|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Saç bakımı ve güzellik hizmetleri sektöründe yasal düzenlemeleri takip eder.
|
2) Sektörde liderlik konumunda olan firmalar ve odalarla iletişim halindedir.
|
3) Saç bakımı ve güzellik alanın da yenilikleri takip eder.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Kuaför salonlarında gerekli cihazları bilinçli olarak kullanır
|
2) Kuaför salonlarında saç analizi yaparak, saç tasarımı ve her türlü saç uygulamalarını yapar.
|
Yetkinlikler
(Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Güzellik salonlarına hizmet almak için gelen kişilere bağımsız olarak uygulama yapar
|
2) Saç Tasarımı ile ilgili bir salonlarda takım çalışması yapar sorumluluk alır.
|
3) Saç Tasarımı ile ilgili bir salonlarda yöneticilik yapar
|
4) Kendi kendine saç tasarım yapar.
|
5) Güzellikle ilgili sektörde çıkan yayınları programları takip eder.
|
6) Uygulama zamanını iyi kullanır ve değerlendirir.
|
7) Hizmet sektöründe,çalışma hayatında ve insan ilişkilerinde iyi iletişim kurar ve sosyal yetkinliğe sahip olur.
|
8) Meslektaşları ile iletişim kuracak mesleki ve litaratürü takip edebilecek yabancı dil bilgisine sahip olur.
|
9) Mesleki alandaki fuarları ve mesleki gelişmeleri takip eder.
|
10) Alanıyla ilgili bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve sunumlar hazırlar.
|
11) Alanıyla ilgili konularda sağlığı ilgilendiren risk olabilecek konuları değerlendirir.
|
12) Saç bakımı ve güzellik hizmetleri konusunda yasal çerçeveleri bilir ve yerine getirir.
|
13) Hizmet verdiği kişilerin mahremiyetine gereken saygı ve özeni gösterir.
|
14) Mesleğinin gerektiği şekilde kişisel hijyenine önem verir.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Sağlık ve güzellik sektörünün işletme kurallarını, yönetmelik ve tüzüklerini incelemek. |
2) |
Güzellik Hizmetleri hakkında bilgi sahibi olmak. |
3) |
Güzellik sektörünün kendi çalışma alanı ile ilgili dokümanları incelemek. |
4) |
Kendi çalışma alanı ile ilgili planlama ve iş akışını inceleyerek bilgi edinmek. |
5) |
Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etmek. |
6) |
Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etmek. |
7) |
Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etmek. |
8) |
Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etmek. |
9) |
Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etmek. |
10) |
Alanıyla ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlı olup gelişmeleri izlemek |
11) |
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp ve bu süreçlere katılmak |
12) |
Mesleki çalışmalarında kendi başarısını değerlendirebilmek |
13) |
Saç bakımı ve yapımını temel düzeyde kavrayabilmek ve rapor etmek |
14) |
Cilt bakımını temel düzeyde kavrayabilmek ve rapor etmek |
Diğer Kaynaklar: |
(Ahmet Erkan& İbrahin Güngör, Modern Kuaförlük Sanatında Eğitim,Stephaine Henderson, Temel Kuaförlük Bilimi)
(Öğretim Elemanı Ders Notları)
(Temel Kuaförlük Bilimi Stephanie HENDERSON Milli Eğitim Basımevi 2000)
(Konu ile ilgili fotoğraf, video v.b. tüm materyaller) |
|
Soru-Cevap |
|
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi |
|
Laboratuvar |
|
Sayısal Problem Çözme |
|
Alan çalışması |
|
Grup Çalışması / Ödevi |
|
Bireysel Ödev |
|
WEB Tabanlı Öğrenme |
|
Staj |
|
Yerinde Uygulama |
|
Proje Hazırlama |
|
Rapor Yazma |
|
Seminer |
|
Süpervizyon |
|
Sosyal Faaliyet |
|
Mesleki Faaliyet |
|
Mesleki Gezi |
|
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
|
Okuma |
|
Tez Hazırlama |
|
Arazi Çalışması |
|
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri |
|
Diğer |
|
Logbook |
|
Röportaj ve sözlü görüşme |
|
Araştırma |
|
Film izleme |
|
Kaynakça oluşturma |
|
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme |
|
Fotoğraf çekimi |
|
Eskiz çizimi |
|
Harita üzerinde işaretleme |
|
Harita okuma |
|
Doku örneği alma |
|
Malzeme arşivi oluşturma |
|
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
|