ELEKTRONÖROFIZYOLOJI
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ENF110
Ders İsmi: Nöroanatomi-Nörofizyoloji II
Ders Yarıyılı: 2. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Nur KORKMAZ- Öğr. Gör. Sercan Doğukan YILDIZ

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İnsan nöroanatomisi, nörofizyolojisi ve işleyişine ilişkin bilgi sahibi olmak.
Dersin Hedefi: Nöroanatomik sistemleri, nörofizyolojiyi, bu sistemlerin fonksiyonlarını ve birbirleriyle etkileşimlerini bilmek.
Nöroanatomik organların fonksiyonlarını analiz etmek. Sistemin işleyiş mekanizmalarını bilmek.
Dersin Veriliş Şekli:

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) 1.Sinir sistemini oluşturan yapıların anatomik ve fizyolojik fonksiyonlarını bilir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) 1. Alanı ile ilgili insan nöroanatomik organ ve sistemlerinin anatomisi ve fizyolojik işleyişi arasında ilişki kurar.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) 1. Mesleği ile ilişkili klinik örnekleri anatomik ve fizyolojik yapı ile ilişkilendirebilir

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Meninksler ve dural sinüsler
2) cortex cerebri
3) Beyin sapı ve cerebellum
4) Kraniyal sinirler
5) Diencephalon
6) Limbik sistem
7) Otonom sinir sistemi
8) Nörofizyoloji 2’ye giriş
9) Sinir Sisteminin Organizasyonu, Sinapsların Temel İşlevleri ve Aracı Maddeler-I
10) Sinir Sisteminin Organizasyonu, Sinapsların Temel İşlevleri ve Aracı Maddeler-II
11) Sinaptik İletinin Bazı Özgül Nitelikleri
12) Bilginin işlenmesinde Nöron Devreleri
13) Ağrı, baş ağrısı, termal duyular
14) Genel Tekrar
Diğer Kaynaklar: Akay, T. (2008). Genel Histoloji (Yedinci baskı). Ankara: Palme Yayıncılık.
Köylü, H. (2017). Sağlık Bilimleri İçin Temel Fizyoloji. İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevleri
YEĞEN, B. Ç. (2014). Yüksek Okullar İçin Fizyoloji. İstanbul: Yüce Yayım.
Her Yönüyle Anatomi (Yasin Arifoğlu)
Netter`in İnsan Anatomisi Atlası

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Sinir, sinir-kas bileşkesi ve kas hastalıkları konusunda genel bilgisi vardır 3
2) Nörofizyolojik tetkik uygulamaları ile ilgili elektromyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyel, intraoperatif monnitorizasyon ve uyku ünitelerinde kullanılan yöntemlerin bilgisine sahiptir. 1
3) Tanı ve tedavi hizmeti verilmesi sürecindeki fizyolojik, fiziksel ve kimyasal etkileşimleri ve mekanizmaları bilir ve kullanılan cihazlarının hastaya uygun parametrelerini hekim gözetiminde ayarlamasını yapar. Elektronörofizyoloji uygulamaları sırasında kullanılan cihazların etkin kullanımı için gerekli tıbbi ve teknik terminolojiyi bilir 2
4) Elektronörofizyoloji ile ilgili ileri test yöntemlerini uygular
5) Uygulamalar için mesleki ortam, modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçip etkin olarak kullanır
6) Temel düzeydeki bilgi ve becerileri elestirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini bilir ve karşılar. 3
7) Tanı ve tedavi alanında kullanılan nörofizyolojik cihazların etkin kullanımı için gerekli anatomiyi ve cihazlara bağlı riskleri bilir, bu doğrultuda uygulama sırasında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip, öğrenme gereksinimlerini belirler ve karşılar. 3
10) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. 3
11) Alanı ile ilgili verilerin toplanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur 3
12) Elektronörofizyoloji uygulamaları sırasında hasta-teknisyen/tekniker-hekim iletişiminde sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişimi doğru ve etkili kullanır.
13) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına yeterli bilince sahip olur.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 28
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma 14 16
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize)
Genel Sınava Hazırlanma
GENEL SINAV (Final)
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 72
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 2