FIZYOTERAPI VE REHABILITASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FTR402
Ders İsmi: Fizyoterapi ve Rehabiltasyon Klinik Ugulama II (İME)
Ders Yarıyılı: 8. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 24 12 15
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Büşra Sadıkoğlu

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Romatolojik, nörolojik, ortopedik rehabilitasyon gibi alanlarda ayaktan ve yatarak tedaviye alınan hastalarda değerlendirme ve tedavi ile ilgili gerekli bilgi ve becerileri kazandırarak pratik uygulama imkanı sağlamak.
Dersin Hedefi: Klinik uygulamada hastaları ele alırken fizyoterapistin sahip olması gereken yetkinlikleri bilmek.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Pulmoner hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını açıklar
  2) Kardiyak hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını açıklar
  3) Ortopedik hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını açıklar
  4) Sporcu sağlığında fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını açıklar
  5) Nörolojik hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını açıklar
  6) Pediatrik hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını açıklar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Pulmoner hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını uygular.
  2) Kardiyak hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını uygular.
  3) Ortopedik hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını uygular.
  4) Sporcu sağlığında fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını uygular.
  5) Nörolojik hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını uygular.
  6) Pediatrik hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarını uygular.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Tüm fizyoterapi ve rehabilitasyon alanlarında ekip çalışması yürütür.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Pulmoner fizyoterapi rehabilitasyon eğitim ve araştırma laboratuvarında hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi
2) Pulmoner fizyoterapi rehabilitasyon eğitim ve araştırma laboratuvarında hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi
3) Pulmoner fizyoterapi rehabilitasyon eğitim ve araştırma laboratuvarında hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi
4) Kardiyak fizyoterapi rehabilitasyon eğitim ve araştırma laboratuvarında hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi
5) Kardiyak fizyoterapi rehabilitasyon eğitim ve araştırma laboratuvarında hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi
6) Ortopedik fizyoterapi rehabilitasyon eğitim ve araştırma laboratuvarında hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi
7) Ortopedik fizyoterapi rehabilitasyon eğitim ve araştırma laboratuvarında hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi
8) Sporcu kliniklerinde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi
9) Sporcu kliniklerinde hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi
10) Nörolojik fizyoterapi rehabilitasyon eğitim ve araştırma laboratuvarında hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi
11) Nörolojik fizyoterapi rehabilitasyon eğitim ve araştırma laboratuvarında hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi
12) Pediatrik fizyoterapi rehabilitasyon eğitim ve araştırma laboratuvarında hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi
13) Pediatrik fizyoterapi rehabilitasyon eğitim ve araştırma laboratuvarında hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi
14) Pediatrik fizyoterapi rehabilitasyon eğitim ve araştırma laboratuvarında hasta değerlendirme, fizyoterapi programı planlama ve uygulama eğitimi
Diğer Kaynaklar: -Fizyoterapi Rehabilitasyon Cilt 1. Genel Fizyoterapi Ayşe Karaduman, Öznur Tunca Yılmaz
-Fizyoterapi Rehabilitasyon Cilt 2. Ortopedik Rehabilitasyon, Pediatrik Rehabilitasyon. Ayşe Karaduman, Öznur Tunca Yılmaz
-Fizyoterapi Rehabilitasyon Cilt 3. Nörolojik Rehabilitasyon, Kardiyopulmoner Rehabilitasyon. Ayşe Karaduman, Öznur Tunca Yılmaz

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilgili öğretim programları, rehabilitasyon programları, fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntem ve teknikleri ile ölçme değerlendirme bilgisine sahiptir. 2 2 2 2 3 3 2 2 2 2 2 2
2) Fizyoterapi ve rehabilitasyon sürecini, hastaların değerlendirerek hastaların ihtiyaçlarına özgü olarak planlar 2 2 2 2 2 2 2 2 2
3) Bireylerin klinik açıdan gelişimini, farklı ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanarak, çok yönlü değerlendirir. 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
4) İnsan anatomisi, fizyolojisi, kinezyolojisi, biyomekanisi gibi konularda bilgi, beceri, ve tutum geliştirir, fizyoterapi ile ilişkilendirir. 3 3 3 3 2 2 2 3 3 2 2 3 3
5) Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. 3 3 3 3 3 3 3 2 3 2 2 2 2
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. 3 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
7) Hayatı boyunca öğrenme ve araştırma ile ilgili olumlu tutum, davranış geliştirir. 2 2 2 2 2 3 3 3 3 2 2 3 3
8) Rehabilitasyon programını uyguladığı birey ile doğru iletişim becerisini kullanır 2 2 2 2 2 2 2 2 3 3
9) Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilmek için yabancı dili etkin olarak kullanır. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
10) Rehabilitasyon programlarında gelişmeleri sağlamak amacıyla proje ve etkinlik planlar, uygular 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
11) Mesleki etik, hasta hakları ve insan haklarına uygun davranır 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
12) Alanı ile ilgili has ve sorumlulukları içeren mevzuatı bilir. 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi
Laboratuvar
Uygulama 14 336
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize) 1 24
Genel Sınava Hazırlanma
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 361
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 12