SAÇ BAKIMI VE GÜZELLIK
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SBG211
Ders İsmi: Staj
Ders Yarıyılı: 3. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 7
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Birgül ERBAŞ

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencinin;öğretim dönemlerinde öğrendiği/öğreneceği teorik ve uygulamalı bilgileri sahada görmek bunları uygulamak.Öğrencinin bilgi ve beceri kazanmasını sağlayarak iş hayatına hazırlamak.
Dersin Hedefi: İş hayatı ile ile ilgili teorik ve pratik yeterlilik kazanmak
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Saç bakımı ve güzellik hizmetleri sektöründe yasal düzenlemeleri takip eder.
  2) Sektörde liderlik konumunda olan firmalar ve odalarla iletişim halindedir.
  3) Saç bakımı ve güzellik alanın da yenilikleri takip eder.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Kuaför salonlarında gerekli cihazları bilinçli olarak kullanır
  2) Kuaför salonlarında saç analizi yaparak, saç tasarımı ve her türlü saç uygulamalarını yapar.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Güzellik salonlarına hizmet almak için gelen kişilere bağımsız olarak uygulama yapar
  2) Saç Tasarımı ile ilgili bir salonlarda takım çalışması yapar sorumluluk alır.
  3) Saç Tasarımı ile ilgili bir salonlarda yöneticilik yapar
  4) Kendi kendine saç tasarım yapar.
  5) Güzellikle ilgili sektörde çıkan yayınları programları takip eder.
  6) Uygulama zamanını iyi kullanır ve değerlendirir.
  7) Hizmet sektöründe,çalışma hayatında ve insan ilişkilerinde iyi iletişim kurar ve sosyal yetkinliğe sahip olur.
  8) Meslektaşları ile iletişim kuracak mesleki ve litaratürü takip edebilecek yabancı dil bilgisine sahip olur.
  9) Mesleki alandaki fuarları ve mesleki gelişmeleri takip eder.
  10) Alanıyla ilgili bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve sunumlar hazırlar.
  11) Alanıyla ilgili konularda sağlığı ilgilendiren risk olabilecek konuları değerlendirir.
  12) Saç bakımı ve güzellik hizmetleri konusunda yasal çerçeveleri bilir ve yerine getirir.
  13) Hizmet verdiği kişilerin mahremiyetine gereken saygı ve özeni gösterir.
  14) Mesleğinin gerektiği şekilde kişisel hijyenine önem verir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Sağlık ve güzellik sektörünün işletme kurallarını, yönetmelik ve tüzüklerini incelemek.
2) Güzellik Hizmetleri hakkında bilgi sahibi olmak.
3) Güzellik sektörünün kendi çalışma alanı ile ilgili dokümanları incelemek.
4) Kendi çalışma alanı ile ilgili planlama ve iş akışını inceleyerek bilgi edinmek.
5) Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etmek.
6) Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etmek.
7) Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etmek.
8) Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etmek.
9) Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etmek.
10) Alanıyla ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlı olup gelişmeleri izlemek
11) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranıp ve bu süreçlere katılmak
12) Mesleki çalışmalarında kendi başarısını değerlendirebilmek
13) Saç bakımı ve yapımını temel düzeyde kavrayabilmek ve rapor etmek
14) Cilt bakımını temel düzeyde kavrayabilmek ve rapor etmek
Diğer Kaynaklar: (Ahmet Erkan& İbrahin Güngör, Modern Kuaförlük Sanatında Eğitim,Stephaine Henderson, Temel Kuaförlük Bilimi)
(Öğretim Elemanı Ders Notları)
(Temel Kuaförlük Bilimi Stephanie HENDERSON Milli Eğitim Basımevi 2000)
(Konu ile ilgili fotoğraf, video v.b. tüm materyaller)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

Program Kazanımları

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı 1 % 10
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100