 2
11) Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek; sürekli profesyonel gelişimine katkı sağlayacak ulusal ve uluslararası akademik çalışmalara katılır, yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunur. 2 2
12) Kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve edindiği güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek pratiğinde kullanır. 2 2
13) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2 2
14) Toplumsal düzeyde koruyucu programlarda görev ve sorumluluk alır, hasta odaklı, insan haklarına uygun, sağlık ekonomisi ile uyumlu bir yaklaşımla çağdaş tedavi yöntemlerini uygulayarak sağlığın korunmasını ve geliştirilmesini sağlar. 1 1
15) Toplumsal sorumluluk proje ve etkinlikleri düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. 1 1
16) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri takip eder, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 1 1
17) Diş hekimliğinde girişimcilik, iş uygulamaları ve süreçleri ile yenilikçi teknoloji ilkesini uygular. 1 1
18) Mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluklarını bilir. 3 3
19) Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin sunumu ve yönetiminde; ekip çalışması, liderlik, risk yönetimi, hasta güvenliği, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite süreç yönetimi, kişisel gelişim, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, konularında bilgi sahibidir. 3 3
20) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. 3 3

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 28 56
Laboratuvar 28 84
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 14 14
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 28 28
ARA SINAV (Vize) 2 4
Genel Sınava Hazırlanma 14 14
GENEL SINAV (Final) 1 3
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 203
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 6